jagermeister
Ingeburgerd
Ben een newbie op het gebied van produceren. Ik heb nu sinds een week of wat Reason en heb er al een aantal x mee gewerkt. Ik begin steeds meer te begrijpen van het schitterende programma, maar ik zit nu nog met een aantal basic vragen. Misschien komen ze niet al te slim over, maar dat zal komen omdat ik echt nieuw ben op dit gebied.
- Wat is eigenlijk de (globale) functie van de NN-XT sampler? Anders gesteld: wat kun je wel en niet met een sampler
doen?
- Waarvoor zou je de NN-19 nog gebruiken als de NN-XT meer geavanceerd is?
- Hoe komt het dat ik niet de geluiden uit de synthesizers krijg die ik eruit wil krijgen? Voorbeeld: ik zou graag hetzelfde
geluid als de lead van het nummer positron van Cygnus-x willen maken, maar het lukt me niet helemaal. Welke synth kan
zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken? Met de malström en beide oscs op sawtooth 16* kom ik nog het dichtste
in de buurt, maar ik vindt beide synths nogal leeg klinken enzo.
- Wat is Recycle nou precies? Ik weet dat je er loops mee kunt bewerken, maar wat is nou echt de meerwaarde van
Recycle?
- Wat is eigenlijk de (globale) functie van de NN-XT sampler? Anders gesteld: wat kun je wel en niet met een sampler
doen?
- Waarvoor zou je de NN-19 nog gebruiken als de NN-XT meer geavanceerd is?
- Hoe komt het dat ik niet de geluiden uit de synthesizers krijg die ik eruit wil krijgen? Voorbeeld: ik zou graag hetzelfde
geluid als de lead van het nummer positron van Cygnus-x willen maken, maar het lukt me niet helemaal. Welke synth kan
zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken? Met de malström en beide oscs op sawtooth 16* kom ik nog het dichtste
in de buurt, maar ik vindt beide synths nogal leeg klinken enzo.
- Wat is Recycle nou precies? Ik weet dat je er loops mee kunt bewerken, maar wat is nou echt de meerwaarde van
Recycle?
Laatst gewijzigd:
. Ben wel van plan om hem uiteindelijk te gaan kopen, maar wil eerst ff kijken of het hele producen wel voor mij is weggelegd. Het is toch een behoorlijk bedrag dat je ervoor moet neertellen en het zou zonde zijn als ik na 2 a 3 weken er mee geklooid te hebben er achter kom dat ik er geen hol van bak en te weinig tijd voor heb. Ook wil ik nog wel eens kijken of ik Cubase in combinatie met VSTi's niet beter/fijner vindt dan Reason.

, maar huur en inboedel etc. kost een hoop centen) Daarentegen moet je maar net zien of je de ruimte hebt voor zo'n studio.