blofeld erg zachte output

cult45

011110111000
Valt opeens op dat de output van mn blofeld wel errug zacht is. headphone output niets te horen ook. Google vind meer mensen met dezelfde verschijnselen.

Hoe gaat het met jouw blofeld?

ik heb een multi op 127 met een sub patch op 127. De blofeld gaat eerst door een Joemeek Twin-Q met 50dB gain dan in mn soundcraft mixer met nogeens 50dB gain. Berg hum kado.

ik probeer nu een analoge mix af te krijgen en dit zuigt. Binnenkort ff erin duiken, maar met -60dB binnenkomen op een lineingang is geen nadeel. is gewoon niet goed.

wat de waarden werkelijk zijn weet ik niet, maar de TwinQ stond op line-in met de pre-amps bijna helemaal open. vervolgens in de line-ins van een soundcraft 200 desk met de pre-amps bijna helemaal open. belachelijk.

daarna heb ik een enkele patch geprobeerd (system level 127, patch level 127). Met de soundcraft ingang helemaal open gedraaid en de faders helemaal open heb ik bijna en normaal niveau.

is er ergens een headphone level, want ik hoor hier niets uit?

love my Blofeld too, it sounded awesome before it mysteriously started having output issues. (Zero headphone output and insanely low main output)

So I sent it in for the extended warranty I got from American Musical. The warranty company couldn't fix it completely, so they sent it to Germany for a new mainboard. It's been gone for almost two months now and no ETA on getting it back.

I'm not sure how this happened, dirty power at a club, power surge at home, static?

Via de waldorf mailinglist ben ik in contact gekomen met een prof broadcast techneut. Hij heeft de veel voorkomende probleem herleid tot de lichte plek op de plaatje hieronder, die hij simpelweg met een draadje verbindt. Meerdere mensen hebben dit blijkbaar al moeten doen. Hij zegt dit erover:
I was going to put a fuse in mine, but after I examined the circuit I decided not to bother. the main output is served by a 5532 opamp, & there's something slightly more substantial for the headphones, which I've always found to be a bit hissy. anyway, the supplied psu is an smpsu, & the 12V goes via the link onto these chips & nowhere else. so unless the power supply suddenly goes mad & puts out more than 18V, there wouldn't be a problem. & if it did, it would fry the internal supply for the DSP.... no, the link is really there to protect the smpsu from one of the audio amps failing, not the other way round.

Dit heb ik weer aan Waldorf service voorgelegd en die reageerde zo:

There is an original 6.8 ohms smd resistor, this part can be damage. If it is, you MUST change the resistor to a 4.7/6.8 resistor max. 1/4w!
If you bridge the resistor, the audio out parts can be burn down. This resistor works also as a fuse.
So, you can try this, but do not bridge it.

tja..

blofeld_fix.jpg

Ik heb exact hetzelfde probleem met mijn Blofeld.. Het outputvolume is zo belachelijk laag dat hij onbruikbaar is geworden en nu dus maar wat stof staat te vangen. De headphone out doet het ook niet meer.
Heb je bovenstaande geprobeerd? En heeft het geholpen?

Nog niet. die van mijn legt ook in de verdom hoek. ik ga het wel van de week doen. nu ik met een kapotte dayner mixer aan het stoeien ben, vind ik een paar geplofte opamps vervangen niet meer zo eng.

Als ik de techneut goed begrijp kan je hiermee hooguit de PSU of de opamps opfokken, en die zijn wel redelijk vervangbaar.

hmm, laat ons weten of het gelukt is zou ik zeggen, anders ga ik binnenkort ook maar eens de soldeerbout tevoorschijn halen ;)

en gefixt!

Je moet wel de power schakelaar connectors los solderen en de schakelaar naar buiten duwen door de plastic locks aan de zijkant in te drukken. Als je in staat bent om eigen jack kabels te solderen is deze klus makkelijk te doen. SMD resistor veeg je zo van de pcb met je bout en dan met een stukje gestripte kabel een brug maken tussen de contacten. 3e hand ding zal dit wel makkelijker maken.

succes! Is echt een makkie. Headphone out doet het weer en de patches komen rond -20dBFS binnen op een -10dB line input.

NICE! Dan weet ik wat me te doen staat!
Scheelt toch weer maanden wachten op een veel te dure reparatie bij een servicecenter dan..

thnx voor de info!

Ik snap niet waarom je er dan toch niet even een weerstand tussen hebt gezet. Als je dan toch bezig bent kun je het toch beter even goed doen?

had ik niet bij de hand. de blofeld is nu flinke uren aan het draaien bij een vriend van me. vind ik veel belangrijker.

Back