Demo's hoe aan te leveren?!

skywalker1

Stamgast
Wie weet wat de manier is om een demo'tje aan te leveren bij een label:

Is de CDR of toch een mp3..?!

CDR is natuurlijk een mooi medium maar recorders zijn best prijzig..

Hoor graag van jullie, Sander.

Ligt aan het label ... sommige willen een cd en sommige willen een mp3.

Die CD kan je gewoon met elke pc branden! Snap niet zo goed waarom je het over een cdr recorder hebt?

Omdat ik niet ga opnemen met mijn pc..

Alleen midi aansturen..

Of is er dan ook een manier om van output mengtafel (tulp/jack??) naar de pc te gaan om daar te branden?!

Omdat ik niet ga opnemen met mijn pc..

Alleen midi aansturen..

Of is er dan ook een manier om van output mengtafel (tulp/jack??) naar de pc te gaan om daar te branden?!

Vast wel als je geluidskaart dat trekt ... maar goed dat is weer een ander topic denk ik ;)

He gasten :) ja sorry had dat topic gezocht maar kon het niet meer vinden..

Ok er is dus een manier om van mengtafel output naar je pc te gaan om daar een cd te branden ; ook al doe je niet aan HDrecording - mits je een goeie geluidskaart hebt?!(van de tape-output mengtafel naar de..?? van de pc?!)

Een standaard geluidskaart zal niet voldoen?! Hoor dan graag wat voor een je nodig hebt - dit omdat ik de pc nog "moet":) bestellen..en hoe duur..

Een cdrecorder van tascam kost al snel 750 euro..

Zal ook wel gaan kijken in het pc topic..

@dubcreator: studio is in opbouw..

Laatst gewijzigd:
snap het niet echt, je kan hem niet meer vinden zeg je, je gaat naar je naam ( die vind je ook als je bent ingelogd en op de start pagina staat aan de linker kant) je drukt op je naam in het balkje met " meer van dit " synthforumlid" of zo je drukt daar op en je hebt al jouw ingestuurde items.

Ok. Ik moet nog een nieuwe pc aanschaffen dus dat is een mogelijkheid!

Dus dat is dan toch harddisc-recording?!

Weet je mss waar ik daar info over kan vinden qua pc en benodigde softwareprogramma's en/of op welke zoektermen moet ik dan zoeken?! Heb Cubase 6 elements aangeschafd - kan ik daar mee HDen?!

Bedankt 6track!

R20 ik ben nieuw hier en kon niet zo snel de berichten-history functie vinden..
Maar kan dat vanaf nu niet meer als excuus gebruiken :)

Groeten!

Als ik jou was zou ik gewoon een goede 2 kanaals externe geluidskaart kopen. Veel dergelijke apparaten komen tegenwoordig met bijgeleverde opnamesoftware. Vervolgens sluit je de stereo uitgang van je mengtafel aan op de ingang van je geluidskaart en opnemen maar. Dan kan je die opgenomen files weer op een audio cd branden. Mits je beschikt over een computer die cds kan branden zou zo'n grap niet meer dan 200 euro hoeven kosten...

@mike: bedoel je dat jij ook pc's levert waarvoor betaald moet worden :)
Kom maar met wat voorbeelden als dat zo is..vrijblijvend dan..

@kaoskaos: zal gaan googelen maar dit is leuker..

@DennisB: dit is verhelderend. Heb je voorbeelden van dergelijke geluidskaarten?!
En waarom vb. geen 4 kanaals maar 2 kanaals geluidskaart?! Noem maar wat..

Heb wel een analoge mengtafel - kan je die ook aan je pc linken?!
Zit een tulp tape output op of anders een jack main out..

Wie weet wat de manier is om een demo'tje aan te leveren bij een label:

Is de CDR of toch een mp3..?!

CDR is natuurlijk een mooi medium maar recorders zijn best prijzig..

Hoor graag van jullie, Sander.

ik neem aan dat je een label voor ogen hebt? Het is dan imo niet echt handig om cd's te gaan sturen... een mail met een link naar de mp3 of wav werkt toch net ff beter ;)

Sneller antwoord en direct contact met de juiste persoon ;)

He CNS!

Goed idee! Als ik dan toch afstap van cdtjes naar HDRecording en mp3tjes..

Goede recenties ook in de SOS..

Zijn hier nog meer gebruikers van de Fireface 400?!

Laatst gewijzigd:
Bij nader inzien..

zoals Dennis Bastian opmerkt:

Is een geluidskaartje wat je aan de computer koppelt toch genoeg om een mp3 van je track te maken?!

Back