Demo's hoe aan te leveren?!

Bij nader inzien..

zoals Dennis Bastian opmerkt:

Is een geluidskaartje wat je aan de computer koppelt toch genoeg om een mp3 van je track te maken?!

Zo, je hebt daarnet de prijs van een Fireface gezien? :D

Geef eens wat meer informatie, dit slaat nu even nergens op.

Hoe maak je je muziek? Alles hardware? in dat geval heb je bijna niks nodig om gewoon van 2 sporen een opname te maken, zo'n Fireface gaat nuttig zijn als je alle sporen apart wil opnemen. Wat heb je aan PCs staan - desktop, of laptop? In het eerste geval kun je met een goedkoop PCI(x) kaartje vooruit, in het tweede wil je USB hebben.

Sterker nog, als je nu een PC hebt met on-board geluidskaart en daar zit een SPDIF ingang op, dan heb je alleen een A/D converter met SPDIF nodig. Ik heb gewoon m'n ouwe TC M300 vaak genoeg gebruikt voor dit; effecten uitzetten en klaar. Als je gewoon een mp3tje wil bakken van je eindresultaat (of een CD) hoef je niet te kijken naar latency en ASIO en godweetwat.

Als je weinig wil uitgeven, gewoon http://www.thomann.de/nl/lexicon_alpha_studio.htm of zo halen, da's net minder goedkoop dan de allergoedkoopste meuk - but it'll do the job.

Wat betreft aanleveren: gewoon een SoundCloud accountje maken en de link doorsturen, wel er voor zorgen dat die track op private staat en in .wav te downloaden is voor degenen die er bij mogen. Niet moeilijk doen met CDs.

Bedankt voor jullie reacties!

Heb alles hardware (synthen & sampler) aangestuurd met een Midi express 128 van Motu..

Dit gaat draaien op een desktop PC (met Cubase Elements 6) die ik nog moet aanschaffen..

@Synnys: cool man zoveel releases & verhelderend te horen dat demo's tegenwoordig mp3 zijn..

@Yoozer: kende de termen SPDIF en Ad-converter niet maar goed te weten dat je met relatief goedkoop kaartje kunt recorden! Wordt wss de optie voor mij..!

@C-klein: 19" mss ook een optie..

Ben 37 jaar trouwens..:D

Is ook helemaal geen discussie!

Studio is in opbouw en ik vraag jullie hulp waarvoor mijn dank!

Weet ondertussen genoeg en idd nu nog het een en ander realiseren :)

Groeten, Sander.

Is het dan niet een wat rare en misleidende titel en initiƫle vraag voor je thread?

Je wilde dus weten wat je nodig hebt voor een studio setup om demo's op te kunnen nemen?
Dus je begint met een vraag over de laatste stap in het proces, terwijl je nog met de eerste moet beginnen? Wel een aparte volgorde ja. Maar blijkbaar werkt het voor jou. :okdan:

Back