Van der Vorst ziet sterren: Afrojack

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
met het voeren van de massa kun je heel rijk worden idd

De massa is geen muzikant slimpie, vandaar ook dat de reacties die je hier krijgt over de muziek van AJ anders zijn dan die van de massa.
Wat wil je nou eigenlijk zeggen?

Allemaal mee eens heren, maar WAAROM omarmt de massa toch eerder de Macdonalds van de muziekindustrie dan ons allen hier? laten we het kwaliteitsverhaal ff achterwege.

Marketing, image building, vertrouwen enz enz...
Op jouw vraag kan je afstuderen in verschillende richtingen zoals: economie, psychologie, besliskunde, bedrijfskunde you name it.

Ik kan me haast niet voorstellen dat ik iets nieuws vertel hier.
Jij was toch hopelijk niet in de veronderstelling dat maatschappelijk succes, of status afhangt van kwaliteit en diepgang?
Misschien bestaat er een klein verbandje, maar het zal acht niet de boventoon voeren.

Tssss... mainstream mensen stemmen op zo'n gast. Dezelfde mensen die op Geertje stemmen. Is wel duidelijk dat het totaal geen kwaliteit of inhoud heeft. Als al die stemmers geen pillen zouden vreten zou z'n "muziek" ineens heel anders aan komen. Wat 'n bergen bagger komt er bij die gast uit z'n laptop man.. sjonge jonge jonge.............

Hij is vast heel aardig en gebruikt vast geen drugs...... lekker gezellig met je vriendjes op je Dance Valley kasteeltje gaan wonen. Ik blijf wel lekker in m'n donkere hol wonen waar het er minder blij en bleep bleep aan toe gaat.. doe mij maar lompe techno en niet die blije takketrance waar al die voetstukken mee op hun sokkel zijn gezet.

hmmm ik weet het niet hoor, geloof best dat een kruiwagen handig is, maar na de voorzet die voor je gedaan zal je toch echt wel wat truukjes moeten kunnen om in de spotlight te blijven toch? lijkt me niet dat AJ alleen maar aan de massamedia wordt "opgredrongen" omdat een paar mensen dat willen?

Hoe zou je het vinden als jij morgen zo gewild zou zijn met jouw "donkere tekno" ?

Tssss... mainstream mensen stemmen op zo'n gast. Dezelfde mensen die op Geertje stemmen. Is wel duidelijk dat het totaal geen kwaliteit of inhoud heeft. Als al die stemmers geen pillen zouden vreten zou z'n "muziek" ineens heel anders aan komen. Wat 'n bergen bagger komt er bij die gast uit z'n laptop man.. sjonge jonge jonge.............

Hij is vast heel aardig en gebruikt vast geen drugs...... lekker gezellig met je vriendjes op je Dance Valley kasteeltje gaan wonen. Ik blijf wel lekker in m'n donkere hol wonen waar het er minder blij en bleep bleep aan toe gaat.. doe mij maar lompe techno en niet die blije takketrance waar al die voetstukken mee op hun sokkel zijn gezet.

En de massa heeft geen smaak....

idd om wat brz zegt...het zijn geen muzikanten. En ze worden beinvloed door reclame, tv etc. En daarom wil de massa graag smaakloze troep zoals McDonalds of David Guetta bijvoorbeeld. Je weet wel die David Guetta die jij mailt maar geen antwoord van kreeg. ;) :P

Allemaal mee eens heren, maar WAAROM omarmt de massa toch eerder de Macdonalds van de muziekindustrie dan ons allen hier? laten we het kwaliteitsverhaal ff achterwege.

Omdat er grote marketingbedrijven achter zitten die voor platenmaatschapijen werken om geld te verdienen. Niet om goede muziek te maken. Daarom. Geld is belangrijker dan muzikale hoogstandjes.....

Snap ik allemaal, maar waarom is Afrojack dan klaarblijkelijk beter marketable dan eender van ons?

Hoe zou je het vinden als jij morgen zo gewild zou zijn met jouw "donkere tekno" ?

Het is niet mijn donkere techno. Wat ik maak draai ik niet als ik al moet draaien. Ik vermaak me het beste op m'n IFM radio showtje waar het allemaal niet uit maakt wat je draait. Heb gisteren toevallig voor Steve Rachmad en Heiko Laux gedraaid... was wel weer leuk. Maar ik vind het leuker dat mensen achteraf naar me toe komen en zeggen dat ze niet eens wisten dat ik ook muziek maak of plaatjes draai, en dat het dan ook nog goed was. En dan heb ik niet 2 uur lang dezelfde beat met hetzelfde bleepje het hok in gegooid, maar lekker bezig geweest met funk, disco, techno, house en nog wat smaken.

Ik heb er redelijk vaak over na gedacht.. dat krijg je als je in 'n club/poppodium werkt. Het gage van 'n DJ staat lomp in contrast met dat van 'n bandje wat er meestal geen fuck aan over houd. Maar stel Raphie, jij hebt ook 'n kleine en 'n lieve vrouw, daar ga ik dan maar effe vanuit, voor die 1000 euri gage van een optreden... ben je wel best veel nachten van huis. Van hotel naar hotel... 6 uur de club uit rollen, naar je hotel. Om 11 weer wakker en klaar staan voor je taxi, lekker net je vlucht redden... veel gasten zijn best moe. En die hebben niet eens kinderen en 'n lieve vrouw.

Dus ik sla m'n potje over.

Soms denk ik wel eens dat het wel leuk zou zijn om ietsje vaker plaatjes te mogen draaien.. maar van de andere kant, als ik maar heel soms draai blijft het wel exclusief. Het is niet zo heel moeilijk om Afrojack te zien draaien. Er is altijd wel 'n club of buurthuis in de buurt waar meneer zijn kunstje vertoont. Maar om mij te zien draaien moet je meer geduld hebben :D

Dus wie is er dan exclusiever? Ikke of meneer Afrojack?

Lees m'n handtekening hieronder effe trouwens :P

Laatst gewijzigd:
En meneer heeft wel 'n duidelijk X factor gehalte. Mooie lange knakker.. leuk voor de vrouwtjes. Kweet nie, ik ben nie moeders mooiste, dat is m'n broertje. Maar die houd van De Toppers... dus da word um niet.

Snap ik allemaal, maar waarom is Afrojack dan klaarblijkelijk beter marketable dan eender van ons?

hij is niet beter marketable....hij wil zichzelf als een sletje verkopen....en dat willen veel andere mensen niet....veel van ons hebben nog principes en eigenwaarde ;) (als ik ff voor de rest mag spreken)

hij is niet beter marketable....hij wil zichzelf als een sletje verkopen....en dat willen veel andere mensen niet....veel van ons hebben nog principes en eigenwaarde ;) (als ik ff voor de rest mag spreken)

Ook dat nog eens ja.

ok, dus "de massa" en media heeft het er maar mee te doen, omdat jij en een aantal andere forumleden niet willen? :D come on! you can do better than that....

Ik heb ook een mooie lange knakker, maar ik zie dr uit als Ron Jeremy.
Ron_Jeremy-4.jpg

Die Teac album van de Legowelt is fijn trouwens. Heb ik toch nog iets aan deze thread gehad.

ok, dus "de massa" en media heeft het er maar mee te doen, omdat jij en een aantal andere forumleden niet willen? :D come on! you can do better than that....

Huh? Rare zin. Ik snap niet...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back