Van der Vorst ziet sterren: Afrojack

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
word er niet na-geaapt in de dance scene?
Zkrs dacht ooit toen Tiesto met flight 643 kwam ooh zoiets kan ik ook. Maar ja werd niet echt gewaardeerd door platenboeren, niet origineel genoeg ofzo haha 8o) ik snap het ook niet :stupid

Daarom doe ik tegenwoordig mn ding, maar ga wel met mn tijd mee zegmaar, moet herkenbaar blijven :o:

er is ook goede muziek muziek maar in verhouding minder dan in de jaren 80....

Nou, kom op dan, deel het met ons. Ik ben echt ontzettend benieuwd.
Wat vind jij nou tegenwoordig gewoon goed? En waarom?

Iets met knuppel en hoenderhok :D

Dit hanz, heb m ooit als plaat gekocht....waarom omdat het lekker is....is wel 90's maar dat mag de pret niet drukken :D

Nou, kom op dan, deel het met ons. Ik ben echt ontzettend benieuwd.
Wat vind jij nou tegenwoordig gewoon goed? En waarom?

mijn smaak is gewoon erg beperkt en af en toe standaard, ik vind weinig "nieuwe" dingen echt goed, behalve mijn favo's natuurlijk zoals Front, Kraftwerk en Jarre t/m waiting....

maar wat ik tegenwoordig wel dig is
Zola Jesus, lekker duister en toch ook electronisch
Barbara Panther, electronisch, experimenteel qua sounds en ook zelf geschreven
sommige nummers van Kelly Clarkson, goede stem en zelf geschreven door haar
Roll Deep als ik in de stemming ben, lekkere feestmuziek met een twist
Loreena McKennitt, sfeervolle keltische klanken en goed geluid

Hebben we deze discussie hier niet al tig keer eerder gehad met de Tiesto's etc.etc.?

Feit is gewoon dat je tegenwoordig met minimale middelen en een sample-cdtje (of 100, staan toch allemaal online) een track kunt maken. ITB of niet, dat maakt dus echt geen fuck meer uit (al zal hij wel budget hebben voor een degelijke mastering e.d.)

Waarom dan de 1 wel succes heeft en de ander niet? Doorzettingsvermogen, hard werken, geluk en talent is het cliche (werken vs talent is 80/20% wordt wel eens gezegd)

De geluksfactor mbt Afrojack is dat 'dutch house' nu het gewoon even goed doet. Als je dan in de schijnwerpers staat willen weer veel andere 'succesvolle' figuren met je geassocieerd worden waardoor je een zelfversterkend effect krijgt. Zo ben je dan even het symbool van de dutch house blabla.. good for him ofzo..

Zoals ik het zie, het staat zo ver af van wat ik onder inpirerende electronische muziek versta dat ik er eigenlijk weer inspiratie van krijg. Om dus JUIST nog dieper de alternatieve scenes op te zoeken en in mijn muziek nog meer conventies proberen te breken.

vroeger moest je nog "moeite" doen voor muziekles of een synth te kopen en te leren bedienen..
nu knal je software op ja laptop vol met kant en klare dikke sounds en ritmes

Als een 15-jarige met FL Studio een gevestigde artiest (of zelfs dat niet - als je al 10-15 jaar bezig bent, alles leert en bestudeert) helemaal de zaal uitrockt is er maar 1 die je scheef aan moet kijken - namelijk die gast die al zo lang bezig is. Al die kennis, kunde en hardware kan immers niet op tegen een 15-jarige met een laptop. Sta je dan mooi te kijken met muziekles, niet?

Ach, moeite. Da's pas een argument als je zelf op jacht gaat, je eigen vlees schiet, het zelf klaarmaakt en je gewas op de akker verbouwt. Da's pas moeite. Of gewoon piano spelen, zonder sequencer, sampler en allemaal die zooi die je het werk uit handen neemt. Geen key transpose, geen quantizing, gewoon hoppa. Pas dan mag je je echt beter voelen dan iemand die wat loops bij elkaar sleurt - maar wat je er mee opschiet weet ik dan ook niet. In beide gevallen gebruik je technologie om te maskeren dat je het zelf niet allemaal kunt of wilt; het feit dat het ene toevallig al wat langer bestaat doet niet af aan dat feit dat je het jezelf al makkelijker hebt gemaakt.

Niet moeilijk doen over commercieel en klapvee en wat dan ook. Als het zo makkelijk was - verkoop je ziel voor een paar jaar, dan wordt er nog tenminste wat mee gedaan - en dan ga je daarna rentenieren en de muziek maken die je echt wil maken, maar nu met de apparatuur die eerst onbereikbaar was.

Wie weet blijven er zelfs nog fans over.

nou ja ik maak muziek als hobby, bovendien is het geen muziek die de massa aanspreekt dus ik weet voor mezelf heus wel dat ik er geen geld mee ga verdienen...
en ja ik heb 10 jaar muziekles gehad en nog verdien ik geen geld met mijn muziek, dat geeft ook niets..
en dat bepaalde muziek goed verkoopt zegt ook meer over het kopende publiek dan over degene die het maakt denk ik...

dit zijn toch de grootste nadelen van de uitvinding van de synthesizer en andere electronische instrumenten en het bedienings en speelgemak daarvan waardoor de populariteit daarvan over de top is gegaan..was het in de jaren 70 en 80 iets bijzonders als je een (monofone) synth had en was het wereldschokkend dat je er later ook accoorden mee kon spelen door dat de polyfone synth op de markt kwam.
nu kun je op iedere behoorlijke mobiele telefoon al een professioneel klinkende deun maken inc arrangement en geluidssynthese..
en als ik da hoor wat er allemaal geproduceerd word (zet maar eens een halve dag zo,n kut zender als bv daisybell of fresh fm op)dan rijzen de haren me te berge
kortom de lol is er (voor mij voorlopig dan) helemaal af
mischien moet ik het zooitje ooit maar gaan verpatsen en een goede piano of vleugel aanschaffen.. dat geluid verveeld nooit!..

Laatst gewijzigd:
nou ja dat is denk ik wel een van de redenen dat ik geen gearlust meer heb en niet steeds iets anders koop enzo :erm:

en dat bepaalde muziek goed verkoopt zegt ook meer over het kopende publiek dan over degene die het maakt denk ik...

Natuurlijk. Maar dat is nooit anders geweest. Technologie verandert, menselijk karakter niet echt.

Deze muziek is friet - kan heel lekker zijn als je 't niet meer dan 1 keer per week eet, maar elke dag gaat je hoogstwaarschijnlijk heel erg de keel uithangen. Dit is geen high art. Maakt ook niks. Of na 5 jaar of 10 jaar (of zelfs korter) iemand nog weet wie Afrojack is - tja, dat ligt aan z'n eigen capaciteit om zichzelf opnieuw uit te vinden. Na 2-3 albums is bij een hoop mensen de pit er wel uit, want dan hebben ze gezegd wat ze willen zeggen, zijn ze gesettled en worden ze te oud voor dit soort shit. En zo gebeurt het elke keer opnieuw en dan vinden ze wel iemand anders, want de hele tijd tegen hetzelfde gezicht aanstaren is ook niks.

Maar het laat zien - en da's wat Raphie denk ik bedoelt - dat als het om publiciteit of geld gaat zaken zoals hardware, analoog en 20 jaar zwoegen op conservatorium zo laag op de ranglijst staan dat het zelfs vreemd is dat er hier (en op vele andere forums) zoveel waarde aan wordt gehecht; praten over muziek maken is makkelijker dan muziek maken.

En geen gearlust, da's geweldig. Het is niet alleen een zwart gat voor je geld, maar zo kun je eindelijk tijd besteden aan muziek maken in plaats van nieuw spul najagen.

Er zijn twee soorten lijden; de dingen die je wilt en de dingen die je hebt, en als je op 1 van de twee al een rem kunt zetten, prima. Van Siddharta krijg je een pluim.

Haters be hating, players be playing. De meeste populaire genre- (volks-) muziek werd door de heersende opinie gezien als verderfelijk op zowel moraal al technisch vlak dus al dit geschreeuw over 'diepgang' (define 'diepgang')… Het zal Afrojack's tijd wel duren, met in zijn kielzog een rits lachende derden, vierden, vijfden en zesden.

Owwwwwwwwww..

Natuurlijk. Maar dat is nooit anders geweest. Technologie verandert, menselijk karakter niet echt.
.

karakter van de mens veranderd misschien niet, maar wel het niveau en "beschaving"...

in de jaren 80 ging men nog "normaal" met elkaar om, nu bij het minste of geringste schelden, agressie, egoisme en vingers geven enz...

karakter van de mens veranderd misschien niet, maar wel het niveau en "beschaving"...

in de jaren 80 ging men nog "normaal" met elkaar om, nu bij het minste of geringste schelden, agressie, egoisme en vingers geven enz...

dat vinden wij, maar moet je onze ouders ns horen over die tijd...
en hun ouders weer over de jonge jaren van onze ouders... etc etc

In de jaren 80 had je ook aso's. Ik heb ze gezien.

Daar zijn zelfs films over gemaakt, kijk maar in welk jaar flodder en schatjes zijn gemaakt bijvoorbeeld. :D

heb jij soms "geen woning geen kroning" gemist in de jaren 80?.....

dat vinden wij, maar moet je onze ouders ns horen over die tijd...
en hun ouders weer over de jonge jaren van onze ouders... etc etc

ach die paar brozems in de 60s waren op 2 handen te tellen

Damn net effe wat afrojack geluisterd... En weet gelijk weer waarom ik nooit radio luisterd :D

Maar ach ja ik vindt het prima als iemand met meuk succesvol is, heb er niet echt last van ofzo. Dat ik niet begrijp dat iemand hiermee succes vol kan zijn is weer een ander verhaal... En dat daar dan weer mensen jarlours op zijn. :P

Ach je kan niet alles snappen...

ik zeg tijd voor koffie en muziek maken:koffie:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back