Domme vragen!?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

fuse

Gepokt en gemazeld
Jaja, ik weet het. Er zijn geen domme vragen (allen domme mensen ;) ). Maar soms (vooral bij ochtendhumeuren) vraag ik me toch wel eens af wat mensen hier zich indenken als ze een vraag stellen. Dat de gemiddelde nieuwkomer hier de standaard vragen stelt zul je wel altijd houden omdat die gewoonweg niet goed weten hoe het hier werkt.
Maar er is ook een groep die met vragen komt waaruit volgens mij blijkt dat ze te lui zijn om het zelf op te zoeken. En dan denk ik 'Doe es nie!.
Volgens mij ben ik niet de enige die zo denkt en moeten we af en toe even wat hier over zeggen. En grote kans dat velen zich hun schouders ophalen en zoiets hebben van 'het zal wel'.
Heel veel van die post negeer ik gewoon eigenlijk tegenwoordig.

Misschien wel slim om de mods een functie te geven dat een gebruiker een extra link naar de FAQ's krijgt als hij nieuw is of vragen stelt die in de FAQ's staan of zo. (lijkt me een tricky mod trouwens, maar kan wel)
Of anders een PBtje met de link naar de FAQ of zo. Is wel zo subtiel en redelijk neutraal lijkt me.

Wees blij dat je niet in een muziekwinkel werkt........want wat daar soms voor vragen gesteld worden.

De meest gestelde is natuurlijk : Ik heb gehoord dat er een softwareprogramaatje bestaat dat alle stemmen helemaal weg kan halen uit een stuk muziek, hebben jullie dat ?

Of : verkopen jullie ook midi's want mijn zoon doet daaraan en ik wil hem er een voor zijn verjaardag geven
:)

Of : Ik heb een electrische gitaar gekocht maar het snoer past niet in het stopcontact, hebben jullie daar een verloop stekker voor.

Of : hebben jullie een verloopstekker van gitaarplug naar midi ?

Wees maar blij dat je op het forum zit dan hoef je teminste niet te antwoorden.

:stupid

hahah jeps :)

of:

Hey een MS20, zitten daar ook dikke trance beats in?

Maarehm, fuse, je hebt helemaal gelijk hoor. Sommige mensen nemen niet eens de moeite om even in het archief te kijken. Die zoekfunctie wordt nog steeds niet optimaal gebruikt.

Misschien moet er naast de FAQ ook een soort van Newbie guide gemaakt worden ofzow...

I'm still newbie, so...
:o: :stupid :bekdicht:

nu, bepaalde van die vragen uit de muziekwinkel vind ik wel héél erg! :)

:)

Dat zoekboxje rechtsboven op de voorpagina hebben we ook gemaakt om het te promoten.

Misschien moeten we het ook onder elke thread hangen, naast het forum sprong boxje... :eureka:

Origineel geplaatst door BasicSystem
Of : Ik heb een electrische gitaar gekocht maar het snoer past niet in het stopcontact, hebben jullie daar een verloop stekker voor.

Tjonge, dat wordt een heftige gitaarsolo!!! Wanneer er 220V spanning op je snaren staat.... :D

Maar wellicht is het handig om domme vragen verder te negeren en hoogstens alleen te beantwoorden met een link naar deze thread.

Zo lang er mensen met zulke soort vragen aankomen zullen er mensen bestaan die er nog antwoord op geven ook. :)

Snap het probleem, maar wie bepaald welke vragen "goed genoeg" zijn om wel te beantwoorden???

Hahaha LOL!

Dit stuurt iemand naar een synthfabrikant:

Sep 24, 2002 - Someone Wrote:
I'm doing geneology research and am looking for a guy named Jack ...... and your site came up at yahoo. Is there anyone there named jack?

8o)

kheb het ook eens bekeken en gezien. wat ze daar allemaal sturen, niet te doen.
Zo erg als newbie ben ik nu ook weer niet :P

De zoek functie is niet optimaal, sommige tekst vindt ie niet terwijl ik zeker weet dat er threads zijn met die tekst erin:duivels:
Bijvoorbeeld, er is een mooie thread over abox en als je abox intypt zegt ie geen results8o)

En ik vind dat alle vragen gewoon gesteld mogen worden, 'dom' of 'slim', anders zal er een steeds kleinere groep zogenaamd 'ingewijden' ontstaan .

Laatst gewijzigd:
I was looking at your cool products. What do the knobs do? I noticed there was a lot of them!

whaaaaahaaaaaaaaaa

Wat denk je van deze:

Sep 12, 2002 - Someone Wrote:
I'm looking for a some replacement knobs and they are similar to the ones you sell but I need letters on them for the different settings on my oven.

hehehehe

domme vragen bestaan niet, alleen domme mensen :D

een FAQ opstellen lijkt een mooie oplossing, maar helaas is ons vakgebied niet zo duidelijk uitgezet dat er op elke vraag een standaard antwoord bestaat.:smeris:

Dus ze stellen maar, en als t een redelijke vraag is, komt er wel antwoord

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back