VasC
Dat smurfen we...
Ja, rationeel gezien kun je beter overstappen op VSTi of plugins. Maar goed, muziek maken is nu eenmaal geen rationeel proces (voor mij). Allemaal persoonlijk, maar als ik op mijn werk al de hele dag achter een beeldscherm zit, heb ik 's avonds zin om aan knoppen te draaien en gestimuleerd te worden eigen sounds te maken met mijn synth (Nord Lead 2x) dan wéér achter een monitor te zitten klikken op virtuele knopjes.
Dit is voor mij eigenlijk ook de reden om hardware te gebruiken, overigens gebruik ik ook software...
Maar goed volgens mij was de vraag of Racks uit de mode raken....ja dus....anders zouden de fabrikanten echt wel rack's uitbrengen. Ik denk dat nu veel mensen soft synths gebruiken en daarbij bijvoorbeeld 1 'hardware' synth. Denk aan de Virus TI, of een Mopho, o.i.d. Dan is het wel zo handig als je deze gewoon op je desktop kunt zetten binnen handbereik. Vandaar (neem ik aan) dat veel hardware synths toetsen hebben of een table top zijn. Al kun je natuurlijk de Virus TI ook in een rack hangen....dus helemaal uit zijn racks dan ook niet
Goed ik ga weer muziek maken.