JXL is cool!

fuse

Gepokt en gemazeld
OK, na al dat gekanker op onze vriend Tommie H ben ik het zat.

Wat heeft die vent misdaan om zo neergesabeld te worden?
Is hij de enige die met DAT/ADAT's optreedt? Ik dacht het niet! Maar om dan hem daar zo over aan te vallen. Hij is heus niet de enige hoor.

Hij maakt muziek wat tenminste grote massa's aanspreekt. Heeft een keur aan vintage thuis staan en is dus een liefhebber en zou wat dat betreft 'een van ons' moeten zijn.
Maar nee hoor, om de een of andere reden is hij 'evil'.

Jaloers? Of gefrustreerd dat je nooit zijn nivo kan halen. Want 99.9% van ons zal nooit zijn nivo halen, laten we eerlijk wezen.

Waar deze misgunning van iemand die ontzettend graag met muziek bezig is en wereldfaam beleefd. Sterker nog hij is als ambassadeur van het genre muziek van groot belang dat de commercie wat meer interesse in die 'sector' gaat krijgen. Dus kan het nog wel eens zo zijn dat je dankzij Tommie je een release fixt.

Stelletje zielepieten. Denk aub eens na voordat je als een stelletje schapen elkaar na gaat blaten dat Tommie zo'n looser is terwijl jullie dat keihard zelf zijn. Want kritiek is een maar dit zijn gewoon blinde vooroordelen die nergens op slaan.

Ik weet nog dat ie bij ons in het jongerencentrum met Nreve stond en toen zei ie: "Ik ben met iets heel anders bezig om geld te maken... Dat wordt een hit!" En zo is het gegaan.

Het is echt een synthliefhebber en niet een lul die zomaar synths verzameld. Wat ie al dan niet live doet moet ie zelf weten. Wat ie in de studio doet is knap!

Waarom 2 Unlimited wel vet vinden en JXL niet?

Eeeh, [joepie een discussie..]

IK heb nooit gezegd dat Tommie een loser is...dat is hij ook niet...het gaat over zn muziek...

Maar ga dan niet "live" heel overdreven Ms20 of mengtafel draaien terwijl er een harddisk draait want dat is genant...
(dit doet de Prodigy ook en dat slaat ook nergens op.)
Het publiek pikt het maar wij synth-dudes doorzien alles..
(Dit geldt ook voor Jarre met zn Laser Harp die echt onzin is..)

..en ga dan ook niet exact dezelfde single uitgeven maar dan met Solomon Burke ipv Elvis...

Zn mixen klinken natuurlijk wel goed en vet(wat wil je ook met zo'n bende apparatuur!) ..
maar voor mij mist er bij hem altijd iets..........das gewisse etwas.....iets van JA TE GEK! (wat ik bij bv de Chemicals wel heb..)

Jaloezie is het enige passende woord. Hij verdiend geld omdat ie zichzelf omhoog heeft weten te werken met een commercieel minder aantrekkelijk stijl (op dat moment). Geen alledaagse trance bedoel ik dus. Of Happy Hardcore toen dat in de top stond. Of RnB toen alle stellejes op de dansvloer tegen elkaar aan begonnen te rijen. ;)

Nee, gewoon zijn eigen ding blijven doen!

Vervolgens maakt hij een enorme uitschieter met die Elvis-remake voor die commercial. Dus opeens is tie hot en is alle aandacht op hem gericht. Niet alleen om te zien hoe goed hij het doet, want dat is voor de media al niet interessant meer. Nee, om hem op een misstap te betrappen.

Op Pinkpop waren de verwachtingen zeer hoog gespannen. Zie jij dat als artiest maar eens waar te maken. Sta je daar in je uppeguppie. Moet jij effe de show maken. Dat wordt dus een act opvoeren... performen! En net zoals bij zeer veel dance-acts, computer-gestuurde-one-man-shows, wordt loopt er een DAT (mee).

En ja... ik weet dat er ook genoeg zijn die het wel live doen maar das meer in de underground-scene of bij groepen die een echte eigen aanhang hebben. Niet bij iemand wiens nummer men (nagenoeg) hetzelfde wil horen als het op de radio of op TV klinkt.

Breekt er iemand uit ons kikkerlandje door met muziek die niet zo alledaags is... hebben we toch weer wat te zeiken.

:r

Re: JXL is cool!

ten eerste heb ik niet en zal ik ook niet meedoen aan enig modder- of lekkere taartjes gegooi richting dhr jxl. 't boeit me niet genoeg om me d'r druk om te kunnen maken. wat hij hoe doet of maakt weet ik ook nix vanaf dus daar ga ik ook geen commentaar op leveren. maar ik vind 't over 't algemeen wel tof als NL'se bandjes of artiesten iets bereiken, helemaal als ze hier uit de buurt komen natuurlijk (peterpan, beef, discipline), ook al vind ik de muziek niks. 't is toch kicke als iemand ergens helemaal voor gaat en er dan ook nog iets mee bereikt. respect.
maar fuse je zegt;

Origineel geplaatst door fuse
Jaloers? Of gefrustreerd dat je nooit zijn nivo kan halen. Want 99.9% van ons zal nooit zijn nivo halen, laten we eerlijk wezen.

waarbij je denk ik nivo en populariteit door elkaar haalt. d'r zijn een heleboel mensen die op (technisch) erg hoog nivo muziek maken, maar nooit de populariteit van JXL zullen bereiken, simpelweg vanwege de aard van het gemaakte. zo heb ik zelf absoluut niet de illusie dat mijn muziek ooit bij 'de massa' aan zal slaan, gewoon omdat 't te vaag is.

en verder;

Is hij de enige die met DAT/ADAT's optreedt? Ik dacht het niet! Maar om dan hem daar zo over aan te vallen. Hij is heus niet de enige hoor.
...
.... Sterker nog hij is als ambassadeur van het genre muziek van groot belang dat de commercie wat meer interesse in die 'sector' gaat krijgen. Dus kan het nog wel eens zo zijn dat je dankzij Tommie je een release fixt.

dat hij niet de enige is die met dats optreedt okee, maar ben er dan wel eerlijk over (ikzelf zou (denk ik...zit natuurlijk niet in een dergelijke situatie) iets hebben van helemaal live of helemaal niet). zoals al eerder ergens opgemerkt maak 't 99% van 't publiek nix uit hoe 't gemaakt danwel uitgevoerd wordt, maar door te zeggen dat je live speelt en dan vervolgens erg duidelijk gaan playbacken maak je bij die 1% (synthfreaks?) geen vrienden...
maar dat heb ik niet alleen met muziek hoor; kan het zowiezo niet zo goed hebben als iemand a zegt en dan vervolgens c of d doet. wat hij daardoor doet is het misrepresenteren van de kern van live elektronische muziek maken en dat vind ik wel een beetje storend; omdat ik daar zelf ook mee bezig ben en men er hierdoor een verkeerd idee van zou kunnen krijgen.
en ergens werkt het voor de elektronische (live-)muzikant bijzonder storende situaties in de hand, zoals bv. dat je dik staat te spelen ergens en dat er eenofandere boer op je spullen gaat leunen en in je oor lalt 'hee zet die en die plaat 's op hee...zet 's op dan..'
en de ambassadeursfunctie; beetje vergezocht denk ik. zowiezo is het 'genre' elektronisch erg breed tegenwoordig en de populariteit van een JXL is echt niet zo groot als je 'm naast een tiesto ofzo zet. zeker internationaal niet.
...ik denk overigens dat 99% van de afzeikerds ineens heel klein en stil wordt als dhr. Holkenberg in de kroeg ineens voor z'n neus staat. 'nuff said.

DJ Tiësto kan bij velen ook niets anders als kritiek krijgen, ondanks dat hij tot beste DJ van de wereld uitgeroepen is.
Volgens mij doe je dan toch echt iets goed...

Ipv dat we trots zijn op de prestaties van JXL en Tiësto hebben we altijd wel iets te zeuren en weten we het allemaal beter.

Hoge bomen vangen veel wind.

Goed nou net de CD van JXL disk one 3PM doorgeluisterd op mn werk...

Wat me meteen opviel is dat :

1)In bijna alle nummers zijn de kick-, snare- en bass geluiden hetzelfde, erg gepolijst en rond en vet, maar hetzelfde..

2)De nummers zijn niet erg dynamisch.. M.a.w. het is allemaal nogal 'plat gecompressed' om het maar te laten "knallen"...

3)Er zit weinig variatie in de geluiden, elk nummer heeft in principe een ander tempo/thema en andere zang, maar het geluid/klankpalet is nogal hetzelfde...
Veel vette sounds maar TE bombastisch ( ja zelfs dat is mogelijk), met teveel FX en galm...

Zal het allicht goed doen in clubs, maar voor thuis....niet voor mij IIG...

Niets persoonlijks hoo, maar mijn mening...:engel:

Persoonlijk vind ik JXL's muziek zwaar klote... (als ik dat zo
mag uitdrukken).

Maar ik heb niets tegen zijn persoon... ik ken hem niet, en
in die zin interesseert het me helemaal niet.

Als ik me altijd druk zou moeten maken vanwege artiesten
die een (succesvol) product maken dat me niet aanstaat,
dan zou ik weinig tijd meer over hebben!

Wat boeit het allemaal, wil je het niet, dan luister je er toch
gewoon niet naar?

Mvg.

CoolRunning

de afgelopen dagen heb ik, in beperkte mate van succes, geprobeerd mijn mening over Tommie voor me te houden, aangezien het nogal een negatieve donderwolk van ideeen is.

ik heb namelijk een hekel aan Tom Holkenborg in alle facetten die je maar kan bedenken.

als persoon vind ik hem een klein vervelend hyperactief mannetje met een stomme pet op zodat niemand ziet dat ie eigenlijk kaal is. een rare kale dwerg met een spleet tussen zijn tanden die doet alsof ie populair is.

als musicus vind ik hem onorigineel en amateuristisch klinken, bovendien zijn zijn mixen verre van perfect; alle dynamiek en luchtigheid is eruit geknepen. en ik heb geprobeerd om het leuk te vinden hoor, ik ben immers een van de grootste Urban Dance Squad fans en toen Rudeboy iets nieuws ging doen wilde ik het echt graag leuk vinden. ik ben na 1 keer luisteren afgehaakt vanwege de kneuterige beats.

als live-performer moge duidelijk zijn dat men in landen als Maleisie of Irak de doodstraf krijgt bij het opvoeren van zo'n in- en in-trieste show. vuurpotten frenzy zodat niemand merkt dat het echt een wanstaltige performance is... om te huilen gewoon.

en jaloersheid? natuurlijk is iedereen jaloers. ik ben persoonlijk jaloers omdat hij wel met Rudeboy heeft gewerkt en het heeft verpest, en omdat hij op festivals de man uit loopt te hangen terwijl ie er niks van bakt. niet zozeer jaloersheid dus als wel een sterk 'dat had ik heel anders gedaan' gevoel.

zo, dat is mijn mening. dat lucht op zeg.

Origineel geplaatst door Bass
(wat ik bij bv de Chemicals wel heb..)

Dan hoop ik niet dat je hun "live" optreden op Supreme vorig jaar in de HMH hebt gezien.
Wat een bagger was dat. Zelfs de lichtshow kon het niet goedmaken. Het was echt een cd-tje aan en gaan optreden.

Wow, heftige discussie hier. Daar wil ik natuurlijk ook aan deelnemen.

JXL doet gewoon hele gave dingen. Het is nou eenmaal niet de stijl waarmee je gegarandeerd hits scoort. Natuurlijk had door de nike-reclame wel een hele grote potentie om een hit te scoren.
Daarnaast is hij ook al ontzettend lang met muziek bezig en breekt hij nu pas door. Hij brengt ook meer tijd door in zijn studio door dan de meeste hier (ook omdat het zijn vak is), maar daardoor kan en weet hij ook gewoon heel erg veel van het maken van muziek af.

Zijn optredens zijn tegenwoordig nu eenmaal voor het grote publiek en die willen een show zien. Ik heb ook wel een optredens gezien van alleen mensen achter een paar synths. Ik vond het leuk, maar mijn vrienden hadden wel een andere mening. Iedereen wil spektakel zien (en voor ons is dat modulerende synths).

OK, na al dat gekanker op onze vriend Tommie H ben ik het zat.

Wat heeft die vent misdaan om zo neergesabeld te worden?

Hij maakt muziek wat tenminste grote massa's aanspreekt. Heeft een keur aan vintage thuis staan en is dus een liefhebber en zou wat dat betreft 'een van ons' moeten zijn.
Maar nee hoor, om de een of andere reden is hij 'evil'.

Waar deze misgunning van iemand die ontzettend graag met muziek bezig is en wereldfaam beleefd. Sterker nog hij is als ambassadeur van het genre muziek van groot belang dat de commercie wat meer interesse in die 'sector' gaat krijgen. Dus kan het nog wel eens zo zijn dat je dankzij Tommie je een release fixt.

Stelletje zielepieten. Denk aub eens na voordat je als een stelletje schapen elkaar na gaat blaten dat Tommie zo'n looser is terwijl jullie dat keihard zelf zijn. Want kritiek is een maar dit zijn gewoon blinde vooroordelen die nergens op slaan.

Ondanks dat ik geen fan van JXL muziek ben,ben ik het toch wel eens met meneer Fuse deze keer....ik heb diverse interviews met Tom H gelezen en gehoord,zijn intenties lijken okee...

en verder :
"wat gij niet wilt dat u geschiedt,doet dat ook een ander niet"

mwa, ik vind niet dat tom h voor geheel ongegronde redenen wordt "neergesabeld"

Laat ik voorop stellen dat ik zijn producties en studio werk erg goed vind.

Laat ik achterop stellen dat ik zijn live-act belachelijk vind.

Ja en wat als andere electronische acts ook een DATje hebben lopen en verder niks? Weet je wat? Za'k je zegge? Dan zijn die acts ook ZIELIG :D

Inderdaad, iemand met die mate van succes kan fungeren als een ambassadeur van de electronische muziek. En ga als ambassadeur vooral even BEWIJZEN dat elec muziek performance niks met muziek maken of een performance waarvoor ook maar enige skill vereist is, te doen heeft. Daar kan ik erg dankbaar van worden ja.

Origineel geplaatst door cyan_circle
de afgelopen dagen heb ik, in beperkte mate van succes, geprobeerd mijn mening over Tommie voor me te houden, aangezien het nogal een negatieve donderwolk van ideeen is.

ik heb namelijk een hekel aan Tom Holkenborg in alle facetten die je maar kan bedenken.

als persoon vind ik hem een klein vervelend hyperactief mannetje met een stomme pet op zodat niemand ziet dat ie eigenlijk kaal is. een rare kale dwerg met een spleet tussen zijn tanden die doet alsof ie populair is.

als musicus vind ik hem onorigineel en amateuristisch klinken, bovendien zijn zijn mixen verre van perfect; alle dynamiek en luchtigheid is eruit geknepen. en ik heb geprobeerd om het leuk te vinden hoor, ik ben immers een van de grootste Urban Dance Squad fans en toen Rudeboy iets nieuws ging doen wilde ik het echt graag leuk vinden. ik ben na 1 keer luisteren afgehaakt vanwege de kneuterige beats.

als live-performer moge duidelijk zijn dat men in landen als Maleisie of Irak de doodstraf krijgt bij het opvoeren van zo'n in- en in-trieste show. vuurpotten frenzy zodat niemand merkt dat het echt een wanstaltige performance is... om te huilen gewoon.

en jaloersheid? natuurlijk is iedereen jaloers. ik ben persoonlijk jaloers omdat hij wel met Rudeboy heeft gewerkt en het heeft verpest, en omdat hij op festivals de man uit loopt te hangen terwijl ie er niks van bakt. niet zozeer jaloersheid dus als wel een sterk 'dat had ik heel anders gedaan' gevoel.

zo, dat is mijn mening. dat lucht op zeg.

Mijn idee. Nog meer irri als Eboman maar die maakte tenminste nog wat leuks van zijn optredens -alhoewel ook grote onzin- en een beetje knappe muzak. JXL's muziek is bagger, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk -yak-.

Daarnaast vind ik 'm een nogal pretentieus mannetje met al even pretentieuze praatjes. Zo interessant is het niet wat ie presteert, het valt best wel mee. Het is leuk dat ie er mee scoort, maar er zijn ladingen mensen die hitjes scoren, dus...

En jalouzie, tja, hij verdient zijn doekoes met zijn muziek en ik niet. En daar ben ik wel jalours op ja. Verder ben ik dus wel arm, maar ik heb in ieder geval nog mijn waardigheid. JXL's optredens zijn net zo zielig als die Belgische poptrance dingetjes, waar een stel tietjes de aandacht moet afleiden van een lelijke mongool met dreads die op een paar snoerloze Rolandjes staat te timmeren en 20x per nummer iets over de handjes hoog schreeuwt.

Knoppen play-backen, tsss... En dat gelul met die gitaar... Argh! Echt, aggressief wordt ik er van. Die gitaar overdwars in z'n [delete]!!!

Persoonlijk vind ik Nerve stukken beter dan JXL. Van die laatste ken ik alleen dat album met billy club en zo erop, en dat album was op zijn zachts gezegd erg matig. Het nieuwe album heb ik nog niet gehoord, en dat zal ook wel een tijdje zo blijven. Wel zat ik afgelopen weekend in Leipzig, en las daar een Duits muziekblad met een recensie van de nieuwe JXL. Die kreeg een 5, en de recensent maakte de opmerking dat JXL "Ein DJ fur meine oma ist". Dat roept bij mij niet daadwerkelijk zin op om het album te luisteren.

Verder heb ik hem een keer live gezien op Eurorock in 2001. Tegelijkertijd stond op een ander podium de Britse EBM formatie Inertia te spelen. die zijn binnen de EBM scene een middenmoter, maar zij maakten al gehakt van JXL, met veel vettere beats, en een lekkere drive in hun muziek, terwijl JXL maar een beetje slap in de lucht liep te breakbeaten.

Laatst gewijzigd:

OK, na al dat gekanker

Kan je aub even wat meer op je woordenkeuze letten? Ik heb het niet zo op dit woord. Heb nogal wat mensen aan deze ziekte verloren dus ben er niet echt kapot van. Het woord gezeur volstaat ook...

Dat vind ik echt erg voor je, kan zelf ook een hele waslijst opnoemen maar vind het een onnodige, bijna opvoedende, reactie.

- - - - - - - -

Even naar taalweb:

U hebt gezocht op kankeren:

RESULTAAT (maximaal 20 woorden)

kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden

- - - - - - - -

Ik neem aan dat het hier gezien de context over de 1e gaat. Dit heeft dus totaal niets met die ernstige ziekte te maken. Waarom reageer ik hierop? Wel eens een gemiddelde vloekende Rotterdammer gehoord?

Nou ja Slipper met m'n woordkeuze was ik niet misschien niet zo treffend op dat gebied.

Maar het gaat er nog steeds niet bij me in die bijna haat jegens iemand. Waarom!?

Ga jij maar eens met een volledige setup daar staan. En al heb je dan nog een dozijn roadies dan is het nog steeds zwaar irritant als het fout gaat. Helemaal als je slechte ervaringen hebt met bandleden die zich niet aan gemaakte afspraken houden. Of hij is te eigenwijs om mee om te gaan en wil niemand met hem op de planken, dat kan ook.
En dat wazige playbacken doen ze al minstens vanaf TopPop en niemand die zich er zo druk over maakt als het stelletje kniesoren hier. Nee, jullie maken je er wel heel erg makkelijk af om als een stuurman aan de wal dingen te roepen terwijl je van toeten nog blazen afweet. (nou ja, niet allemaal)

Ik zou het wel eens willen zien als je een vet contract kan krijgen om een of andere wazig produkt aan de man te brengen wat je geen *** interesseert maar je wel een flink zakcentje aan overhoudt. Maar dan ben je ineens een 'verrader' en een 'verliezer' omdat je je ziel verkoopt en krijg je nooit meer een fatsoenlijke recentie.

Allemaal zulke oppervlakkig reacties wat niet meer dan kortstondig geestelijke zelfbevrediging teweeg brengt.

Op Pinkpop speelde hij op het verkeerde moment en op de verkeerde manier. Alle andere bands, daar straalde iets vanaf. Het JXL podium was hardstikke dood. En het werd als een soort hoodact gepresenteerd... bah, in mijn ogen was het de slechtste op dat noord-podium.

Het was ook erg onduidelijk of de pauze muziek opgehouden was of niet. Het ging aan een stuk door allemaal.

Dit alles viel niet goed bij veel mensen.

Een tijd geleden vond ik het heerlijk om z'n muziek te horen. Maar de presentatie is in mijn ogen zeer belangrijk. En daar ging het op Pinkpop helemaal verkeerd. Er zijn zat bands die het anders doen dan andere, maar zij doen het met stijl. JXL absoluut niet.

Back