JXL is cool!

Origineel geplaatst door fuse
Nou ja Slipper met m'n woordkeuze was ik niet misschien niet zo treffend op dat gebied.

Maar het gaat er nog steeds niet bij me in die bijna haat jegens iemand. Waarom!?

Ga jij maar eens met een volledige setup daar staan. En al heb je dan nog een dozijn roadies dan is het nog steeds zwaar irritant als het fout gaat. Helemaal als je slechte ervaringen hebt met bandleden die zich niet aan gemaakte afspraken houden. Of hij is te eigenwijs om mee om te gaan en wil niemand met hem op de planken, dat kan ook.
En dat wazige playbacken doen ze al minstens vanaf TopPop en niemand die zich er zo druk over maakt als het stelletje kniesoren hier. Nee, jullie maken je er wel heel erg makkelijk af om als een stuurman aan de wal dingen te roepen terwijl je van toeten nog blazen afweet. (nou ja, niet allemaal)

Ik zou het wel eens willen zien als je een vet contract kan krijgen om een of andere wazig produkt aan de man te brengen wat je geen *** interesseert maar je wel een flink zakcentje aan overhoudt. Maar dan ben je ineens een 'verrader' en een 'verliezer' omdat je je ziel verkoopt en krijg je nooit meer een fatsoenlijke recentie.

Allemaal zulke oppervlakkig reacties wat niet meer dan kortstondig geestelijke zelfbevrediging teweeg brengt.
Tja, dit is net zo gemakkelijk als bashen. Het is leuk dat een Nederlander internationaal scoort, maar het is wel weer erg jammer dat het dan zo'n hondel*l is die k*tmuziek maakt.

Als je dan ook nog te triest bent om ook maar een klein beetje live op te treden (maar wel te doen alsof), pak dan gewoon een stel draaitafels en ga op dat niveau functioneren.

Kijk naar Moloko. Wel live, wel goede muziek en ook nog een contract. Zo kan het dus ook. En als je k*tmuziek maakt dan is het volgens mij niet meer dan redelijk dat je slechte recencies krijgt. Ja toch?

En als je k*tmuziek maakt dan is het volgens mij niet meer dan redelijk dat je slechte recencies krijgt. Ja toch?
Het blijft een kwestie van smaak. En over smaak valt niet te twisten.

yip ... toch weer duidelyk
je bent zo goed als je laatste optreden en al het voorgaande wat je gepresteerd hebt telt in ene niet meer mee

tja... nederland op zyn smalst

Toch blijft 't gek dat je nooit iemand hoort klagen over de HD-recorders bij live*uche*sets van bijv. Underworld of Chemical Brothers.
[flamebait]
100% live is als je alle partijen zelf realtime speelt, dus vind ik 't zowiezo een beetje zwak om op artiest X af te geven dat-ie "minder live" is dan bijv. artiest Y omdat-ie een HD-recorder gebruikt in plaats van een sequencer.
[/flamebait]

Meningen..

Meningen..

Iedereen heeft recht op z'n eigen mening.. en het afzeiken van Junkie XL, Tom Holkenborg, Herman Pieter de Boer, Bert Haanstra.. of god weet wie.. is niets anders dan je mening uiten over iets wat iemand doet (of niet doet).

Ik denk persoonlijk dat er hier maar weinig mensen zijn die kunnen bevatten wat Tom Holkenborg allemaal uitspookt.. en uitgespookt heeft.. op muzikaal gebied. Naast talloze producties.. albums, projecten, filmmuziek.. nummer één hits.. en ga zo maar door.. is hij ook nog een keer eigenaar van een geweldig mooie studio en een absurde collectie oude analoge synths.

Op zich geen reden om iemand af te zeiken.. integendeel... erg interessant!

De reden waarom veel mensen hem graag te kakken zetten (of gewoon geen enkel respect voor 'm kunnen opbrengen.. wat bij mij persoonlijk het geval is) is dat hij al tijden pretendeert een live-artiest te zijn in de gedaante van JunkieXL.

En hoe je het ook wendt of keert... het is een feit dat het allemaal harddisk-recorder / dat / cassettebandje werk is. De heer H. staat het halve optreden alleen maar met z'n handen te zwaaien. En in interviews gaat hij er prat op "dat als ik m'n vingertje in de lucht steek.. het publiek weet dat de beat eraankomt".

Daar kots ik van.. ik trek dat zeer.. zeer.. erm.. erg slecht dus.

En het commentaar dat hij niet alles het podium op kan slepen vind ik gewoon een non-argument. Wat zou dat ? Er is vrijwel geen enkele muzikant die alle instrumenten/hulpmiddelen/sessiemuzikanten/etc. die bij een studio-opname gebruikt worden.. het podium mee opsleept. En JA.. dat is weldegelijk vergelijkbaar.

Tevens vind ik het onzin om de vergelijking te maken met andere "muzikanten" die hetzelfde doen.. met andere woorden.. als iedereen het doet, dan mag het. Nee.. ook een duidelijk non-argument.

Dat het aanslaat.. het publiek het mooi/leuk/goed vindt.. is wellicht een bruikbaar argument. Ik verwacht echter van programmeurs toch wat meer 'inzicht' in datgene dat échte live-muzikanten onderscheidt van de 'DAT'-acts. Je doet het toch voor 'the love of the music'.. en niet alleen voor de commercie ?

Al met al vind ik het prima dat iemand het opneemt voor Junkie XL.. maar doe dat alsjeblieft op grond van échte argumenten. Tom H. verdient alle respect voor zijn studio-werk.. en hetgeen hij met Nerve gedaan heeft (ook live!). Voor wat betreft kritiek op zijn live-shows kan ik alleen maar zeggen..

hulde aan de kritikasters.. schop JXL van het podium af !

Nou ja een eigen mening kan altijd. Over die argumenten kunnen we ook al twisten.

De gemiddelde rock fanatieker vind het ook godspe als je een sequencer op het podium zet en een arp zou dan nog net kunnen. En dit vindt ik qua argumentatie net zoiets. Het verschil tussen ADAT en een sequencer is nou ook weer niet heel erg groot en je kunt nog steeds met je vingertje de lucht in zonder dat er iets fout gaat. Of gewoon faken dat je aan die knoppen zit.

Want zou je dan wel willen, een batterij samplers omdat die beats ook allemaal daaruit komen en een bandje van een man of 8 die live alles staan te rammen om keyboards? Want waar leg je die grens.
Die scheidslijn is gewoon heel breed voor mij hoor. En dan is het niet eerlijk om degene eruit te pakken die je toevallig nou net even niet mag en al die anderen die hetzelfde doen komen er zonder 'kleerscheuren' vanaf. Wees dan consequent en geef dan aan dat je al die 'fakers' ook niet 'trekt'.

En neem nou dat Elvis nummer. Dan komt er een of andere immitator (ook een supergave hobby trouwens ;) ) want die echte die 'doet het niet meer'. En ja dan moet hij playbacken. Is dat dan zo erg?

Nee ik heb liever 10x een JXL on stage dan een of andere nitwit band die live er helemaal niets van bakt. (vals zingen, dronken drummer, gitarist die als een zombie je aan zit te staren je weet het wel van die bands ;) )

Origineel geplaatst door n0_key
Mijn idee. Nog meer irri als Eboman maar die maakte tenminste nog wat leuks van zijn optredens -alhoewel ook grote onzin- en een beetje knappe muzak. JXL's muziek is bagger, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk -yak-.

Daarnaast vind ik 'm een nogal pretentieus mannetje met al even pretentieuze praatjes. Zo interessant is het niet wat ie presteert, het valt best wel mee. Het is leuk dat ie er mee scoort, maar er zijn ladingen mensen die hitjes scoren, dus...

En jalouzie, tja, hij verdient zijn doekoes met zijn muziek en ik niet. En daar ben ik wel jalours op ja. Verder ben ik dus wel arm, maar ik heb in ieder geval nog mijn waardigheid. JXL's optredens zijn net zo zielig als die Belgische poptrance dingetjes, waar een stel tietjes de aandacht moet afleiden van een lelijke mongool met dreads die op een paar snoerloze Rolandjes staat te timmeren en 20x per nummer iets over de handjes hoog schreeuwt.

Knoppen play-backen, tsss... En dat gelul met die gitaar... Argh! Echt, aggressief wordt ik er van. Die gitaar overdwars in z'n [delete]!!!

Tjonge da's kras wat je daar zegt, maar Fuk It... dat is jouw mening! ;)

Als JXL idd playback doet, dan neemt mijn achting voor wat hij doet onmiddellijk een diepe duik. Je gaat geen MS20 op het podium zetten om een beetje te doen alsof.

Trouwens, ff off-topic, maar in de studio's van de NOB staan JD800's e.d. voor playback optredens: is dat nou niet verschrikkelijk zonde?

Back on-topic: ik vrees dat de afgunst toch afkomstig is van een dieperliggende jaloezie bij mensen. Zelf heb ik ook een tijdje zoiets gehad van: sodemieter op met die Tiesto... Beetje de big DJ uithangen, terwijl hij de platen van anderen draait. Maar goed, hij produceert zelf ook, net als JXL. Zij zijn beiden net zulke types als wij, met alleen één verschil: zij hebben hun faam en succes vooral te danken aan hun DJ-talent, en niet aan hun prestaties als producer. En ik kan begrijpen dat sommigen daar afgunstig om zijn. Succesvolle DJ's zijn over het algemeen extroverte types met grootse praatjes, producers werken meer achter de schermen en hoeven niet perse in de schijnwerpers te staan. Ja, als dan zo'n extrovert type dankzij zijn faam als DJ ook succes heeft als producer, ja, dan krijg je scheve ogen, of dat nou terecht is of niet.

Ik maak me er niet meer druk om. Vroeger was ik daar wat moeilijker in, maar ik gun ze allemaal hun succes, ook al spreekt hun muziek me niet aan. Praatjes of geen praatjes, het gaat om de muziek die ze maken. Dus, tja... aan mij verdienen ze i.i.g. geen cent. ;)

Verschil

Verschil

Hehe.. wij verschillen op punten van mening.. en op anderen weer niet..

Ik vind alle neppers niet kunnen. Allemaal.. stuk voor stuk opdonderen met die gasten!

Live optreden heeft voor mij een ontzettende meerwaarde.. ik ga naar een band kijken omdat ik ze graag wil zien.. in het echt.. met de billen bloot. Daar ga ik voor.

Ik zie liever tien ontzettend slechte, valse, uit de maat vliegende, dronken bandjes.. dan een enkele neppert met een prachtige 'reproductie' van zijn laatste studio-album.

Nee.. daar zet ik dan wel die CD voor op.

Re: Meningen..

Re: Meningen..

Origineel geplaatst door CraZ
.. en hetgeen hij met Nerve gedaan heeft (ook live!).

Jah dat was wel koel... ze konden heel verdienstelijk gitaarspelen en zingen, maar alles wat niet gitaar of zang was kwam ook maar gewoon van DAT...
Maar nogmaals (ze willen niet bijten ;) [flamebait] :
even zwart-wit gesteld: als je met je stepsequencer af en toe een ander patroontje selecteert en wat kanalen mute/unmute, is dat dan live?
[/flamebait]
En vanuit de zaal zie je zelden wat een danceact nou perzies doet dus kun je überhaupt niet beoordelen of het nep is of niet.... dan kun je het maar beter gewoon leuk vinden en geen vragen stellen

Moet ik even aan Moby denken.

Die vent speelt ook gewoon banden af maar heeft er nog een drummer en bassist bij (nou ja soms).
En speelt zelf gitaar, drumpad en keyboards. Schreeuwt lekker mee met de muziek.
Is wel leuk om een keer te zien.

Trouwens mocht ik ooit weer eens een keer op de planken komen te staan dan neem ik gewoon een computer mee met audiosporen erop hoor. En het zal me echt jeuken of dit nep is of niet. Dan maar als een soort digitale DJ gezien worden of zo.

Hahahaha! Leuke discussie dit, echt :). Lekker wat pit er in, en met de billen bloot.

Ik zit ook op Harmony Central. Daar maakte op 'n gegeven moment iemand een "leuk" topic over mevr. Cikira aan. Ik heb de topics erover hier ook gezien, en die daar was niet veel anders. Veel "wat moet je met dat spul", "geef ze dan aan mij", of "dan moet je toch een gebrek aan talent hebben dat je moet compenseren.". Dit ging allemaal vrolijk 5 pagina's door totdat mevr. Cikira zelf even langskwam, en iedereen effectief 't zwijgen oplegde.

Nu is dit een Nederlands forum, en volgens mij de enige in z'n soort - of niet? Wat nu als T.H. zelf langskomt? :D

Mijn mening: ik vond "Billy Club" wel wat hebben. Toen kwam er voor mij dan een hele tijd niks, en daarna was er Zerotonine - waar ik overigens 3 remixen heb gemaakt die ik opgestuurd heb op MD, maar ze zijn volgens mij nooit aangekomen bij de 3FM studio's. Ach ja, je kan niet alles hebben, en van die contest heb ik verder ook niets meer gehoord. De samples heb ik echter nog wel, misschien moet ik met m'n huidige gear eens een betere remix maken ipv het gekleur in Acid met samples van m'n workstation en een paar hiphopbeats om te compenseren.

Wat ik heb gehoord van wat 'ie allemaal dus behalve z'n standaardstudio werk heeft gedaan - soundtracks, gamemuziek - of het zuigt of niet, duimpjes omhoog daarvoor.

Pinkpop heb ik gemist. Is sowieso niets voor mij. Ik erger me er wel aan als er op TV overduidelijk 'nep' wordt gesynthesizerd, maar ik ben dan ook een gearjunkie met een fetisj voor knopjes, toetsen en slidertjes. Persoonlijk voel ik me harder gekrenkt door de Juno-60 die bij een of andere 13-in-een-dozijn Amerikaanse jeugdserie het geluid van een Korg M1 laat horen dan een MS-20 die op stage staat en waaraan gedraaid wordt. Die laatste houdt z'n osc's misschien wel, maar doet niet 'alsof'.

Origineel geplaatst door fuse
Trouwens mocht ik ooit weer eens een keer op de planken komen te staan dan neem ik gewoon een computer mee met audiosporen erop hoor. En het zal me echt jeuken of dit nep is of niet. Dan maar als een soort digitale DJ gezien worden of zo.

Doet Aphex Twin ook, en daar hoor je weinig mensen over.

hij heeft er hard voor geknokt anders kom je erniet zomaar,en of hij nou optreed met een dat of whatever,boeit dat zo?
mijn boeit het niks.
gun die jongen gewoon zijn succes .
hij heeft al lang en breed bewezen dat hij goed is.

ik blijf het typisch nederlands vinden om iemand met meer succes dan jij of wie dan ook de grond in te boren...dat heet jaloezie...en dat hoort niet in muziek thuis vind ik dan.

muziek is toch niet iets voor strebers???
ga dan voetballen of zo.

gun elkaar gewoon wat.

tja iedereen hier zit maar te zeuren op die gast. Ik ken hem niet eens 8o) maar goed dat hij DAT tapes live gebruikt moet hij toch weten. Als dat makkelijker optreed dan moet hij toch maar dat doen lijkt me...

Moby is ook een eikel die alleen nog maar nummers maakt met gospel samples...

Origineel geplaatst door Bass
Moby is ook een eikel die alleen nog maar nummers maakt met gospel samples...

Hehe, dat is jouw mening.

Maar gospel is gave muziek hoor. Die is tenminste echt, puur. En niet van die commerciele meuk.

Tja gospel is goed ja...

Maar als je er beats en bass onder gaat zetten is dat niet erg creatief..

Hmm..misschien maar eens doen met Sesamstraat..:D

Origineel geplaatst door Bass
Hmm..misschien maar eens doen met Sesamstraat..:D

Is helaas, hoe triest ook, ook al gedaan: Sesamestreet - The Cookiemunsters (dacht ik)

Ja ik weet het...dat was Smart-E's met Sesame street

[Q .

ik blijf het typisch nederlands vinden om iemand met meer succes dan jij of wie dan ook de grond in te boren...dat heet jaloezie...en dat hoort niet in muziek thuis vind ik dan.

en ik býf me er over verbazen

het beroemde en beruchte maaiveld

Origineel geplaatst door silvercloud
[Q .

en ik b�f me er over verbazen

het beroemde en beruchte maaiveld

Dit is echt BS! Dus als iemand succes heeft dan moet ik mijn bakkes maar houden? Dan is kritiek niet op zijn plaats?

Hoor je zelf niet hoe belachelijk dat klinkt?

Back