Waarom is muziek maken zo vermoeiend?

Als je plafond echt kneiterhard is, dan kan je ook je verlichting aan een plankje vastschroeven en dat met montage kit vastzetten, je zal je verbazen hoe sterk dat spul is.

briljant dit! :halleluja

...

ah, verkeerde thread...
haha :D.........goeie humor

Daarom als het je in deze tijd niet lukt.......andere hobby zoeken :P

Gwoon lekker kut herrie maken 8)

of je werkt een avond om een instrument te laten horen , upload het en krijgt GEEN ENKELE reactie ! ( zoals mijn gevierde upload van den neuron recent ( auwauw), ik had gewild dat er een reactie van bass of wie dan ook geweest was ! )
daar.. word... ik.... zoo .....moe van........................:Z

Omdat niemand reageert wil niet zeggen dat niemand het ook daadwerkelijk beluisterd heeft. Ik denk ook niet dat je motivatie om iets te maken moet zijn om reacties van anderen te krijgen. Heb gewoon GEEN verwachtingen, dat scheelt :)

gewoon vermoei(en)de muziek maken, als muziekmaken je vermoeid :

( "Zeit", ik kwam nooit verder dan kant 2, dan lag ik te pitten ..... )

gewoon vermoei(en)de muziek maken, als muziekmaken je vermoeid :
( "Zeit", ik kwam nooit verder dan kant 2, dan lag ik te pitten ..... )
Wooooooow Dis DIK, heb vaak kippevel gehad, :{
dit wordt een favotje

Kwalitatieve toevoeging, vette shizzle,Sunny danks voor het posten man :okdan:

hahahahahaha. Wat jij maakt vind ik bagger, dus wat kan muziek maken toch mooi zijn he! Maar inderdaad, geld verdienen met muziek is natuurlijk uit den boze hier.

Dus duw snel je neus vol troep, zuip je klem, zet t licht uit, en maak slechte muziek, Daarmee help je de commerciele muziekwereld enorm, want je kansen worden dan nagenoeg nul, en dan blijft er voor ons ruimte over om bagger te maken, en wel geld te verdienen!

:okdan::okdan::okdan:

Leuk boek van een man die nog al wat heeft meegemaakt in de muziekscene:

http://simonnapierbell.com/julie_burchill_bvwp.html

Zijn theorie: ‘drugs and drug culture have been absolutely central to the development of the British music business — ‘drugs helped the music industry invent itself and at different times have sustained it, revitalised it and even refinanced it.’ marijuana spawned the blues; speed led to rock 'n' roll and punk; LSD created psychedelia; cocaine fuelled glam rock and Britpop; and dance music was and is inextricably bound up with Ecstasy...

Leuk boek van een man die nog al wat heeft meegemaakt in de muziekscene:

http://simonnapierbell.com/julie_burchill_bvwp.html

Zijn theorie: ‘drugs and drug culture have been absolutely central to the development of the British music business — ‘drugs helped the music industry invent itself and at different times have sustained it, revitalised it and even refinanced it.’ marijuana spawned the blues; speed led to rock 'n' roll and punk; LSD created psychedelia; cocaine fuelled glam rock and Britpop; and dance music was and is inextricably bound up with Ecstasy...

Allemaal leuk en aardig, maar denk wel dat je dat allemaal een beetje in perspectief moet zien. Veel periodes in de geschiedenis (in dit geval muziekgeschiedenis) worden achteraf geromantiseerd terwijl de werkelijkheid toch wat rauwer was.

Denk dat voor elke stonede muzikant er meerdere nuchtere (zaken)mensen bij betrokken waren. En als tussen de regels leest was het hippiebestaan (of punk) met al zijn excessen iets om deprimerend van te worden.

In dat licht denk ik dat je ipv drugs beter de 'zeitgeist' als inspiratiebron erbij kunt halen. Want drugs waren toen eigenlijk ook een verlengde daarvan. In tegenstelling tot nu denk ik overigens, we hebben niet echt meer centrale issues die ons collectief bezighouden. Sterker nog, door de individualisering van de samenleving zijn we steeds egocentrischer geworden en, zeker in het verrechtse Nederland, is collectiviteit een besmette term geworden.

Tja The Pink Floyd was destijds zo druk serieus bezig met muziek maken en optredens dat behalve Syd Barrett helemaal niemand psychedelische drugs gebruikt heeft. En Syd Barrett werd redelijk zakelijk uit de band gezet. Terwijl Pink Floyd tot en met Meddle toch zeker een van de grootste psychedelische bands was.

Tja The Pink Floyd was destijds zo druk serieus bezig met muziek maken en optredens dat behalve Syd Barrett helemaal niemand psychedelische drugs gebruikt heeft. En Syd Barrett werd redelijk zakelijk uit de band gezet. Terwijl Pink Floyd tot en met Meddle toch zeker een van de grootste psychedelische bands was.

Goed voorbeeld eigenlijk want in die Pink Floyd docu ten tijden van Live In Pompei (?) zeiden ze ook al eigenlijk dat ze bij elkaar bleven voor het geld. En dat Syd Barett uit de band gezet werd, tja, dacht dat hij al behoorlijk doorgefreakt was op dat moment. Denk dat ze niet veel keuze hadden.

Er zullen vast zat voorbeelden zijn van bands of producers die het niet hebben gemaakt en die wel ten onder gegaan zijn aan drugs .. gewoon. .een vermoeden ;)

Maarja om het even wat breder te trekken, wat je eigenlijk wel zou verwachten in deze tijd van grootste (jeugd)crisis sinds de grote depressie dat dat tot nieuwe creatieve impulsen zou leiden. Ik bedoel, ik doe mijn best om af en toe wat depressieve newnewwave dingen te maken maar echt vernieuwend is dat ook niet ;)

dat behalve Syd Barrett helemaal niemand psychedelische drugs gebruikt heeft.

nou , dat lijkt me eigenlijk hoogst onwaarschijnlijk.
wat anders is natuurlijk continue stoned en wekelijks meermaals op de lsd inderdaad.
( daar kun je de schizofrenie natuurlijk lekker mee luxeren als het erin zit )

Ik denk dat je geen drugs hoeft te gebruiken om vette muziek te kunnen maken
Wel denk ik dat veel vette gassies die op een bepaalde manier met muziek bezig zijn of waren ook best vatbaar zijn voor alle leipige lokkernijtjes in het leven. Het geniale komt niet van het drugs gebruiken, maar het drugs gebruiken van het geniale..of van de worsteling met het leven en de muziek, wat veel van die gassies ook typeert natuurlijk
Wel zou ik iedereen willen aanraden om gewoon s drugs te gaan gebruiken
Alles s lekker proberen :D
T heet niet voor niets geestverruimend!
Control freaks zullen minder snel drugs gebruiken en zullen ook minder vrijgeestige nieuwe shizzl maken. Maar das algemeen gesteld natuulk

Bericht door een moderator:
Willen wij a.u.b. de discussie verder voeren over muziek maken en de vermoeidheid die daarmee gepaard lijkt te gaan? Onderwerpen als drugs horen niet thuis op dit forum. Dank u!

ja pink floyd.
vind de syd barett tijd nummers wel erg goed, de middenperiode ook wel erg goed, tijdens /na de wall werden ze me wat te poppy

Ik denk dat je geen drugs hoeft te gebruiken om vette muziek te kunnen maken
Wel denk ik dat veel vette gassies die op een bepaalde manier met muziek bezig zijn of waren ook best vatbaar zijn voor alle leipige lokkernijtjes in het leven. Het geniale komt niet van het drugs gebruiken, maar het drugs gebruiken van het geniale..of van de worsteling met het leven en de muziek, wat veel van die gassies ook typeert natuurlijk
Wel zou ik iedereen willen aanraden om gewoon s drugs te gaan gebruiken
Alles s lekker proberen :D
T heet niet voor niets geestverruimend!
Control freaks zullen minder snel drugs gebruiken en zullen ook minder vrijgeestige nieuwe shizzl maken. Maar das algemeen gesteld natuulk

je haalt de woorden uit mn mond
alles is verbonden met elkaar op welke manier dan ook;-] je weet t zelluhf;-]

muziek maken vermoeiend ga dan slapuh ..heb je t naarje zin ..abuse alles omje heen totje huisdieren toe;-] yoke tuuurlijk
:Zim off
daggie gesampled wel tien flops gevuld
met ms10/20 obie sem/ en morgen de kawair100 en bohm weers ronderhanden nemen

en dat alles op een s330/550 sampler met screen
das vermoeiend
:doei:
drugz draaien doei zei JOZUF
;-]
:?

Back