Onder invloed muziek maken ?!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo,

zijn er hier mensen die "onder invloed" wel eens gewoon achter hun synths kruipen en muziek gaan maken?

Dus aangeschoten of stoned of wat dan ook ?

Ik zelf heb nog wel eens dat ik op vrijdagavond na een paar biertjes mn gear aanzet,
en dan gewoon wat ga jammen...zonder idee ofzo..
Een beat effe snel sequencen, een basloopje erbij , een arpegiootje, een tapijtje en wat andere sounds "effe snel"...en dan maar realtime opnemen in mn PC...

Vaak is het resultaat de dag erna zo slecht nog niet !!

Maken jullie ook wel eens onder invloed muziek en zo ja,
hoe is het resultaat dan uiteindelijk ???

:biertje: :peukie:

:confused: Volgens mij maak niemand in nuchtere toestand muziek :confused:

ik maak heel vaak muziek als ik stoned/high ben. ik gebruik het ook vaak om creatiever te denken.
veel ideeen uit nummers heb ik ook meestal onthouden uit keren dat ik marijuana rookte. andere drugs (ook koffie en alcohol) heb ik ook wel gedaan, maar voor mij werkt THC toch het beste.
potheads unite! :peukie:

Ik drink geen alcohol, en gebruik geen drugs, noch rook ik. Wel drink ik heel veel koffie, en ik neem ook altijd een grote mok mee, als ik muziekjes ga maken.

Ik blow al een jaar of 8 niet meer. Blowde elke dag en best veel ook. Voelde me op een gegeven moment zo suf worden van dat spul dat ik ermee ben gekapt. Sociale leven had er ook onder te leiden.... Wel heb ik in die blow-tijd heel veel muziek gemaakt. Echt veel nummers, en ook afgemaakt.

Nou zat ik laatst met een goede vriend van die dingen van toen weer te beluisteren, weet je wat ie zei? "Zou jij niet weer eens gaan blowen...???"

Ik merk aan de dingen die ik tegenwoordig maak, dat die veel volwassener zijn. Heb ook veel bijgeleerd in al die tijd. Maar kennelijk heeft dat stoned-zijn ook een aparte invloed gehad op mijn muziek destijds. Veel rauwe en spontane ideeen in nummers gestopt, waarvan ik tegenwoordig wel 2x zou nadenken of ik ze zou gebruiken.

Wat ik maar wil zeggen: muziek maken onder invloed kan een stukje geremdheid wegnemen. En bij werkt dat uitstekend. Ik blow niet meer, maar een glas wijn of een biertje vergezelt mij meestal in de studio.

:biertje:

als ik echt iets moet afmaken voor school of zo of wat anders en ik zit vast kunnen bepaalde middelen zeker helpen alhoewel ik dat niet vaak doe of zo

Ben al een paar jaartjes gestopt met blowen, e.d. Maar met enig alcohol in de nek gaat 't allemaal net ff lekkerder!!

Ben vandaag weer eens aan het kappen met blowen, voor de tigste keer red ik meestal wel een maand of 6. Vaak stoned zitten jammen en mijn eindconclusie is een beetje dat iets verzinnen en neerzetten nuchter beter gaat en bijschave en mixen stoned... heeft volgens mij met afleiding/concentratie te maken. Stonede shit gaat soms nergens over maar heeft we meer "edge" dus hetgeen shortwave zegt geldt voor mij ook een beetje.

1 keer een half pilletje toen ik daar even mee experimenteerde, toen kwam ik niet veel verder dan een kik hoewel die kik-track op dat moment wel erg vet leek :-)

altijd nuchter. Ben heel braaf wat dat betreft. Drink nooit (lust het niet), rook niet, blow snuif weet ik het niet... Ben heilig :engel: nah valt wel mee maar iig ga altijd clean muziek maken. Ben altijd clean dus wehehe...

Roken vinnik smerig dus blowen doe ik ook niet, en sinds m'n overdosis spacecake
puke.gif
laat ik het maar bij alcohol en caffeïne
Ik mag er graag een biertje/wijntje/whipsytje/... bij hebben, maar dat is ook wel 't geval als ik geen muziek maak dus of 't inspirerend werkt weet ik niet :D

In de studio muziek maken is bij mij altijd nuchter anders kan ik geen overzicht houden. Onder invloed zijn m'n nummers 20 ipv. 8 minuten en veel te langdradig. Livesets doe ik meestal wel onder invloed, deels omdat ik zelf aan het feesten ben en deels omdat het nogal vermoeiend is om een liveset te geven om 6 uur 's morgens.
Ik heb wel eens een liveset van 6 uur gedaan en dat gaat gewoon niet nuchter.

Een bescheiden biertje of cola vieuxtje... blowen doe ik al jaren niet meer... roken ben ik vorig jaar mee gestopt... humm... eigenlijk heb ik een heel saai leven :D

Ik merk dat ik minder in een loopje blijf hangen dan onder invloed. Dus minder snel ga freaken of ik moet willen freaken ('s avonds laat onder invloed van een beetje slaap, met een headphone op). Ben daardoor een stuk productiever, niet alleen muzikaal.

Ik drink wel eens een biertje als ik muziek ga maken, maar begin altijd op een nuchtere maag.

Ennuh............ na 8 flessen bier dan komt er echt niets fatsoenlijks meer uit. Hooguit wat industrial sounds misschien.

meestal gewoon nuchter, als ik met bier op achter de synths kruip blijf ik 20 minuten naar hetzelfde arpegiator loopje luisteren terwijl ik de cutoff onder handen neem... en op een gegeven moment kom je dan tot de conclusie, "nee, dit gaat niet werken" :)

Blowen doe ik neit meer maar idd, in mjin blow periode was ik een stuk productiever... op muziek gebied dan ;)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back