indrukwekkende muziek ervaringen?

ik kan het meestal niet meer herineren na een tijdje maar een weet ik nog wel dat is
tijdens een of ander feest waar carl cox draaide in eerste was het gewoon stampen maar op een of andere manier kreeg ik opeens een van de meest bizare ervaring uit mijn leven alles leek harder en intenser te worden. het was ongetwijfeld een combi van de warmte, het tijdstip, de muziek, de ingenomen shit, de sfeer en de vrouw aan mijn zijde. maar het was stoer en bizar.

oja en van de week heb iets nieuws leren kennen mandalay met het nummer flowers bloom voor het eerst in 3 jaar of zo dat ik weer kippevel kreeg van een nummer

In de zomer van 1992 voor het eerst Digeridoo van Aphex Twin horen op de radio (for those who like to groove) tijdens een vakantie (gewoon in Nederland) en die weekje later keihard terughoren in een discotheek daar, waar een soort van houseparty was. Dat nummer blijft boeien, nu nog steeds :okdan: :okdan: :okdan: :halleluja :halleluja :halleluja

Origineel geplaatst door metatron

Andere keer was ik aan het werk in het patronaat als monitoor man bij het Toon festifal en daar traden 2 engelse manetjes op onder de naam Pan Sonic, dat is niet te beschrijfen hoe mooi dat was, echt een super mooie live set met zo veel spaning. Te gek gewoon :okdan:

Pan sonic is een Finse band. De meeste Finnen spreken redelijk Engels, dus dat verklaart waarschijnlijk een hoop. :)

ik vergeet gewoon:

de jaren 80 radio:

* de bond van doorstarters

* de liebrandmix op vrijdag nacht

* when the beat goes on op zondag middag

* avro's 3maal doordraai

* en de dmc championships van 88 waar dj cashmoney won.!!

Attachments

• cash_.jpg
    cash_.jpg
    11,7 KB · Bekeken: 65
(Nog steeds) mijn kippevel :

Je moet het wel op goede speakers horen...

Na 3 sec... :

Miles Davis op North Sea jazz toen ik nog een broekkie was, hij is kort daarna overleden, die ogen... en die zieke kop, en toch nog iets van z'n genialiteit weten voort te brengen!

Stevie Wonder op verscheidene momenten "in life"

John Coltrane op verscheidene momenten "in life"

Kan nog wel even doorgaan maar dit zijn de bijzonderste.

Tower of Power Live in Groningen. Laatste keer was :okdan: de keer daarvoor snoeihard en ik ben lang dusssss......

Tiesto die tijdens The Dj's Yves DeRuyter-Feel Free opzet. Toen was ik verkocht aan de mooie originele melodien in de trance muziek.

Veel

Veel

Muziek is vaak zo ontroerend, indrukwekkend, overweldigend.. maar goed.. even een paar indrukwekkende live-ervaringen "from the top of my head"..

- Sinead O'Connor met Johnny Marr (Werchter, lang geleden)
- Mijn eerste keer The Cure (Werchter, ander jaar.. maar ook lang geleden)
- 35007 in OJC Jonosh (niet normaal!)
- U2 tijdens de Elevation Tour (Gelredome, Arnhem)
- Hardfloor (AcidWars Düsseldorf.. niet zozeer het optreden.. maar gewoon het feit dat Hardfloor daar aan een stel 303's stond te hengsten!)
- The Skidmarks (spontaan optreden in Kafee de Spinter in Venlo.. ze zaten daar op het terras.. en besloten dat ze wel zin hadden om een paar nummers te spelen. We stonden daar met 5 man publiek uit ons dak te gaan.. de overige 100 aanwezigen boeide het voor geen meter).
- Laatste optreden van The Fatal Flowers ("Ik hoop dat er nog vele van deze avonden mogen komen..")

De eerste keer dat ik TOTO live zag optreden in Groningen met de Mindfield tour. Toen begreep ik pas waarom ze tot de top horen van beste muzikanten ter wereld.

Jammer dat slechts een relatief klein publiek bekend is met hun latere werk.

Ik voel me hier een beetje jong met mijn 19 jaartjes,
maar ik kan toch zeggen wat voor mij wonderlijke momentjes waren!

- DJ Aphrodite, Alles maar met name album 1999: King of the Beats, Darkside enz.
- 2 Many DJ's, Paradiso, 2 jaar geleden.
- ADE, Paradiso, Bangalter & Cassius, vorig jaar.
- Paradiso, Royksopp, twee weken geleden.

en heel veel stuff waar ik nu niet op kom helaas.

Origineel geplaatst door metatron
Oke dan bedankt wist ik niet. Weet jij misschien ook of ze cd`s of plasten verkopen en zo ja waar.

overigens, het label waar pan sonic en oa ook jimi tenor opzit (Sähkö Recordings) is ook erg geinteresseerd in ons choking hazard project...... wel een erg vleiende gedachte!

Olaf:D

1986 - Jarre, waar het allemaal mee begon. Tapes gekregen van m'n oom die een Solina en een Juno-106 op z'n kamer had staan, ik was er van overtuigd dat hij 't zelf had gemaakt totdat ik hoorde wie het dan -wel- had gedaan.

Volgens mij 1997? Zat op de MTS, Bouwkunde te studeren. Klasgenoten konden me in het eerste jaar niet echt uitstaan. Er was een jongen uit Boxmeer die wat met trackers zat te rommelen (en goed ook), en hij had me een paar bandjes van het Britse Knite Force getaped nadat 'ie erachter gekomen was dat ik niet van verbleekte-zwarte-shirts-met-afschilferend-logo-gitaarrock hield, snelle happy hardcore gevuld met breakbeats, alsmede een paar van z'n eigen baksels en die van z'n vrienden - alles trackerspul, hoge kwaliteit. Ik moet dat bandje nog steeds eens opsporen.

Op 'n gegeven moment had 'ie ergens een party waar hij moest draaien. Ik met 'm meegegaan, wist totaal niet wat ik kon verwachten. Bleek ergens in een schuur te zijn, afgeplakte TL-buizen, en omdat de meiden eerst in de stemming moesten komen werd er redelijk tamme clubhouse gedraaid, met een uitschietertje van Da Hool - Meet her at the love parade (vind ik zelf nog een gave plaat, de 200x release is -stukken- minder) die met z'n zaagtandjes en 303-tjes door de lucht beukte.

Op 'n gegeven moment ('t was 's winters) kwam er iemand op het lumineuze idee een soort hittestraler aan te zetten. Een joint en een bacardi-cola (denk ik, tenminste) later was ik compleet overdonderd door de tonen van Summer Breeze van Aphrodite. Die muziek zorgde er gewoon voor dat de hitte uit de speakers straalde. Daarna niks meer gemerkt van kou ;). Wel problemen gehad met terugkomen, want de treindeuren gingen niet automatisch open. Stond ik daar als een idioot te staren toen 't ding voor m'n neus wegreed (ik was er -vol- van overtuigd dat 't net zoals de bus ging en dat die deuren gewoon open MOESTEN op de plaats waar ik stond te wachten, het kwam niet in me op om andere deuren te proberen die wel openstonden... Ach ja, uurtje wachten, volgende...).

1999, zomer. Aphex Twin - Windowlicker. Ik had al eerder op de X-mix van MTV's Chillout Zone zonder geluid gezien wat er voor clips bij de Twin voorbij kwamen, alsmede allerhande andere obscure muziek die ons helaas verlaten heeft. De video en de manier waarop de muziek was gemaakt - heel relaxt - hebben m'n hersens op z'n minst 3 maanden bezig gehouden. Meesterlijk nummer.

Daarna is Ken Ishii nog voorbij gekomen - met iets wat ik "urban" techno noemde. Niet zo'n diepe impact, wel lekkere muziek, en een geweldige set met 909 en EFX op Shockers 2001.

Laatste openbaringen - Chick Corea - The Mad Hatter. "The Woods" is bijna een blauwdruk voor soundtracks voor videogames. "The Mad Hatter Rhapsody" is een gewoon insane stuk muziek vol met Moog solos en akkoordprogressies waar je knetter van wordt. Heerlijk.

kippevel

kippevel

zou niet eens weten hoeveel er zyn die my op bepaalde momenten en plaatsen hebben geraakt tot in het diepst van myn hart

1975 ben elf jaar zet voor het eerst stiekem een plaat op vader is niet thuis jimmy cliff wonderfull world

deep purple : child in time het orgel dat d riedeltje, plaats: het zonnige zuiden op deschutting met een pretsigaar

eurytmics plaats het koude noorden eerste relatie is uit

verder kan ik nog wel heel lang doorgaan met yazoo . human leauge depeche mode omd bob james herbie hancock miles davis art of noise tot 2003

ik verzamel ook al een 36 jaar muziek en heb er heel wat by baantjes gehad om myn koopwoede wat vinyl en cd roms betreft te kunnen stillen

je bent gek op muziek of niet en het geeft my altyd een byzonder gevoel ongeacht de plaats of tyd

Indrukwekkendste ervaringen: Avant-garde concerten uit m'n conservatoriumtijd, in een verlaten koude loods. Dat waore nog es tijde!=(
Tubular Bells. LP.
Groot Pop concert, 500 meter van ons huis nota bene, met Herman Brood, en bierstalletjes! (Ik was te jong om bier te drinken)) Gewoon doen, niet zeuren.
Jona Lewie.
Waarom lijkt de wereld nu zo leeg? ... * SNIK *

Een onbekende man in de Bijenkorf in Utrecht die op Valentijnsdag de 20 minuten versie speelde van "I believe I can fly" van R kelly op zijn Casio. Het refrein duurde 10 minuten.....

Toen moest ik heel hard huilen in een hoekje....

Nee hoor

Nee hoor

Origineel geplaatst door Bass
...eeh gaat deze thread alleen maar over DANCE ????

Nee hoor het is niet alles wat dance slaat hier.

Bij mij de eerste 2 maten van I Wish van Stevie Wonder, dat bass loopje samen met die Fender Rhodes in de tegen maat erin fantastisch gewoon. En dan die Arp synthesizer in de 5de maat erbij. Geweldig. En natuurlijk de blazers.

Superstion de inzet van funky de Hohner Clavinet.

En ik geil op de Fender Rhodes in het nummer As vooral in het middenstuk de solo partij en natuurlijk het gospel gezang geweldig.
De versie van George Michael vind ik wel aardig maar haalt het niet bij die van Stevie Wonder Gearge Michael heeft vooral het koorwerk verkracht het is veel te staccato en niet swingend opgenomen.
Het lijkt wel of het koor gequantisised is. Je hoort gewoon het geknip en geplak in de koor partijen mij veel te gestyleerd.

Het instrument in het nummer Star van Tatu. Ik weet nog steeds niet wat voor instrument het is. Het is een soort inheemse klarinet of zo. Maar de klank is geweldig dat instrument jankt gewoon. Ik krijg er rillingen van.

Re: Nee hoor

Re: Nee hoor

Origineel geplaatst door Exzit

Het instrument in het nummer Star van Tatu. Ik weet nog steeds niet wat voor instrument het is. Het is een soort inheemse klarinet of zo. Maar de klank is geweldig dat instrument jankt gewoon. Ik krijg er rillingen van.

Tatu is IDD goed (Trevor Horn he)
,,,het is volgens mij gewoon een sax hoor...

Re: Re: Nee hoor

Re: Re: Nee hoor

Origineel geplaatst door Bass
Tatu is IDD goed (Trevor Horn he)
,,,het is volgens mij gewoon een sax hoor...

Inderdaad Trevor Horn.

Ik denk zelf dat het geen sax is. In ieder geval geen gangbare sax.
Het is volgens mij een houten instrument.
Ik heb in griekenland ooit een of andere fluit gekocht en die heeft een beetje een zelfde soort klank.

Reggae:

1979
- toen ik bij mijn neef thuis (enorme reggae fan) verschillende 12"s hoorde was ik hooked aan deze muziekstijl. Vooral de DUB vond ik geweldig (nu nog)

house/ambient
1989
- Toen ik de CD Adventures beyond the Ultraworld kocht van The Orb.. :D
- Eerste keer dat ik acid hoorde
- uitgaan naar Villa #.. in Noordwijk (welk nummer ben ik kompleet vergeten, is te lang geleden en bestaat niet meer, maar was een super plek voor de beste partys en house)

-1994
- voor het eerst leren DJ'en

Back