De Grote Reparateur Draad

Mijn MC-505 is dus binnen voor reparatie maar de reparateur vind geen vervangonderdeel voor de knop onder de grote zwarte ronde encoder draaiknop.
Weet iemand waar we zoiets als 10113223 Rotary Encoder EVQ VEM F01 24B kunnen vinden misschien?
Mag best een passend alternatief zijn.

Mijn MC-505 is dus binnen voor reparatie maar de reparateur vind geen vervangonderdeel voor de knop onder de grote zwarte ronde encoder draaiknop.
Weet iemand waar we zoiets als 10113223 Rotary Encoder EVQ VEM F01 24B kunnen vinden misschien?
Mag best een passend alternatief zijn.

BOURNS PEC12R4220FS0024 / ALPS EC12E2420802 / ALPS EC12E24404A8​

Hier vind je de info EVQVEMF0124B Panasonic alternatieven .

Is er iemand in Noord Holland die de lcd schermpjes van mijn Lexicon LXP15II en Lexicon MRC kan vervangen? Bij beide schermpjes doet de backlight het niet of veel te zwak...

Is er iemand in Noord Holland die de lcd schermpjes van mijn Lexicon LXP15II en Lexicon MRC kan vervangen? Bij beide schermpjes doet de backlight het niet of veel te zwak...
Mag ik je aandacht een beetje verleggen?
Voor beide apparaten zien de displays er uit als standaard alfanumerieke displays. Standaard wat betreft de interface. Die zijn an sich vrij gemakkelijk te vinden. Essentie is daarbij vnl dat je ze moet vinden met het juiste schermformaat en, afhankelijk van de interne constructie van het apparaat, de juiste plek van de i/o connector en de bevestiging. Op dat vlak kan het nog best een klus zijn om het juiste, passend, display te vinden. Daarnaast kost het aan displays gewoon duidelijk knaken.

Maar je stelt dat je achtergrondverlichtng ruk is. Je zou dus ook, als alternatief, je achtergrondverlichting kunnen(laten) vervangen. Doe even een Search op Aliexpress op "EL foil" dan krijg je een goe lading hits op lichtgevende folie in vele kleuren. Het leuke van dit spul is dat je het op mat kan knippen. Als je dus zorgt dat je een folie koopt die groter is dan je display kun je em altijd op maat knippen voor de juiste maat. Oude achtergrondverlichting uit je display halen, nieuwe er in schuiven. Is alleen nog een issue dat je een plekje en een voeding moet vinden voor de driver (welke wordt meegeleverd) maar da's meestal wel haalbaar. Qua materaalkosten ben je hier zeker goedkoper mee uit en qua werk kost het dudelijk miner tijd dan eindeloos zoeken naar een passend display en dat ook nog eens geleverd krijgen. Ik heb p deze wijze recent een Korg NX5R welke ik van een sympathiek forumlid kocht van een nieuwe achtergronverliching voorzien, alsmede meerdere Roland R8's.

Zie ook de attachment die ik schreef voor de Roland R8 Faceboek groep voor een impressie van hoe en wat en het resultaat. Ik vermoed dat de operatie voor jouw displays aanzienlijk minder heftig gaat zijn aangezen er al een displayverlichting in zat.

Mocht Ali een brug te ver zijn. Cnrad verkoopt het spul ook. In 1 (altijd te klein) maatje en zonder invertermodule. Dit is voor mij een typisch voorbeeld van dat ik Ali het liefst links zou laten liggen vaan gewoon geen andere source weet...

Attachments

• Roland R8 Display Lighting Rev2.0.pdf
    1,8 MB · Bekeken: 35
Dank voor je uitgebreide informatie. Ik ben echter helaas geen techneut/doe-het-zelver en ben ook niet op zoek naar de goedkoopste, maar naar de beste oplossing. Het lijkt mij logisch dat de beste oplossing simpelweg nieuwe displays plaatsen is, en ik heb wel al uitgezocht welke specs die van de MRC moet hebben (118mmx36mm 5v 24x2 lcd hd44780 2402).
Ik vind het er wel gaaf uitzien die EL folie, ik wist niet eens dat het bestaat.

Back