MacBeth

rdilago

Ouwe rot
Binnenkort komt er weer een fraaie synth module van MacBeth op de markt
de Micromac, maar ik vraag mij toch af:

- is dit wel zo'n goeie keuze?
qua sound en mogelijkheden prachtige apparaten
maar waar ik mij zorgen om maak is de ondersteuning
want jullie hebben waarschijnlijk ook wel de ervaring dat de beste man nauwelijks van zich laat horen.
Wat nou als die beste man wat overkomt??? waar moet je dan in hemelsnaam terecht voor bv reparaties?
waarschijnlijk bij Schreidersladen , de leverancier, maar of je daar blij mee moet zijn.
het is duidelijk geen duidelijk gestructureerd bedrijf maar een min of meer uit de hand gelopen hobby.
(prachtige hobby.....:)

men kan mij nu al niet eens data laat staan foto's geven van de uiteindelijke versie
want met name micromac-d is gedurende de ontwikkeling al aardig gewijzigd.

graag jullie visie en ervaringen.

groet

richard

idd zijn spullen zijn byna perfect te noemen ,..ik volg m tydje op fb ...en de betse man ..post soon beetje om de dag de vorderingen / updates vd micromac / welke divesre versies erzijn enzenz
is egt wel een aanrader gaat gloofk niet eens zo duur kosten ..1200++ ofso
aanradert lijk me soow
:halleluja

hy doet ook custum works voor klanten die speciale frontjes willen..juist een goede fabrikant [asje dat zoow mag noemen
https://www.facebook.com/ken.macbeth

Zijn synths zijn ok.
Maar de man zelf niet. Ik had een X-series dual vco waarvan de pulse with van 1 oscillator niet werkte volgens specificatie. Dus ik contact met hem opgenomen en hij kwam met allerlei excusses aan waarom het niet aan de module zelf lag; Mijn voeding zou niet goed zijn, ik zou geen verstand hebben van synthese. En vervolgens gat hij geen antwoord meer op mijn mails. Alle MacBeth spullen heb ik inmiddels verkocht.

Bij Schneidersladen hebben ze ook niet zo'n hoge pet van hem op, hij komt gemaakte afspraken niet na. Veel praatjes weinig daden.

Het spijt me om te zeggen, maar ik heb ook geen geweldige ervaringen met respons op (support) vragen.
Maar da's wel al een jaar of wat geleden.

Ik heb twee of drie keer vragen gesteld en daar toen wel netjes (en ook snel) antwoord op gekregen. Maar ook dat is alweer wat jaartjes terug, en de negatieve berichten van anderen zijn mij niet ontgaan. Heb daar dus zelf alleen geen ervaring mee.

Wel jammer als op zichzelf interessante producten op deze manier een wat negatief imago oplopen, maar als de verhalen kloppen dan is dat wel zijn eigen schuld natuurlijk.

Prachtig en heerlijk klinkende hardware.

Echter als je problemen krijgt, vrees ik het ergste en zul je afhankelijk zijn van een synthreperateur in de buurt.
(Dat hoeft natuurlijk niet per definitie te betekenen dat je slechter af bent ;) )
De Yahoogroup van Macbeth staat vol over de slechte of geen communicatie van Ken.
Eigen ervaring bij navraag betreffende een probleem met een M5N was dat ik ook geen enkele respons van Ken kreeg.

Als er nu > 10.000 gemaakt/synths verkocht waren kan ik me er nog wat bij voorstellen echter deze zijn in zo'n kleine oplage gemaakt dat enige reactie toch wel normaal zou zijn geweest.

Maar het blijft mooi spul... :P

Interssant om te weten; ik volg die fora niet. Zijn naamgenoot uit het gelijknamige toneelstuk van Shakespeare was ook niet zo aardig.
Communicatie en service vind ik minstens zo belangrijk als een goed product.
Neem nou Analogue Systems. Het is een heel gepriegel op die Eurorack modules, maar ik ben door eigenaar Bob Williams uitstekend bediend. Ik kreeg goed advies over de indeling van mijn systeem en werd regelmatig op de hoogte gehouden van mjn bestelling. Toen ik die afhaalde, werd ik als een vorst onthaald en ook met patchvragen kan ik terecht. Zo'n man beschouw ik niet als een verkoper, maar als een vriend. Die bedank ik dus op mijn nieuwe cd, ook al heb ik flink veel geld voor het systeem betaald.

Bedankt voor jullie reacties. moet ik dan toch aan facebook, shit......

de Micromac D (desktop) gaat 1995 euro kosten en ben ik van plan aan te gaan schaffen
de Micromac R (rack) 1595 euro

zoals Akikaze's ervaring met Analog Systems, dat verwacht ik ook van een MacBeth, maar dat lijkt helemaal niet het geval.
de beste man houdt niet van digitale wereld en beantwoord zijn mail alleen als iemand er hem op attendeerd of zo. maar hij heeft wel tijd om allerlei (overigens best leuke) video's te maken om zijn producten aan de man te brengen
maar aftersales hoef je blijkbaar niet op te rekenen. toch best jammer. Maar het gaat inderdaad niet om alleen de functionaliteit, het spul moet 20 jaar mee gaan dan wil je ook ergens op terug kunnen vallen.

MacBeth facebook

MacBeth facebook

dan toch maar een facebook acount aangemaakt en ik moet zeggen dat was de moeite waard.
ken is wel actief op facebook (in tegenstelling tot zijn e-mail)
ik heb een paar foto's bijgevoegd.
Coole gozer die ken, zie de foto in zijn .........testlab ;-)

hij zet veel foto's op facebook nu van de toegeleverde onderdelen etc
fotografie is ook een hobbie van hem en dat geeft toch wel mooie foto's
Hij geeft toch maar even foto's uit zijn keuken (soms letterlijk)
Welke producent doet dat nog?

nou ik ben over, ik wil de desktop!!!
heb even overwogen mijn M3X te verkopen maar doe dat (voorlopig) toch maar niet.
Ik denk dat ik met zo'n MacBeth toch iets bijzonders in huis heb
Ik zag zelfs een witte prototype M3X, eigenlijk nog fraaier dan de standard versie.
Komt heel mooi uit , dat enigzins logge frontpanel en in het wit steken die decals en knoppen zo mooi af.
De Olijfgroene daarentegen vind ik dan weer niks.
maar goed dat is alles smaak.

Attachments

• 415811_461310010551458_674414212_o.jpg
    415811_461310010551458_674414212_o.jpg
    66,3 KB · Bekeken: 65
  • 523974_412194078796385_53067632_n.jpg
    523974_412194078796385_53067632_n.jpg
    46,2 KB · Bekeken: 71
  • 555590_514252685257190_1624221150_n.jpg
    555590_514252685257190_1624221150_n.jpg
    92,4 KB · Bekeken: 66
dan toch maar een facebook acount aangemaakt en ik moet zeggen dat was de moeite waard.
ken is wel actief op facebook (in tegenstelling tot zijn e-mail)
ik heb een paar foto's bijgevoegd.
Coole gozer die ken, zie de foto in zijn .........testlab ;-)

hij zet veel foto's op facebook nu van de toegeleverde onderdelen etc
fotografie is ook een hobbie van hem en dat geeft toch wel mooie foto's
Hij geeft toch maar even foto's uit zijn keuken (soms letterlijk)
Welke producent doet dat nog?

nou ik ben over, ik wil de desktop!!!
heb even overwogen mijn M3X te verkopen maar doe dat (voorlopig) toch maar niet.
Ik denk dat ik met zo'n MacBeth toch iets bijzonders in huis heb
Ik zag zelfs een witte prototype M3X, eigenlijk nog fraaier dan de standard versie.
Komt heel mooi uit , dat enigzins logge frontpanel en in het wit steken die decals en knoppen zo mooi af.
De Olijfgroene daarentegen vind ik dan weer niks.
maar goed dat is alles smaak.

vreemd he ..slechte ervaringen en stories / iedereen op facialbook zijn laaiend enthousiast;-]]

die micromac = wel een aardig compleet synthje soow
studio elelctronix
die hadden ook twee new tabletop semi - modulaire gear d8 ik
iet om over na tedenke;-]

ah hiero
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=152942

Het spijt me om te zeggen, maar ik heb ook geen geweldige ervaringen met respons op (support) vragen.
Maar da's wel al een jaar of wat geleden.

Had jaren geleden ook slechte ervaring. Misschien is het nu verbeterd. Zijn wel jaren verder. Heb die M3X om die reden ook weg gedaan. Jammer want was een mooie bak.

Ik heb inmiddels de micromac-R (meerdere zelfs) en ken is wel leuk actief op Youtube en Facebook maar verder is het een drama. Heb ik hem wel eens op aangesproken op facebook en toen was ie effe link natuurlijk. want probeer maar eens een bedrijf alleen te draaien. OK maar hij zet dat spul op de markt en het kost toch een paar centen dan mag je ook verwachten dat support goed is. Nou leest niemand nog manuals bv (ik wel ) maar dan mag je tenminste info op de website verwachten welke niveaus de diverse inputs aan kunnen etc.

Anyway, ik ben bezig met mini-modulaire systemen kant en klaar te maken met als hart de Micromac
en dat wil ik dan weer te koop aanbieden. maar dat is nog in een pril stadium.
Ik dacht oa aan een versie met 2 Micromac's, dus 6 Oscillatoren!!!!!
(wordt geen koopje natuurlijk maar dan heb je ook iets speciaals.
Kasten worden volgende week gebouwd.
Mocht er alvast interesse zijn dan kan je natuurlijk gewoon contact opnemen.

groet

richard

Toch raar. Het lijkt me dat zeker als je een 1 mans bedrijf hebt dat contact met de klanten toch wel erg belangrijk is, en leuk! Dat er niet echt manuals zijn is tot daar aan toe, maar beantwoord wel gewoon vragen netjes lijk me.

Vindt wel dat die echt mooi spul maakt, die nexus prototype uit het filmpje klinkt echt geweldig!

1600 euro voor bv de Desktop versie welke een minimoog kloon is, vind ik
eigenlijk niet eens zo onredelijk en omdat het zulks zeldzame items zijn blijft het waarde vast.
sterker nog heb laatst een M3X verkocht richting duitsland voor 1600 euro terwijl ik het een half jaar geleden had gekocht voor 1300. M3X en micromac zijn vind ik toch wel echt bass-synthesizers en niet erg breed inzetbaar. tenminste
dat is mij nog niet erg gelukt.

Back