Hulp gevraagd bij keuze

Honest

Ingeburgerd
Hallo

Ik zou graag wat muziek willen gaan maken, maar ik heb even wat raad nodig.
Ik zou voornamelijk dance/trance willen maken, maar eventueel af en toe ook eens iets anders.

Ik heb geen ervaring met synths en dergelijke.
Ik heb nu enkel een PC pentium 4 en een keyboard Roland E36 die ik momenteel enkel gebruik als midiklavier voor het aansturen van softsynths.

Ik experimenteer momenteel met een niet officiële versie van fruityloops en soft synths van Native instruments (Pro-53, Fm 7, Absynth). Ik weet het... ik heb die dingen niet officieel en blijf die ook niet gebruiken, het is maar om dat spul eens te bekijken, die dingen wat af te tasten.

Ik zou nu graag Cubasis 4.0 willen aanschaffen (fruityloops is meer een step-sequencer en niet altijd zo handig) en een hardware synth.

Ik dacht aan een Triton Le (met sampleboard), omdat die wel veel mooie en warme sounds heeft en veel dance-klanken heeft, maar een Yamaha CS6x lijkt mij ook wel wat.
Ik weet niet goed wat ik moet kiezen. Ik zoek dus een synth (waar ik een volledig nummer mee kan maken) die geschikt is voor dancemuziek.

Ik heb eens op de site van Novation gekeken.

Die supernova is slechts 8 parts multitimbraal en heeft een polyfony van 24 (keyboardversie).
Mijn E36 doe ik weg, dus ik wil sowieso een keyboardversie.

De Triton Le en Yamaha CS6x zijn 16 parts en 64 stemmig.

Hoe zit het trouwens met de pads en de strings uit de Supernova?
Krijg je daar warme pads uit voor trance?

tis een misvatting dat je betere sounds krijgt uit hardware..dus als je je midikeyboard wegdoet omdat je denkt dat een hardware-synth je betere sounds geeft dan de software zit je verkeerd....
dus mijn advies: blijf gewoon bij wat je hebt en schaf eens wat van die software aan, en dan oefenen oefenen oefenen...

Olaf

Het is ook een misvatting dat soft-synths net zo goed werken als hardware............