Hulp gevraagd bij keuze

Ik heb nog nooit een softsynth gehoord die beter klonk dan een hardware synth. En dat geld zeker ook voor soft-drummachines vs hardware drumcomputers. Ik zou zeggen; plug eens een koptelefoon in een TR-tje.

Op de goede TR,s zit geen koptelefoon outp.
8)

analoog klinkt altijd beter omdat deze oneindig is, dus ook frequencies die het menselijk oor niet meer kan waarnemen zijn zeker zo belangrijk voor het opwekken van het signaal.
de tijd dat digitale technieken het analoge kunnen naboosten zal nog wel ff op zich laten wachten denk ik.
softsynth klinken zeker loik maar niet zo diep, vol en warm als analoog

Laatst gewijzigd:
+ het feit dat analoog oneindig is,dat je er waarschijnlijk een dsp zo groot als een huis voor nodig hebt en het dan nog niet haalt.
persoonlijk denk ik dat vsts te theoretisch zijn en klinken,ze proberen met wiskundige algoritmes iets te benaderen dat eigenlijk oneindig is.

Origineel geplaatst door Shivah
+ het feit dat analoog oneindig is,dat je er waarschijnlijk een dsp zo groot als een huis voor nodig hebt en het dan nog niet haalt.
persoonlijk denk ik dat vsts te theoretisch zijn en klinken,ze proberen met wiskundige algoritmes iets te benaderen dat eigenlijk oneindig is.
Maar oneindigheid kun je niet meten....... 1.000.000.000.000.000 kilometer ook niet.. Dus dan maakt het toch niet uit!

goed... uiteindelijk ging mijn vraag niet zozeer over hardware vs software.

Uiteindelijk kies ook toch voor een hardwaresynth omdat ik softh synths zo een gedoe vind.

Stel je koopt een Titron, daar zit toch alles in gaande van klassieke klanken (piano, klassieke strings) tot en met dance klanken. En zeer goede drumklanken.

Een Yamaha CS6x raadt de verkoper mij niet aan. Deze heeft klanken die te gedateerd zijn volgens hem.

Morgen of overmorgen krijgt hij een 2de hands Triton Rack (incl. Moss bord) binnen. Deze gaat ongeveer 1500 euro kosten. Ik heb hem alvast gereserveerd. :)

Hehe, en ik had al zo gezegt 'weet je waar je aan begint?'

Maar als je toch al je zinnen hebt gezet op een prima bak (en dat is het) is een van de eerste tekenen van een aankomende verslaving. ;)

En een goede synth raakt nooit uit de tijd. ;)
Deze dus ook niet.

Begin alvast dan maar het met doorlezen van de handleiding en de fijnere details van synthese zou ik zeggen. :)

Hoe oud is weet ik niet en of het iets waardevols is weet ik ook niet.

Volgens ik gelezen heb is het een extra synth die je aan de Triton kan toevoegen met Moss sythese zoals de Z1.

Ik heb hem ... de Korg Triton.

Het is niet de rack-versie zoals de verkoper zij, maar de versie met toetsenbord (+ moss-board).

Ik heb er 1 611 euro voor betaald.

Helaas krijg ik morgen pas de handleiding (Engelstalig), de eigenaar had die nog thuis liggen.

Heeft er iemand missshien een Nederlandstalige handleiding? Want dat lijkt me toch makkelijker.

Gefeliciteerd!

Met zo'n MOSS board valt de prijs toch best wel mee (voor een winkel).
Volgens mij zijn het over het algemeen heel weinig nederlandse handleidingen voor synths. Misschien toch een woordenboekje engels:nederlands erbij? ;)

Maar eh vragen staat vrij. :geslaagd:

Kan er iemand mij de Engelstalige (of eventueel Nederlands) handleiding (pdf-formaat) van de Korg Triton mailen.
Of de link geven waar ik hem zelf kan downen, want op de site van Korg kan ik hem niet meteen vinden.

Back