Opgelicht op marktplaats.nl

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
nou ja, je krijgt in ieder geval iets.
en als de fabrikant achter hem aangaat , of de belastingdienst weet ik veel, geloof maar dat hij dan fors wordt aangepakt , en dat zie ik met de " gewone" oplichter niet zo vaak en zo doortastend gebeuren.

25 euro voor een M16c is toch niet radikaal goedkoop? ik heb er een maandje terug voor 25 euro eentje aangschaft. Leek mij billijk. Of had ik mazzel?

Laat ik het zo zeggen de prijs is zo belachelijk laag afgezet tegen de zeldzaamheid en gewildheid van de cartridge dat de advertentie allang verdwenen had moeten zijn. En nee het is niet een "vergeten" ad want de prijs is onlangs aangepast naar "zie omschrijving". Iedereen die dit verdacht vind zou mp moeten tippen en dan gaan ze er misschien nog wel eens wat aan doen...

Hoi

weet niet of er een algemene thread voor fraude is of het aangeven van een oplichter ?
maar deze jongeman, gary white genaamd ... verkoopt een jupiter voor 2000 euro :-/

http://www.aanbod.be/muziek-en-film/orgels/roland-jupiter-8-analoge-synthesizer-3524865.html

dit zijn zijn mails, kspeel het spelletje mee ...

Hallo,

Product is nog steeds te koop en 100% origineel. Het apparaat is in goede staat. Ik kocht het product, toen ik werkte in Brussel twee jaar als een politieagent in het programma obmena.Programma uitwisseling is voorbij en ik keerde terug naar Engeland. Ik verkoop het omdat ik hier ben en ik heb geen behoefte, en ik wil terug te verkopen aan België, omdat het werd gekocht, en het heeft alle artikelen en boeken in het nederlands. Om u te helpen in dit proces maken we gebruik van een rederij, en zij zullen zorgen voor alles. Sorry, maar dit is een dringende verkoop, ik verkoop het omdat ik wil in Engeland wonen voor een lange tijd, en ik moet betalen voor mijn huis. Als je echt geïnteresseerd bent in het kopen van mijn product, laat het me weten zo snel mogelijk, maar gelieve niet lachen, en dan niet mijn tijd verspillen, want de tijd is bijna niet voor mij en een snelle verkoop nodig is. Kunnen we het gesprek voortzetten in het Engels? dank

2email:
Hello,

Like i told you the item is in Birmingham with me . The item is already in the company sealed and ready for delivery. I have already paid taxes of delivery to avoid having to pay anything. If you accept purchase transaction will take place like this, I first need to know your name and delivery address after I'll send your details to the delivery company and they start the transaction. You will receive a sales contract and the invoice with all details and instructions to complete the transaction. In addition, you have 10 days to return policy to inspect and test the issue. If you do not like the question, the delivery service after the instrument back on my expense and they will refund your money, but I'm sure you love and who will not be necessary. This way you can see and inspect the question before I paid. This service actually holds the money until the buyer is satisfied with the product. It's also a fair way of transacting online with what I saw. So when and if you're ready to start this process please send me an email with your full name and address, so I can start negotiating with them. They will contact you after the documents are ready. I await your decision as soon as possible.

Respectfully,
Gary

Laatst gewijzigd:
opgelicht

opgelicht

ik zou zeggen hou vol en probeer zoveel mogelijk data van Gary te ontfrutselen. als hij dan toch serieus is
zou hij geen moeite hebben om adres, telefoonnummer (wel even bellen om te checken of ie bereikbaar is) bankrekening. maar dan nog blijft het moeilijk want men kan meerdere namen gebruiken, een fictief adres, meerdere bankrekeningen gebruiken, een prepaid telefoon gebruiken alleen voor dit doel.

zelf ben ik recent opgelicht via MP door ene MIke volgens zijn MP account uit venlo.
ik zou een Waldorf Pulse en TR-626 van hem overnemen en heb al betaald. Hij was 1 keer telefonisch bereikbaar maar reageert nu nergens meer op. ik heb inmiddels aangifte gedaan
zijn gegevens
naam: Mike van Aalst (ten minste naam opgegeven bij ABN bankrekening)
bankrekeningnummer: ABN AMRO 579946932
tel. 0629224138
email: maalsterrepair@gmail.com

dus pas op deze gozert!!!!
nu ga ik zijn bank aanschrijven misschien dat daar nog wat info te krijgen is.

groet

richard

nu ga ik zijn bank aanschrijven misschien dat daar nog wat info te krijgen is.

Even een verzoek tot terugstorting vragen omdat je naar een verkeerd nummer heb gestuurd (aangezien de bank geen gegevens mag geven)
De bank zal een verzoek tot terugbetaling vragen aan betreffende en indien hier geen response op komt zal je pas de gegevens krijgen.
Wel even eerst netjes aangifte doen natuurlijk.

Succes

Had hem rustig gevraagd een kopie van zijn paspoort in te scannen
daar het om een grote som geld gaat, heeft dit gedaan, weet niet of
het hier gepost mag worden, maar ben niet echt geneigd om voor 2 grant
jupiter 8 over te kopen ... smells loesj ! fuck that ! terwijl ze tegenwoordig
voor 9.000 euro over de toog gaan !!! !!!!!! !!??????!!!!!! !!!

voor zo'n som, wilk eerst zien wak koop

heb ook een andere jupiter 8 kerel aangesproken, mail teruggehad in het frans
volgens mij is het dezelfde ... heeft tijdje hier gewoond zegt hij maar is nu terug in
de UK : ) & zal synth van daar opsturen ... bullshieeeeeeeeeeet !!!

dit is zijn mail: peter.mant​horpe3709@h​otmail.com

Had hem rustig gevraagd een kopie van zijn paspoort in te scannen
daar het om een grote som geld gaat, heeft dit gedaan, weet niet of
het hier gepost mag worden, maar ben niet echt geneigd om voor 2 grant
jupiter 8 over te kopen ... smells loesj ! fuck that ! terwijl ze tegenwoordig
voor 9.000 euro over de toog gaan !!! !!!!!! !!??????!!!!!! !!!

voor zo'n som, wilk eerst zien wak koop

heb ook een andere jupiter 8 kerel aangesproken, mail teruggehad in het frans
volgens mij is het dezelfde ... heeft tijdje hier gewoond zegt hij maar is nu terug in
de UK : ) & zal synth van daar opsturen ... bullshieeeeeeeeeeet !!!

dit is zijn mail: peter.mant​horpe3709@h​otmail.com

Paspoort kan ook vervalst zijn, dus om daarna te vragen heeft denk ik ook geen enkele zin :eureka:
Je zegt dat je bij 9000 euro eerst zien wil wat je koopt, nou bij 2000 euro niet dan :?
De mail die je van hem laat zien is een standaard mail van hem, die je met enige regelmaat op verschillende verkoop sites tegen komt,
Je had beter zelf naar Great Britain af kunnen reizen voor een ''LOCALL PICK-UP'' en hem naar zijn adres moeten vragen, als hij daar niet op reageert of zegt dat hij alleen wil opsturen weet je al snel hoe laat 't is.
Vind het maar dom van je, sorry wat anders kan ik er niet van maken.
Reken er maar op dat je naar het geld kunt fluiten.
2000 euro voor een JUPITER-8 in werkende staat is gewoon niet mogelijk.

even ter verduidelijking

even ter verduidelijking

even ter verduidelijking :) ik vat de naam van de topic, doch had ik deze voor mijn specifieke geval occasioneel misschien beter kunnen modifiëren naar: " ik heb een louche verkoper gevonden & wil het graag meedelen aan sympathieke mensen van synthforum, doch vrees niet ! "

& dan in een soort van sub-titel: want, ik ageer uit n soort van pro-activiteit

& dan zou ik uitleggen/verduidelijken in mijn bericht :)
aan mensen die het nog niet gesnopen zouden hebben, hierbij denk ik spontaan aan analogica, bijvoorbeeld ...

dat voila, ik sowieso voor grote bedragen vanaf 2000 misschien minder
de alomgeprezen eerst fysiek zien, dan kopen methodiek zou toepassen .... dit impliceert analogica - & toch vind ik het getuigen van een grote empathie voor de medemens : ) - waarvoor dank,

dat ik uiteraard niet tot de transactie ben overgegaan hé !!!!!!! !!! ! !!! ! !!! !!! !!! : )

of dergelijke

:walker:

nu ga ik wat goole images vergelijken,
thnx voor de tip hatsjoem !
gezondheid !

bingo: https://www.google.nl/search?tbs=sbi:AMhZZittt3mxk1Bqc11G9HdggPWERlLTE6M1n1Rf9R9VJBuEKA0p9NRrYX5BJ47pyewwFgTcbFnaezaxf1i4OzsoMm0PI-d3zNc-9QCdP5DQSga_1aQroBa4I4LGBDF2iUPjPTGX39vmhf7aZDlKgeOIYZ4wfF7pv9HH5bqa27KxgnP_1pC4R9e7H9vSmwnabgNTvi6xgLJ1c5UGpCrokmw8w05SMBEubOTzX7yde2xRcjrue71IOydttg2yezrmjbzrfRCUEUmymg53qhMHNP_15wF2ADXbNlHu0OzywckrGXydxSXAfx-reudwWAkdVNPVyZ_1WkRR9bxN-GOtS2GumuQ6dyESdM3mqWKbAGmnZBZwbCzpzmKid3Xd2_1oPn9s7unJ-41fwErrTcygT1zzyqJ42EmZDI4FFJBXhr7hugFWzg5gxURZ0e0u7Wq6_12QgWEwnzmlVqZnnDO6UscSJI61Ud3bN0ANYd4Pqdy2fvZDp-_18JBKj690fUmLnPWhIRP4PhSuWhUtDPvAXay_1MUMkuuP56wvJzqb1z80kWd7XUJ9-5Ivhd3jVO4o_1pWY0ky60GvGmCUkuCGh-bSCZaR1_1t7D19jyPsXtDxXfe2_1jyJp1l5464COHzcSx964JkVndJEEEJkHBOGhpP3Qq7kyohI9xaPtErzQUIrXn8uQXUHaQqzbr7Oe0Zcbrd8uY07bzUmA3epACxlQNa-tYHafbjBVodmXMaE6HXcVXue6NXDNMER2n0izcWEqiIQx4N4P1vd2aNyqVoXG4CtdS-1Bbdhy3UV3N1Jq2rwrjtFbY3klDDjQF-dLg6Q53y14UqiJbYD0v9WofagIDj-_1mqChSycxylujMUnD5kV40e9tA7TzBqq-jmicMrmJq5I1nUWETrMleiQkmASsyLI4vd3o6UNtxT5DCrPsxMegvEBFXLTnFfVirqBuBWBfONe_1ZZAaicSdrt8jRuw68j_1S74Kn16AN9e5EKoiSoCI3Yt_1O98YafmilkvjRq6AATl0iHp26PCrfDhmAiliJPA6AfuDGW3xraho1sWULrkBC5hjPSs6ZLKjKqpotP6BQllzV6n6uJ9mZYpllDrGA1kXxRL53m7RLilYgnVyReiNGY7pDv9MOHZGcI4mVYw3dqcSmgp8ec4z5TF79Fyf2zBQ6JIo1JZrXR0nd37SV0YiX8WAbeKS-4nzjEWAvXLYp3SyrILUg1DL6XRibg_1lFWq43Bo1hZr4GpJdIiJf4P5aOx9w3Wp-Ac0ARYWpeTlTUMUxa9mxERUqR29bE3xlM_10U2z-bkt8_1kCwGP16JjWsEGnQ9XxiOb9xqvZGmRBgCWjXfd7ux_1qkDcUXimA4v4fgUnC7fKqpbBZ0xboXvkzQA&ei=jQpMUYTPIMaN0wXQ9ICYBQ&start=0&sa=N&biw=1443&bih=786

Laatst gewijzigd:
Hebben jullie nu echt niks beters met je leven toe doen, dan hier tijd en energie in te steken?
Verhaal is zou duidelijk als het maar zijn kan, wat verwacht je als uitkomst?

Ja, maar van een emailconversatie met een oplichter aangaan weet je op voorhand dat het verloren moeite is. Bij die 9000 posts zaten toch op z'n minst enkele nuttige. :)

ooww zooww

ja dat is waar

tja het blijft uitkijken met kopen via internet en vooral internationale contacten ...

dat zeg jij met 9000 posts in 4,5 jaar? :?

Ja, maar van een emailconversatie met een oplichter aangaan weet je op voorhand dat het verloren moeite is. Bij die 9000 posts zaten toch op z'n minst enkele nuttige. :)

Ik heb me voorgenomen om niet meer te reageren op dit soort dingen maaarrrr..

Konden we dat ook maar van jouw posts zeggen Bass.., dat ze nuttig waren.
De negatieviteit straalt van veel post af die ik van je lees.
Midlife crisis? Beetje depri? Boos op de samenleving?

Glas is halfvol heh..

ja ik ben wel boos op de samenleving ja, daar word je soms sarcastisch van... zeker wat triviale dingen betreft
of gaat het allemaal zo fantastisch in nederland de laatste tijd?

yep als normale burger zoals jij en ik doe je al moeite genoeg om mee te draaien en er word alsnog op alle fronten op je bezuinigd en alles wordt maar duurder gemaakt waar je ook niets tegen kan doen terwijl men minder te besteden heeft behalve dan de zakkenvullers o.a. in de regering die tonnen wachtgeld krijgen als ze niets doen enz enz nou ja zo kan ik wel even doorgaan...

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back