Ableton 9 - new features

Ik vind het ook vreemd dat Session Drums wel bij mijn live packs staat, maar dat ik die niet kan downloaden.

Is weliswaar 28GB, maar dat maakt vandaag de dag toch niet meer zoveel uit? Dan trek ik met gemak binnen een half uur binnen.

Zouden ze die download link nu puur uit bandwidth overwegingen achterlaten?
Is dat niet omdat je hem misschien al hebt (via Live 8 suite bijvoorbeeld)?
Bij mij staan er een aantal packs "uit" in het overzicht bij Ableton maar die heb ik wel.

Heb Push ook niet besteld: eerst stond het op 2 weken en toen ik eindelijk kon bestellen op 12-16 weken. Dus alleen upgrade gedaan. Dacht daarna slim te zijn en besteld bij Thomann. Levertijd stond toen op 2-5 dagen. Maar zie nu dat het aangepast is naar 'niet leverbaar'. Misschien heb ik heel veel geluk en hadden ze er wat in de pijplijn zitten maar anders ga ik de order weer cancelen: 16 weken wachten ga ik niet doen..

Is dat niet omdat je hem misschien al hebt (via Live 8 suite bijvoorbeeld)?
Bij mij staan er een aantal packs "uit" in het overzicht bij Ableton maar die heb ik wel.

nee want dan zou ie er ook niet bij staan. Ik heb 8 suite ook gewoon online gekocht en had toen volgens ook niet de mogelijkheid om die te downloaden, enkel op dvd te bestellen.
Maar hij zit officieel wel bij live 9 suite, daarom vind ik het raar dat er geen download knop is.

Wellicht zijn we hier in nederland ook wel verwend met ons broadband highspeed internet.

Ik heb zelf de 120mbit verbinding van ziggo, en die bandbreedte haal ik volledig, zo niet soms nog sneller. Ik heb wel eens downloads die beginnen op 23MB/s en dan snel worden afgekapt na een paar seconden naar 15MB/s. Dan merk je echt dat ziggo er een limiter op heeft zitten, het kan blijkbaar nog veel sneller.

Ik zag laatst op facebook een screenshot van een producer uit argentinie die een game aan het downloaden was via steam met een snelheid van 780KB/s. Toen ik een "damn, slow downloadspeed ;)" comment plaatste, zei hij dat hij met die snelheid zijn handjes al dicht mocht knijpen in zijn land.

Als je 28GB moet downloaden met die snelheid, ben je 10 uur aan het downloaden.
Gezien het waarschijnlijk slechts 1 ingepakt bestand is, en jan met de pet via de browser vaak geen resume functie heeft kan ik me nog enigszins voorstellen dat zo'n download problematisch kan zijn.

Gister ook maar Live Suite upgrade besteld. Ging allemaal wel soepel. Downloaden ging snel en geen problemen met authoriseren.

Nieuwe browser is toch wel aardig. Als je mappen toevoegd vind ik het scannen wel irritant. Zo te zien kan je niet de locatie van Library9 bepalen. Wel kan je de locatie van Factory Packs en User Library aanpassen. Ben geen voorstander van data op C:\.

Ik had in de beta M4l nog niet geprobeerd. Die convolution reverb is wel gaaf. Buffler Shuffler zal ik wel een keer gebruiken. Die drum synth die er bij zit vind ik niet echt goed.
Uitbreiding van de LOM is echt wel ok. Zitten aantal dingen die ik zeker ga gebruiken. BV bij clip: property file_path unicode.

Nieuwe browser is toch wel aardig. Als je mappen toevoegd vind ik het scannen wel irritant. Zo te zien kan je niet de locatie van Library9 bepalen. Wel kan je de locatie van Factory Packs en User Library aanpassen. Ben geen voorstander van data op C:\.

Ik ben ook geen voorstander van een library op je OS schijf, vooral omdat ik maar een 128GB SSD heb in mijn laptop.

Ik denk trouwens wel dat je de locatie kunt aanpassen van de 'core' library.

Als je even op zoek gaat naar een bestandje wat 'Library.cfg' heet. Dan kun je daar wat dingen in bewerken.

Ik vermoed dat als je je library verplaats naar een andere schijf en je verwijst in dat bestandje naar de juiste locatie dat je probleem is opgelost.

zo ziet de mijne er bijv uit:

<LegacyLibrary>
<LibraryProject>
<ProjectLocation>
<FileRef>
<HasRelativePath Value="false" />
<RelativePathType Value="0" />
<RelativePath />
<Name Value="" />
<Type Value="2" />
<Data>
VOOR DE ZEKERHEID MAAR FF VERWIJDERD, WELLICHT LICENTIE INFO :)
</Data>
<RefersToFolder Value="true" />
<SearchHint>
<PathHint />
<FileSize Value="0" />
<Crc Value="0" />
<MaxCrcSize Value="0" />
<HasExtendedInfo Value="false" />
</SearchHint>
<LivePackName Value="" />
<LivePackId Value="" />
</FileRef>
</ProjectLocation>
<ProjectName Value="Library" />
<DisplayName Value="/Users/synnys/Library/Application Support/Ableton/Library" />
</LibraryProject>
</LegacyLibrary>

Last edited by a moderator:
Ik ben ook geen voorstander van een library op je OS schijf, vooral omdat ik maar een 128GB SSD heb in mijn laptop.

Ik denk trouwens wel dat je de locatie kunt aanpassen van de 'core' library.

Als je even op zoek gaat naar een bestandje wat 'Library.cfg' heet. Dan kun je daar wat dingen in bewerken.

Ik vermoed dat als je je library verplaats naar een andere schijf en je verwijst in dat bestandje naar de juiste locatie dat je probleem is opgelost.

zo ziet de mijne er bijv uit:

Die DATA tag lijkt mij encrypted data en is mogelijk je licentie/authorisatie code. Misschien moet je dat even aanpassen.

Die DATA tag lijkt mij encrypted data en is mogelijk je licentie/authorisatie code. Misschien moet je dat even aanpassen.

Heb je post even aangepast in verband met bovenstaande opmerking Synnys. :)

Maar heb je al een support ticket aangemaakt? Ik begrijp je frustratie volkomen maar ik begrijp ook dat Ableton het alleen kan oplossen als ze de problemen gestructureerd aanpakken. Anders raken zij ook het overzicht kwijt van wat nu is verholpen en wat niet.

Uiteraard direct een ticket aangemaakt. Daarna nog op dezelfde case screenshots van het paypal afschrift en de paypal code meegestuurd zodat ze direct de overboeking terug kunnen vinden. Het eerste geval van iemand die hetzelfde probleem had maar nu een serial heeft heb ik vanacht langs zien komen dus er is hoop...
...50 uur and counting :erm:

Ik denk dat dat ding de populariteit van Live enorm gaat boosten... bijvoorbeeld zodra de mpc hiphoppers dat ding hebben ontdekt..
Dat doet Ableton echt slim.. die dedicated controllers..

Ik denk dat wat met name slim is als mensen eenmaal Push hebben ze niet meer zo makkelijk kunnen overstappen naar.. let's say Bitwig ;)

Uiteraard direct een ticket aangemaakt. Daarna nog op dezelfde case screenshots van het paypal afschrift en de paypal code meegestuurd zodat ze direct de overboeking terug kunnen vinden. Het eerste geval van iemand die hetzelfde probleem had maar nu een serial heeft heb ik vanacht langs zien komen dus er is hoop...
...50 uur and counting :erm:

ik had helemaal geen optie op paypal te gebruiken, alleen creditcard

Zal allemaal wel goed komen, alleen ben je vrees ik niet de enige met dit probleem dus gaan ze gewoon de tickets op volgorde af waarschijnlijk.

Had wel even netjes geweest als ze het aantal mensen op support even flink opschroeven natuurlijk.
Een compensatie is wel van toepassing. :)

Ik vind het ook vreemd dat Session Drums wel bij mijn live packs staat, maar dat ik die niet kan downloaden.

Is weliswaar 28GB, maar dat maakt vandaag de dag toch niet meer zoveel uit? Dan trek ik met gemak binnen een half uur binnen.

Zouden ze die download link nu puur uit bandwidth overwegingen achterlaten?

Ik kan ze gewoon downloaden hoor, staat een knop bij en alles. Ik was vanmorgen wat packs aan het downloaden, maar er zit wel een restrictie in de hoeveelheid die je tegelijkertijd kunt downloaden; allemaal aanklikken werkt niet, je moet ze achter elkaar downloaden. Kwam lekker vlot binnen op zich, met 3-4MB per seconde. Ben op 75%, vanavond de rest.

Ik denk dat ik toch maar ff wacht,als ik zo die verhalen lees.
Zag trouwens dat ze orchestral ensemble pack ook maar even tussendoor 20 eur duurder hebben gemaakt.

Holy shit, en ik heb net Omnisphere geinstalleerd, die was ook zoiets achterlijks.

Offtopic,mocht je het interesant vinden,er zijn weer 2 nieuwe EDM expansion packs uit voor omnisphere.staat op de site.

Bedankt voor de tip, zal er naar kijken/luisteren!

/edit/ $25 voor beide expansions ... da's de moeite.

Back