Ableton 9 - new features

Wat is datb toch met dual monitor support, is dat een Apple ding? In windows heb je gewoon je desktop over 2 schermen en regelt je OS verder compleet de layout, full screen of in window

Je kanntoch gewoon ieder venster dan naar z'n eigen monitor slepen? Of wat mis ik nou?

Windows

Je kan Ableton wel over 2 schermen uitrekken, maar alleen dan alsof het een heel scherm is, je kan niet verschillende elementen van ableton in aparte vensters op aparte monitors weer geven.

Wat raar joh, dus je kan vensters niet buiten het programma venster slepen?
En je kan het programma venster zelf ook niet vergroten tot je complete extended dektop?

Waarom zou je anders niet in Ableton afmixen dan en al die moeite doen om je werk eerst te exporteren naar een ander DAW? Lijkt me nogal een hoop werk voor alleen "workflow" ?

Van de paar keer dat ik met Live iets creeerde vond ik het mixen ook klote. Routing is beperkter en de adc ging al vrij snel over z'n nek. Voor mij al genoeg reden om niet in Live te mixen als ik het ook in bvb Cubase kan doen.

Ik denk omdat Ableton zich nog steeds voor een groot deel richt op de laptop gebruiker. Al zou ik niet weten waarom dit niet prima te combineren zou zijn.

Gebruikers roepen er nog maar sinds v4 om oid.... ;)

Laatst gewijzigd:
wat "klinkt" er minder in ableton dan? Summing is toch voor alle daws gelijk? En de rest is gewoon 32bit float rekenen. Waarom zou een recente Ableton slechter moeten klinken dan bijv een
Cubase?

Leg me aub geen woorden in de mond die ik niet gezegd heb. Dit is een workflow dingetje, een stukje van het Ableton gebeuren wat naar mijn inziens beter en logischer geregeld is in Cubase. Persoonlijke voorkeur dus en heeft niks te maken met de audio kwaliteit van Ableton.

Bij de weg, ik ben een 'zij' :).

Ok, geen dual monitor dus, mixdown niet zo handig als Cubase. Ik doe niks met samples
Midi blokjes aan op Ableton manier kan ik al met Genome op de iPad aan/uit zetten
Ik sla nog even over.

Ok, geen dual monitor dus, mixdown niet zo handig als Cubase. Ik doe niks met samples
Midi blokjes aan op Ableton manier kan ik al met Genome op de iPad aan/uit zetten
Ik sla nog even over.

ja doe jij dat maar :)

Serieus.. je bekijkt Ableton teveel door een Cubase bril.. Je mist echt heel veel op die manier..
Maar ja, boeit mij verder niet. Ik vind het een superpakket.. 't is maar net wat je ligt he..

da's waar
de workflow en tools moeten je passen
Wat ik van Ableton mooi vind zijn "de blokjes" die je aan en uit kan zetten waardoor je niet linear kan jammen
de meegeleverde plugins boeien me niet, de meegeleverde content al helemaal niet aangezien ik zelf liever muziek maak dan andermans muziek recyclen
de audio naar midi heb ik al in cubase maar gebruik ik daar ook nooit

wat mis ik dan? behalve "de blokjes" ?

Eenvoud en gemak.. geen talloze popup windows en grafisch geweld, de makkelijke en snelle keyboard en midi mappings.. het jammen in session view.. makkelijk van je speelse jams songs maken en verder uitwerken..
Maar bovendien: het pakket is fun.. maakt muziekmaken leuk..

maar goed.. is (nog) niks voor jou joh.. geen zin in een 'Ableton vs Cubase vs hardware sequencing' discussie..

Nee, denk ook niet dat de één beter is als de ander of andersom
Die session view is i.d.d. handig, maar de de mixer weer minder begrijp ik?

Nee, denk ook niet dat de één beter is als de ander of andersom
Die session view is i.d.d. handig, maar de de mixer weer minder begrijp ik?

Mss vind je de mixer minder als die in Cubase..
Maar vind je iets anders weer beter werken :)

Waarom zou je anders niet in Ableton afmixen dan en al die moeite doen om je werk eerst te exporteren naar een ander DAW? Lijkt me nogal een hoop werk voor alleen "workflow" ?

Hoe is dat een hoop werk? Export all tracks, import in cubase, klaar.
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, hoe erg ik ook een hekel heb aan pro tools, voor het mixen van muziek heeft het gewoon een erg fijne interface (je kan bijvoorbeeld waveforms een beetje upscalen dat alles wat duidelijker te zien is)

Back