Effecten die jij het meest en het minst gebruikt

Een flanger over een beat. Ik heb moeite met de subtiliteit merk ik wel 's. Ik ga altijd over het punt heen dat het niet meer een beat is met een flanger effect, maar eerder een flanger met een beat erin.... ergens.... :P.

Ja, een ringmodulator door een gehele lied op de snare of zo. Dat je dan in paniek raakt en snel even iets anders luistert haha. Zelfde met een bitcrusher soms.

Modulatie effecten over een bas probeer ik niet meer, komt niks goeds van terecht.

Overigens gebruik ik zelf ook niet veel. Als de bron goed is heb je niet veel nodig. Hoef je het alleen nog een extra randje te geven. Een reverb gebruik ik graag, stereo enhancers, equalizers, saturators. Distortions vallen voor mij ook een beetje onder het laatst genoemde. Ik heb net een beetje weer met een phaser, chorus en flanger gespeeld. Ik denk dat ik die dingen maar eens ga leren toepassen ja. Flanger komt misschien ook nog wel.

Een effect wat ik ook intensief gebruik op bijna al mijn audio-sporen is de Aphex Aural Exciter! Met name vocals gaan er dan echt op vooruit.

Delay is zonder twijfel het effect wat ik meestal gebruik. Meestal gebruik ik dan een Ping-Pong Delay. Phasers en Chorus komen ook regelmatig terug in mijn muziek. Verder gebruik ik niet echt veel effecten.

Hangt erg af van op wat en waar het in de mix gebruikt wordt. Op bas gebruik ik heel zelden een chorus omdat dat heel wollig wordt Wel eens phaser, dat maakt het vaak breed zonder dat de scherpte verdwijnt.

Zo'n wollige Junochorus is wel weer mooi op pads en strings maar alleen maar dat soort kamerbrede sounds ben ik na een minuut of zo weer zat. Delays mits goed gesynct wel weer mooi, ook op leads en drums. Een toffe ringmodulator werkt wat mij betreft heel goed p percussie - dat is een van de redenen waarom ik mijn ouwe kaos pad 1 nog vaak inzet. Lekker gortdroog is in ieder geval ook mooi ;-)

Back