Zal de Yamaha Tenori On revolutionair worden?

Nee, hij wordt bevestigt als ik hem lees.

180px-Schrodingers-lolcat1.jpg

Kan jouw neefje van zeven een pattern programeren in Cubase?

nooit geprobeerd, maar in de grid editor zal die dat zeker kunnen, daar is geen verschil met een kleurtjes interface op de TNR-i, daar zie je ook gewoon de vakjes staan. Maar ik bedoelde meer dat cubase ook gewoon noten in een toonladder kan drukken, zodat je zelf geen voor de hand liggende 'fouten' meer maakt.

Hij kan overigens wel goed overweg met de Electribe-R op de ipad, dat heeft die zichzelf aangeleerd, maar dat klinkt bepaald niet slecht :D

Dat is het voordeel van de jonge generatie die opgroeien met tablets, die zijn nergens bang voor, die drukken gewoon overal op en pakken al dat soort dingen megasnel op. Er is ook zo'n leuk programma op de Ipad die je noot ritmes leert. Die app, die laat een ritme horen met een notenbalk die je daarna via de het aanklikken op twee trommels moet naspelen terwijl je de noten balk leest. Megasimpel, en binnen een uurtje zie je die kinderen al best lastige ritmes lezen vanaf een notenbalk, doordat ze dat spelenderwijs als een spelletje leren.

Kinderen doen gewoon niet zo moeilijk, die tellen vakjes en voeren gewoon uit wat ze uitgelegd wordt en ze pakken dat gewoon megasnel op. :D

Euh dis allemaal veel te complex voor een pieter :D

swing retestrak... complex neefje van 7...

Denk dat dit op niks gaat uitlopen

:koffie:

hehe, ik ben er ook bang voor, mijn voorbeeld was overigens alleen maar om aan te geven dat de noten in een toonladder geregeld worden door een tenori-on, en dat echt iedereen het kan. Als je een aap een paar knoppen in zou laten drukken op een tenori on dan klinkt het net zo goed.

Natuurlijk is het wel zo dat als je ook nog eens weet wat je doet dat je er dan nog veel meer uit kan halen. Maar bottomline is gewoon dat het puur een interface is en niets bijzonders , er zijn zat step sequencers die dat ook kunnen.

Natuurlijk is het wel zo dat als je ook nog eens weet wat je doet dat je er dan nog veel meer uit kan halen. Maar bottomline is gewoon dat het puur een interface is en niets bijzonders , er zijn zat step sequencers die dat ook kunnen.

En niet te vergeten dat de Tenori 'obsolete' is gewoon door touchdevices. Zou kunnen dat de Tenori DE inspiratie is geweest voor bepaalde apps maar lijkt me dat het concept zo simpel is dat het zonder Tenori ook wel ontwikkeld.

hehe, ik ben er ook bang voor, mijn voorbeeld was overigens alleen maar om aan te geven dat de noten in een toonladder geregeld worden door een tenori-on, en dat echt iedereen het kan. Als je een aap een paar knoppen in zou laten drukken op een tenori on dan klinkt het net zo goed.

Ja ach ik weet het niet ik geloof niet zo in dat soort dingen. Lijkt me erg leuk ding om is wat mee te rommelen hoor. Maar met een old skool sequenser kan je met wat knoppen draaien ook een lekker patroontjes maken. Maar om uiteindelijk een goed nummer te maken heb je toch wel wat meer nodig dan een leuke interface lijkt me? Ik bedoel de terrion gaat denk ik niet zo zeer iets veranderen en zal misschien legendarisch worden door zn ontwerp, maar zelfs daar heb ik mn twijels over. Tis gewoon een leuke gadget. Oh en ik heb niks tegen gadgets hoor:okdan:

Child of arT;1596747 Stelling : de Yamaha Tenori On is een hele nieuwe benadering van muziek maken. )[/QUOTE schreef:
heb je er toevallig eentje en zit je te vissen of die vintage gaat worden?

Ja ach ik weet het niet ik geloof niet zo in dat soort dingen. Lijkt me erg leuk ding om is wat mee te rommelen hoor. Maar met een old skool sequenser kan je met wat knoppen draaien ook een lekker patroontjes maken. Maar om uiteindelijk een goed nummer te maken heb je toch wel wat meer nodig dan een leuke interface lijkt me? Ik bedoel de terrion gaat denk ik niet zo zeer iets veranderen en zal misschien legendarisch worden door zn ontwerp, maar zelfs daar heb ik mn twijels over. Tis gewoon een leuke gadget. Oh en ik heb niks tegen gadgets hoor:okdan:
dat is exact wat ik probeer te zeggen toch, het is een stepsequencer gadget waarmee je makkelijk iets voorelkaar krijgt wat lekker klinkt doordat de toonladders gekoppeld worden aan de knopjes. Het is gewoon fun, niks bijzonders.

En ja, doordat die toonladders in de gaten houdt, kun je minderfouten maken (alhoewel je een free note mode hebt), maar hoef je ook niets te weten van toonladders om toch iets leuks te kunnen maken, en niet iedereen wil in de top 40 of een klassiek verantwoord nummer maken natuurlijk. Er zijn zat mensen die gewoon lekker wat willen kliederen en dan is het toch mooi dat je zoiets kan gebruiken zonder dat je weet of je nootjes die je kiest wel passen bij de toonladder die je speelt.

Maar nogmaals, dat kan in cubase ook, en in ableton ongetwijfeld ook, en een mpc kan dat vast ook wel. Dus niets revolutionairs aan zo'n tenori-on.

Maar als je live sets doet dan is het natuurlijk wel vet om een echte tenori-on te hebben, het ziet er door die lampjes on stage toch echt wel magisch uit als je daar iets leuks mee doet, zeker omdat je er ook nog eens je eigen samples in kan gebruiken namelijk.

En als je een ipad hebt dan heb je voor 18 euro zo'n tenori-on IPAD APP (TNR-I) die hetzelfde kan van yamaha, met dezelfde sounds aan boord.

Er is ook zo'n leuk programma op de Ipad die je noot ritmes leert. Die app, die laat een ritme horen met een notenbalk die je daarna via de het aanklikken op twee trommels moet naspelen terwijl je de noten balk leest. Megasimpel, en binnen een uurtje zie je die kinderen al best lastige ritmes lezen vanaf een notenbalk, doordat ze dat spelenderwijs als een spelletje leren.

Hoe heet die app? Kan m'n dochter drumpatronen voor me maken want ik ben daar te oud en ongeschikt voor.

heb je er toevallig eentje en zit je te vissen of die vintage gaat worden?

Je hebt me niet helemaal door Bass. Nee, ik heb geen Tenori On maar ja, ik wil via deze thread erachter komen wat de meningen zijn van andere forummers om mijn vermoeden van vintage in de toekomst klopt. Ik ben er dus nog niet van overtuigt dat hij vintage gaat worden. Ik vind het een heel raar ding de Tenori On als ik eerlijk ben.

Ik snap je helemaal quifster, ik ga er eentje kopen nu en ik ga er dan wel uitkomen. Zoals alles met synths, hele moeilijke termen over hele simpele dingen. Ik vond dit heel grappig:

Als je een aap een paar knoppen in zou laten drukken op een tenori on dan klinkt het net zo goed.

De Tenori-on is zo'n apparaat waar ik niet van snap dat het zo duur moet zijn. Voor zover ik weet is het gewoon een sequencer met 256 flashy lampjes en een vieze dikke behuizing. Daarnaast is het ding absoluut niet revolutionair, alhoewel ik uit de huidige tijd ook niks kan bedenken wat die term wèl mag dragen. Eigenlijk past de Tenori-on perfect in het rijtje met de extravagante MIDI-controllers, daar zijn er ook zo veel van maar het is stiekem allemaal hetzelfde. Volgens mij zijn de methodes voor het maken van muziek ook langzaam uitgeëvolueerd. Als ik bijvoorbeeld kijk naar de NAMM 2013 muziekbeurs dan is alles een remix of een kleine verbetering van het oude.

Yamaha Tenori On is een hele nieuwe benadering van muziek maken
Gedeeltelijk, gewoon een step sequencer met nieuwe mogelijkheden.
Of hij in de toekomst (als hij allang uit de productie is) een hype wordt en daarmee zijn nieuwprijs overstijgt moeten we nog afwachten, hoop van wel want ik heb er ook (titanen) één en hij bevalt me goed :okdan:

Yamaha Tenori On is een hele nieuwe benadering van muziek maken

Gedeeltelijk, gewoon een step sequencer met nieuwe mogelijkheden.
Of hij in de toekomst (als hij allang uit de productie is) een hype wordt en daarmee zijn nieuwprijs overstijgt moeten we nog maar afwachten, hoop van wel want ik heb er ook (titanen) één en hij bevalt me zeer goed :okdan:

Back