Pakketje douane amsterdam

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
en de laatste voor vanavond met een vleugje swing
heb een nekhernia van het knodden, snaarstrak :D

En bovendien hoop ik de die iconnectmidi4 net die verbetering gaat geven die ik zoek.

de IConnect is een passieve USB interface, zal dus net zo accuaraat clock doorgeven als de bron waarop die is aangesloten.

De Syncgen is géén Midi Interface. enige wat die doet is clock generatie, heef géén midi in o.i.d. je moet hem dus echt via een midi merger als kenton o.i.d. aansluiten als je ook nog note info vanaf je daw wilt sturen.

Klinkt strak! hoor je direct. Maar als je de TT-303 direct syncs op de Tempest, dan moet het toch ook strak klinken toch?

Tuurlijk!!!

Had niet gedacht dat een beetje microtiming zo'n verschil zou maken
prolbeem is nu dat ik niet genoeg poorten kan mergen om alles nu al aan te sluiten zoals ik wil voordat ik de Cirklon heb, probeer de merge poort v/d phatty, maar na alle settings geprobeert te hebben krijg ik hem nog niet werkend, zelfde voor de tempest.
dus alle synths die note info via hun USB in oppakken kan ik nu uitsturen door clocksignaal op hun midi in te zetten, maar alle devices die alleen midi in hebben kan ik nu dus of note info, of sync info voeren
moet nog ff logisch nadenken of ik nog op een andere mnmaier creatief kan mergen, of dat ik toch ff 2 kenton boxjes moet bestellen.

Tuurlijk!!!
Dan beginnen ze strak, maar na 3 of 4 bars is het niet meer zo strak
en als je dan iets doet als beatroll of reverse, of van pattern veranderd op de tempest of TT dan hergrijpen ze zich niet goed. nu is dat opgelost. kan pielen wat ik wil, maar niemand verslikt zich en trekt altijd weer in sync.

de IConnect is een passieve USB interface, zal dus net zo accuaraat clock doorgeven als de bron waarop die is aangesloten.

De Syncgen is géén Midi Interface. enige wat die doet is clock generatie, heef géén midi in o.i.d. je moet hem dus echt via een midi merger als kenton o.i.d. aansluiten als je ook nog note info vanaf je daw wilt sturen.

tja, maar je zou toch wel verwachten dat een dedicated midi interface strak loopt? iemand ervaring met de 'oude' icconect box?

Ding is dat de jitter op mijn emu 1820m bijna te verwaarlozen is, het is zelfs beter dan mijn parallele poort midiinterface! Als de icconectmidi daar dan geen verbetering in is, dan ga ik er nog eens over nadenken.

maar he kost zoon ding 700 euro , lekker duur.

645 Australische dollars zonder btw en verzendkosten of zie ik dat verkeerd.

kan je niet 6 millisec terug draaien op je daw

maar he kost zoon ding 700 euro , lekker duur.

645 Australische dollars zonder btw en verzendkosten of zie ik dat verkeerd.

kan je niet 6 millisec terug draaien op je daw

Ja het is duur, en het gaat niet alleen om midi delay (wat overigens in Live althans ook erg onvoorspelbaar is, elke keer als je pc opstart is het anders).

Het gaat om midi-jitter. Dus als je 4 bd's strak op elke tel zet ze elke stap een paar samples afwijken. Het zijn allemaal kleine verschillen maar het is dus net wel het verschil tussen loeistrak en 'net niet'.

edit: en dat gaat dan om note data, maar met sync is dat het dus hetzelfde. Sync begint dan te 'driften' na verloop van tijd. Het grootste technische issue op electronische muziekmaakgebied icm computer wat mij betreft.

het heeft niks van doen met "delay compensation"
maar met de clock die een daw uitzend

Als je sequenced via je daw, doet de sync-gen niks voor je. noppes nada
maar als je je daw gebruikt om meerdere devices met hun eigen clock (voor LFO's of hun eigen sequencer of eigen arp) aan elkaar wilt linken dan is de DAW clock (eender welk daw) niet strak genoeg
deze clock heeft jitter sommige pulses komen te laat en andere te vroeg, hierdoor kunnen de bakken wanneer ze tegelijkertijd spelen van "niet geheel strak"tot "dronken" klinken, de syncgen lost dit op.

een midi interface, doet niks anders als midi info doorgeven, die zal optimaal, dus net zo accuraat zijn als de info die je daw doorstuurt. is je daw niet strak, dan zal hij de note timing niet strakker maken, hij kan er hoogstens voor zorgen dat er niet nog meer jitter optreedt, maar de timing jitter in je daw neemt hij niet weg, dit lost de syncgen dus ook niet voor je op, het is puur een megastabieleclock, snaarstrak gesynced aan je daw waarop alles tot zijn maximale potentie in sync in meeloopt

heb je géén synths die je wilt syncen om met hun eigen sequencer te gebruiken, dan heb je niks aan de syncgen.

EDIT: i.d.d NOMORE

nou..., het zou er wel tussen in zitten. Geheel strak klinkt dan weer als een vst instrument, geef mij dan maar een paar whiskyes. maar als je geen daw gebruikt dan is dit ding overbodig.

het beste is natuurlijk om je track op te nemen en dan handmatig je daw op de beat in te tekenen en daar op je effecten te programmeren en sound bij te voegen.

nou..., het zou er wel tussen in zitten. Geheel strak klinkt dan weer als een vst instrument, geef mij dan maar een paar whiskyes. maar als je geen daw gebruikt dan is dit ding overbodig.

het beste is natuurlijk om je track op te nemen en dan handmatig je daw op de beat in te tekenen en daar op je effecten te programmeren en sound bij te voegen.

De x0x / mpc clocks zijn ook niet helemaal strak, maar het verschil met de PC is dat de PC juist niet constant is in de afwijkingen waardoor het niet een los gevoel geeft maar een totaal a-muzikaal gevoel.

En ja, bijv. met mijn Machinedrum neem ik dan wel 1 pattern op, schaaf het wat bij, en als het dan in mijn DAW zit is het strak, maar da's eigenlijk natuurlijk niet zoals het hoort.

Maar wat ik niet begrijp van Raphie's aanpak, als je dan toch alleen maar OTB werkt, en je DAW alleen als multitrack gebruikt, dan maakt het toch niet zoveel uit aangezien je je PC clock helemaal niet gebruikt (zeker met de cirklon erbij)., alles wat je opneemt is strak nl. toch?

Nee niet helemaal, zijn een aantal zaken waarom ik de SyncGen heb gekocht:
- om retestrak in daw te kunnen opnemen, als 1 stereotrack gedurende mixdown of voor individuele tracks, aangezien ik nog wel FX en audio ITB doe
- wanneer ik een project hebt met VSTi's moet het sowieso ook strak lopen
- de Syncgen klinkt strakker dan 5 dozen doorrijgen aan de clock van één doos
- alle apparaten die géén onboard sequencer hebben, maar wél hun LFO of arp kunnen syncen, moten nog steeds van een sequencer hun note info krijgen (in mijn geval Cubase) zelfs als die note niet helemaal strak zou zijn, dan is het ritmisch interval op deze synths (dus synced LFO of arp)nog steeds retestrak omdat dat door de syncpuls komt en ook weer daaraan strakgetrokken wordt.

zometeen krijg ik m'n Cirklon en dezesalve ik dan ook aan de SynC gen zodat qua midi zowel note info als clock exact gelijk lopen.

ja, maar dan kan je bijv dit weer niet:
dit is dus niet de swing van de tempest, maar doordat de swing wordt gegenereerd door de SG zit die ook op alle andere aangesloten apparaten, in dit geval de Phatty en TT
dus dan heb je een phatty die een 1/8. arpje doet, maar wél met een swing setting van 50%/60%/70% die die eigenlijk helemaal niet heeft, hetzelfde voor de TT, die dat nu ook doet met een intern pattern. terwijl die dat orgineel helemaal niet kan :D

Dat bedoel ik én als klap op de vuurpijl. als je dan ook nog eens op REC drukt in je daw, dan staat de audio keurig opgelijnd opgenomen t.o.v. van elkaar én DAW (hetzelfde voor het opnemen van de midi notes via de mid outs van de synths bijv.

Doe je het laatste, dan kan jie die swing settings bijv ook weer koppieren als quantize preset in je daw n los laten op je VSTi's of audiotracks

en de minitaur LFO inmiddels ook gesynced, één lange noot in je daw
en een 1/8dot sync, stutters blijft die ook strak, smaakt naar méér 8~

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back