De grote Ableton Push thread

Nogmaals een hoop kwaliteitsbijdragen van Quifster, hulde daarvoor!

Ik kijk alvast uit naar de beschikbaarheid van Push en dan haal ik het boeltje ook binnen (inclusief Ableton, dus zal ook als noob starten).

..ik hoorde trouwens dat John Travolta betrokken is geweest bij de ontwikkeling van Push..

Attachments

• bs-ae-travolta-saturday-new.jpg-20121103.jpg
    bs-ae-travolta-saturday-new.jpg-20121103.jpg
    32 KB · Bekeken: 101
..ik hoorde trouwens dat John Travolta betrokken is geweest bij de ontwikkeling van Push..

hehehe briljant!

Is er een argument om deze Push te kopen itt Maschine.. Ik vind het wel een leuk extra'tje die Komplete elements en Massive erbij.. Ben aan het twijfelen.

Is er een argument om deze Push te kopen itt Maschine.. Ik vind het wel een leuk extra'tje die Komplete elements en Massive erbij.. Ben aan het twijfelen.

geen idee eigenlijk, massive is wel een enorm vette synth.

Als je een push koopt dan krijg je er Ableton Live 9 intro bij. Maar daar zit maar heel weinig bij kwa samples, effecten en instrumenten, leuk om even naar te kijken maar zelfs voor een beginner vond ik de intro versie van ableton toch wel heel erg uitgekleed. Ik ben zelf direct geupgrade naar de full suite versie.

nu ik de push een paar weken gebruik heeft die nu al een onmisbare plaats in mijn studio. Gisteren heb ik nog een French deep house track gemaakt en ik gebruik in de praktijk een combi van een keyboard, de computer en de push. De midi controller integratie en veel van de shortcut functies in ableton is gewoon zo handig op een push dat ik dat nu bijna blind kan vinden op een push en dus ook direct gebruik. De push heb ik op zo'n Ikea laptop stand voor mijn computer staan dus hij staat onder een perfecte hoek kwa zicht en bediening voor mijn ableton scherm.

Eerlijk gezegd zou ik niet meer zonder willen. Dat is best bijzonder want ik heb naast de push nog een 6 midi controllers in de studio en geen van deze komt kwa handigheid ook maar in de buurt van de push.

Maar misschien is machine wel net zo handig kwa integratie, ik heb geen idee, maar voor mijn werkwijze heb ik in ieder geval de juiste keuze gemaakt en een track maken in ableton gaat echt vele malen sneller dan in cubase wat mij wel verbaasde om eerlijk te zijn, alhoewel ik dat wel vaker gehoord had van andere mensen die zowel ableton als cubase gebruiken.

Ik kan sowiso een educatieve versie kopen, ik studeer nl. nog dus die Live 9 intro heeft niet echt een meerwaarde.. Maar hij ziet er zo fuckingggg vet uit!!! Bedankt voor je reply!!

Ik kan sowiso een educatieve versie kopen, ik studeer nl. nog dus die Live 9 intro heeft niet echt een meerwaarde.. Maar hij ziet er zo fuckingggg vet uit!!! Bedankt voor je reply!!

hij is ook echt vet :)

Mijn workflow ligt inmiddels megahoog met de push, ik ben mijn trance classics live set aan het programmeren en de ene na de andere classic speel ik zonder moeite na op die push. Het is echt wel 1 tot 2 nummers per avond die dan af ook af zjin, dat lukte me voorheen echt niet om dat zo snel te doen, het scheelt natuurlijk wel dat het bestaande nummers zijn die ik naspeel in een nieuw jasje.

Enige wat volgens mij echt wel mist tov de machine (voor zover ik dat begrepen heb) is dat het previewen van samples op de push niet werkt. Dus stel je hebt een lijst met loops dan kun je die niet simpel even previewen. Dat kun je alleen doen door die sample in een drum instrument te gooien en dan die te previewen via de push wat nogal onhandig is. Op de machine kun je volgens mij wel loops previewen.

Maar goed, zoals in die demo video van mij al te zien was kun je toch een complete track wel voor elkaar krijgen op de push zonder al te veel moeite en die dingen als loops previewen en zo daar komt vast wel een oplossing voor.

voor de mensen die NU een push willen, als ik facebook mag geloven dan heeft i4muzique ze nu op voorraad.

voor de mensen die NU een push willen, als ik facebook mag geloven dan heeft i4muzique ze nu op voorraad.

Ja, dat mag je. Ik heb er daar vanmiddag 1 besteld en opgehaald. :-)

Ja, dat mag je. Ik heb er daar vanmiddag 1 besteld en opgehaald. :-)

Welkom bij de club, ik hoop dat je de push net zo handig gaat vinden als dat ik hem vind.

Welkom bij de club, ik hoop dat je de push net zo handig gaat vinden als dat ik hem vind.

Thanks! Gaat zeker lukken met alle tips en videos uit deze thread! :-)

gisteren eens even flink de python scriptjes van de push zitten bewerken, je kunt echt wel veel dingen aanpassen. Zo heb ik mijn kleuren nu helemaal aangepast naar mijn eigen wens en heb ik custom scales toegevoegd aan de push.

Je kunt heel simpel je eigen custom scales maken door het aanpassen van de file const.py
hierin staan de scales als volgt verwerkt:

MUSICAL_MODES = ['Major', [0,2,4,5,7,9,11], ‘Minor’, [0,2,3,5,7,8,10], ‘Dorian’, [0,2,3,5,7,9,10], ‘Mixolydian’, [0,2,4,5,7,9,10], ‘Lydian’, [0,2,4,6,7,9,11], ‘Phrygian’, [0,1,3,5,7,8,10], ‘Locrian’, [0,1,3,4,7,8,10], ‘Diminished’, [0,1,3,4,6,7,9,10], ‘Whole-half’, [0,2,3,5,6,8,9,11], ‘Whole Tone’, [0,2,4,6,8,10], ‘Minor Blues’, [0,3,5,6,7,10], ‘Minor Pentatonic’, [0,3,5,7,10], ‘Major Pentatonic’, [0,2,4,7,9], ‘Harmonic Minor’, [0,2,3,5,7,8,11], ‘Melodic Minor’, [0,2,3,5,7,9,11], ‘Super Locrian’, [0,1,3,4,6,8,10], ‘Bhairav’, [0,1,4,5,7,8,11], ‘Hungarian Minor’, [0,2,3,6,7,8,11], ‘Minor Gypsy’, [0,1,4,5,7,8,10], ‘Hirojoshi’, [0,2,3,7,8], ‘In-Sen’, [0,1,5,7,10], ‘Iwato’, [0,1,5,6,10], ‘Kumoi’, [0,2,3,7,9], ‘Pelog’, [0,1,3,4,7,8], ‘Spanish’, [0,1,3,4,5,6,8,10]]

kopieer dan gewoon 1 van de scales en voeg die toe met een eigen naam en vul de toon afstanden in en start live opnieuw op. Dan zie je daarna je eigen scale in de push en kun je die gebruiken op de pads.

Heel veel van dit soort dingen staan uitgelegd op de volgende site (must read voor als je je push wilt aanpassen): http://julienbayle.net/ableton-push

Diep onder de indruk van deze disco stoeptegel. Knap hoe ze een complete DAW weten te integreren a la Maschine. Als externe VST nou makkelijker te selecteren en te preset browsen waren dan had ik weinig meer te wensen. (dank voor de tips voor workarounds)

Wat voor controllers kunnen er in die poorten aan de achterkant? Staat niets over vermeld in de live 9 manual zover ik kan zien. Weet iemand dat?

Qua pads: heeeel stevig. Niet bepaald slecht, maar heel anders dan de Korg Padkontrol (mijn nummer 1) en de Maschine (mijn nummer 2). Launchpad reken ik niet mee, want die is niet velocity sensitive.

Dat dubbel triggeren waar Quifster het over had, herken ik ook. Je moet echt stevig druk houden anders heb je zo een gespleten nootje.

(Ja, dat klonk echt anders in m'n hoofd.)

Diep onder de indruk van deze disco stoeptegel. Knap hoe ze een complete DAW weten te integreren a la Maschine. Als externe VST nou makkelijker te selecteren en te preset browsen waren dan had ik weinig meer te wensen. (dank voor de tips voor workarounds)

Wat voor controllers kunnen er in die poorten aan de achterkant? Staat niets over vermeld in de live 9 manual zover ik kan zien. Weet iemand dat?

Qua pads: heeeel stevig. Niet bepaald slecht, maar heel anders dan de Korg Padkontrol (mijn nummer 1) en de Maschine (mijn nummer 2). Launchpad reken ik niet mee, want die is niet velocity sensitive.

Dat dubbel triggeren waar Quifster het over had, herken ik ook. Je moet echt stevig druk houden anders heb je zo een gespleten nootje.

(Ja, dat klonk echt anders in m'n hoofd.)

Wat betreft dat dubbel triggeren, dit zijn mijn instellingen dan reageert die super responsive en kun je een goede snelheid halen:

- druk op shift USER (ingedrukt houden)
- Pad threshold = -4
- Velocity Curve = LOG 2
- Scene Workflow

deze settings vind ik zelf erg fijn spelen.

die gebruik ik ook, 5 stuks zelfs :D
voor die prijs :)

Ik zag het in een video van je. Had er ook nog 1 liggen en echt ideaal. En daarop schuif ik hem makkelijk in een expedit kast want een beetje schuin past hij een stuk beter..

Dus Brada +6 :-)

Back