Reel to Reel 4/8 trk welke ??

tascam

Ik heb geen ervaring met multitracker reels maar Tascam maakt wel extreem stevig spul dat echt onverslijtbaar is. Mijn CD701s zijn echt TANKS vergeleken bij andere cd spelers dus als hun recorders van dezelfde kwaliteit zijn zit dat wel snor :-P

als ik kan kiezen tussen tascam of fostex reel to reel ,welke zouden jullie kiezen

Hangt van staat en prijs en model af natuurlijk. Volkswagen vs Toyota. Ik geloof dat Teac eerder opgehouden is met reel to reels, wellicht is een late Fostex dan beter.

dacht dat tsr even lang doorging als fostex, misschien de r8 ietsjes langer, veel zal het niet schelen denk ik.
iha was teac/ tascam iets duurder spul, fostex iets meer budget

ook een ander ding,lopen die dingen strak genoeg om te syncen ,welke machines juist wel en welke juist niet ?

ik wil tijdcode op laatste spoor zetten en een mmt8 mee laten lopen

smpte loopt redelijk strak, cubase houd het goed bij.
als ze goed afgeregeld zijn, goed loopwerk , dan hoeft sync geen probleem te zijn.
niet te hard insturen natuurlijk ivm overspraak.

die dingen lopen echt niet strak , daarom moet je op de band de snelheid zetten zodat je later de snelheid kan syncen aan de apparaat.

Tape is toch wel een v/d dingen die prima digitaal te emuleren zijn

Nou zeg..moest ik bijna ingrijpen want dit hebben we eerder gehoord...

Maar gelukkig:

Ja volledig vervangen kan een olugin het natuurlijk nooit

;)

P.S. Cuba: is (Gezien ook je reverb thread) een Zvex - Instant Lofi Junky niks voor je? Dat is een gitaarpedaal wat je signaal rot maakt op een hele (vind ik dan) elegante manier.

Jezus Spaans......bespaar je de moeite man.
Een goede is toch vrij prijzig, vergt onderhoud, afstellen...demagenetiseren....enz.
En wat krijg je er voor terug? Minder flexibiliteit dan een DAW en wat romantische nostalgische gevoelens?

ohhjee ik zie een heftige discussie aan komen. 8D

ja je moet de computer natuurlijk syncen aan de tape, niet omgekeerd. al was het maar omdat de snelheid van de recorder vast is / of maar 2 standen , en dus niet te syncen is.
heb zelf de ervaringen dat er erg goed met smpte te werken valt

Syncen van tape aan de computer is leuk als je meer tape sporen hebt.
ALs je maar 2 sporen hebt is het nergens voor nodig.
Als je recorder niet is uitgerust met sync opties ben je 1 spoor kwijt aan sync signaal en kan je slechts mono opnemen en afspelen.
Als je dat wil: prima, maar het lijkt me nogal nutteloos..

Er waren toch ook al tape emu's met endless tape? Zeg maar die je net als een compressor inzet? Dus niet opnemen, maar wel de echte sound?

Back