belabberde User Manual

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JCdG

Nieuwkomer
Hallo forummers,

Ben niet zo'n erge techneut, maar heb mezelf toch verwend met een Elektron Analog 4.
Had al een Korg Electribe EMX, en een Korg monotribe. Wat me opvalt is dat die Analog 4 een
toch wel complex apparaat is, weet er nog nauwelijks een leuke sound uit te krijgen die je op die Youtubefilmpjes allemaal ziet.

Als ik het gebruiksgemak van de Analog 4 afzet tegen de Korg Electribe, dan is de Electribe veul gebruiksvriendelijker.

Wat je dan echt mist is een goede gebruikershandleiding, die mag je dan fijn downloaden en uitprinten,
niks in het Nederlands, en echt, de informatie is zeer summier. Hadden ze bij Elektron geen tijd of zin meer om een fatsoenlijke uitleg over het apparaat te geven?

Ik moet er wel bij aantekenen dat ik de Analog 4 pas sinds vanmorgen in mijn bezit heb, en ben als een gek dat ding uit gaan proberen met de kennis die ik had opgedaan van het internet.

Hebben jullie nog suggesties hoe aan tutorials te komen ? Heb op youtube nu wel alles gezien rondom de Analog 4.

Of moet ik gewoon geduld hebben en lekker zelf aanklooien??

groeten Jeroen.

Naja voor die halve kip die nederlands spreekt gaan ze toch geen nederlandse handleiding bouwen

Het viel me op dat bij die andere zweedse synthesizer de OP-1 helemaal geen handleiding zit (en in een nogal shabby plastic eierdoosje zit notabene voor dat geld.. en iets dat zo anders werkt en diep is qua functies mag je toch wel iets van een complexere handleiding verwachten)

Van de OP-1 is toch een uitgebreide Engelstalige handleiding op hun site te vinden... Ik heb geen OP-1 maar de manual heb ik wel doorgebladerd en ik vond hem eigenlijk wel erg ok eruit zien.

...het ging me nog niet eens zozeer om het niet Nederlands zijn van de handleiding, maar voor een complex product van toch over de 1000 euries is het toch niet teveel gevraagd om de koper ervan fatsoenlijk wegwijs te maken met het product? We zijn tenslotte niet allemaal DJ of soundnerds, tenminste ik niet:frons:

Naja voor die halve kip die nederlands spreekt gaan ze toch geen nederlandse handleiding bouwen

Het viel me op dat bij die andere zweedse synthesizer de OP-1 helemaal geen handleiding zit (en in een nogal shabby plastic eierdoosje zit notabene voor dat geld.. en iets dat zo anders werkt en diep is qua functies mag je toch wel iets van een complexere handleiding verwachten)

Ik zou niet weten waarom niet. Ze bieden hun product wel te koop aan in NL, dan zijn we wel goed genoeg. Ik blijf het in zekere zin minachting naar de klant vinden om iha niet in de landstaal een manual te verzorgen. Krijgen wij dan ook korting vanwge een beperktere service?

Paul

...maar weten jullie waar ik meer info kan vinden over de Elektron Analog 4?
Ik heb 'm bij Bax-shop gekocht (overigens een heel snelle levering).

Zou ik daar ook terecht kunnen? Ik zou eigenlijk een soort van minicursus willen of iets wat daarop lijkt.
Zijn die er, bij jullie weten?

ik kan niet klussen dus ik koop geen decoupeerzaag...
waarom koop je zomaar een synth als je er geen affiniteit mee hebt?
anders kies je voor een makkelijkere synth

waarom zit je op dit forum als je niet anders doet dan negatieve dingen posten?

Het lijkt me dat er gewoon een duidelijke manual bij moet zitten, maar tegenwoordig zie je dat steeds minder..

mn nord is ook zweeds maar daar zit echt een superdikke handleiding bij..
niet dat je hem nodig hebt want er zitten genoeg knoppen op

Hallo forummers,

Ben niet zo'n erge techneut, maar heb mezelf toch verwend met een Elektron Analog 4.
Had al een Korg Electribe EMX, en een Korg monotribe. Wat me opvalt is dat die Analog 4 een
toch wel complex apparaat is, weet er nog nauwelijks een leuke sound uit te krijgen die je op die Youtubefilmpjes allemaal ziet.
Die youtube-dudes hebben allemaal ge-oefent op hun machientjes.
En je heb gelijk, een korg elektribe en een monotribe zijn een stuk minder "ingewikkeld" dan de gemiddelde elektron-doos
Als ik het gebruiksgemak van de Analog 4 afzet tegen de Korg Electribe, dan is de Electribe veul gebruiksvriendelijker.
Dat zie je verkeerd, zo'n electribe zit simpler en meer recht-door-zee in elkaar
Voor wat ze je bieden, is de gemiddelde elektron-ui heel gebruiksvriendelijk. maar je moet er wel moeite instoppen..
Wat je dan echt mist is een goede gebruikershandleiding, die mag je dan fijn downloaden en uitprinten,
niks in het Nederlands, en echt, de informatie is zeer summier. Hadden ze bij Elektron geen tijd of zin meer om een fatsoenlijke uitleg over het apparaat te geven?
De A4 krijgt nog zoveel firmware updates, omdat ze nog wat dingen aan het uit-werken zijn. dat een geprinte manual eigenlijk dikke onzin is.. je zou al bij wijze van spreken de helft van de manual kunnen weggooien..
Ik moet er wel bij aantekenen dat ik de Analog 4 pas sinds vanmorgen in mijn bezit heb, en ben als een gek dat ding uit gaan proberen met de kennis die ik had opgedaan van het internet.
een dag ?!?!?! u serious ?!?!? dat is gewoon erg weinig handson tijd... ik deed er een paar maanden over om de complete handleiding uit te pluizen per elektron-machine ! (heb er 3)
Hebben jullie nog suggesties hoe aan tutorials te komen ? Heb op youtube nu wel alles gezien rondom de Analog 4.
Het elektron-users forum is best behulpvaardig...
Of moet ik gewoon geduld hebben en lekker zelf aanklooien??
Aplaus, dat is de beste tip die je jezelf kan geven...
groeten Jeroen.

Veel plezier.. hoe beter ik me elektron-spul ken, des te leuker het word..

Ik zou niet weten waarom niet. Ze bieden hun product wel te koop aan in NL, dan zijn we wel goed genoeg. Ik blijf het in zekere zin minachting naar de klant vinden om iha niet in de landstaal een manual te verzorgen. Krijgen wij dan ook korting vanwge een beperktere service?

Paul
Een extra taal laten maken kost meer. Ik heb liever enkel een Engelse manual dan dat ze 25 talen in de productprijs verrekenen. Ik ben meestal al blij als er een gedrukte manual bij zit, i.p.v. een PDF.

Die youtube-dudes hebben allemaal ge-oefent op hun machientjes.
En je heb gelijk, een korg elektribe en een monotribe zijn een stuk minder "ingewikkeld" dan de gemiddelde elektron-doos
Dat zie je verkeerd, zo'n electribe zit simpler en meer recht-door-zee in elkaar
Voor wat ze je bieden, is de gemiddelde elektron-ui heel gebruiksvriendelijk. maar je moet er wel moeite instoppen.. De A4 krijgt nog zoveel firmware updates, omdat ze nog wat dingen aan het uit-werken zijn. dat een geprinte manual eigenlijk dikke onzin is.. je zou al bij wijze van spreken de helft van de manual kunnen weggooien..

een dag ?!?!?! u serious ?!?!? dat is gewoon erg weinig handson tijd... ik deed er een paar maanden over om de complete handleiding uit te pluizen per elektron-machine ! (heb er 3)

Het elektron-users forum is best behulpvaardig...
Aplaus, dat is de beste tip die je jezelf kan geven...

Veel plezier.. hoe beter ik me elektron-spul ken, des te leuker het word..

Super bedankt !!

ik kan niet klussen dus ik koop geen decoupeerzaag...
waarom koop je zomaar een synth als je er geen affiniteit mee hebt?
anders kies je voor een makkelijkere synth

Waarom reageer je als je niets toevoegt? Voor je postcount?

@topicstarter:
Die elektron bakken zijn echt diep, neem er een paar dagen voor en je zult zien dat het al beter gaat.
Ik heb zelf een monomachine mk2+ en een octatrack en hoe langer je dr mee werkt, je ontdekt steeds nieuwe manieren om ze te programmeren en er mee te spelen.

Het is niet te vergelijken met een electribe, je hebt nu echt iets anders in handen. ;)

-C-

Waarom reageer je als je niets toevoegt?
-C-

hoezo dat?

als iemand een apparaat koopt en 8 uur later al de handleiding belabberd vind, misschien zou je je dan er eerst zelf eens in moeten verdiepen wat je koopt lijkt mij is dat zo raar?
:koffie:
wat is er leuker dan zelf experimenteren bovendien?

hoezo dat?

als iemand een apparaat koopt en 8 uur later al de handleiding belabberd vind, misschien zou je je dan er eerst zelf eens in moeten verdiepen wat je koopt lijkt mij is dat zo raar?

Had jij niet eerst de SF handleiding moeten lezen voordat je je hier opgaf?
Is dat zo raar?

Experimenteren is leuk idd, je zou eens moeten experimenteren met positiviteit.

hoezo dat?

vraagje... als jij een vette synth wilt kopen maar de manual is kut... koop je hem dan? ;)

zelf experimenteren is het leukst idd, ik heb nog aardig wat maagdelijke manuals liggen :-).

-C-

Ik lees meestal hoe ik moet saven en dan gaan.............en dan weer lezen:)

Ey ouwe wijven, laat Bass met rust en stop je energie in TS..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back