belabberde User Manual

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Je koopt iets omdat het een veelzijdig ding is met mooie geluiden. Dat het lastig is o in te duiken... tjah, het is geen 101 natuurlijk.

Ik zou ook overal aan draaien waar aan te draaien valt. Heb ik bij m'n DX7 ook gedaan. Ik denk dat ik zon 643355 keer ineens geen geluid meer had door onverklaarbare redenen, maar ik wist aan het end wel welke parameter wat deed.

Koop maar eens een Lichttafel van €23.000. Daar zit ook geen handleiding bij, en al helemaal niet in het NL's. Je krijgt er een link bij naar de online versie.

Ey ouwe wijven, laat Bass met rust en stop je energie in TS..

haha tja je mag hier alleen maar je opinie geven als die hetzelfde is als alle anderen dat is nou toch wel duidelijk..

krijg je bij een lichtafel van 23.000 geen handleiding?? hmm das wel frappant jee

wauw wat een dikke bak, en zitten die monitoren en pc's er ook allemaal bij dan?

nou misschien denken ze als dit gekocht wordt, zal dat zijn door mensen die er verstand van hebben...

Dit is de Rolls Roys onder de lichttafels :-) Ze doen met drie van die bakken samen dingen als de opening van de olympische spelen enzo.

Maar goed, on topic maar weer.. ik heb dit ding een week op visite gehad. Ik heb het meeste geleerd van proberen wat het knopje doet. Wat het doet hoor of zie je meestal meteen. Zal bij die Electron niet veel anders zijn.

haha tja je mag hier alleen maar je opinie geven als die hetzelfde is als alle anderen dat is nou toch wel duidelijk..

Als het je duidelijk is, waarom LOOP JE VERDOMME NIET MET DE KUDDE MEE?!?!
:mega:

-C-

Ey ouwe wijven, laat Bass met rust en stop je energie in TS..
Actie reactie? ;)
Tis dat Ronegen het beklagdraadje van Bass over zn maand schorsing direct sloot......
Er werd een permaban geopperd...... daar had ik graag mn stem op uitgebracht..... :dubbel: :okdan:

back ontopic:
BRZ regelmatig met zn spectralis zien en horen spelen......
Ik onder de indruk.... nadat ik er een had gekocht kwam ik er achter dat het niet klikte tussen ons....
teveel menu's, draaiknoppen die een extra functie hebben als je ze indrukt en ik kwam de manual echt niet door.......

oftewel zeer overtuigd van de kracht van het apparaat maar zelf niet kundig genoeg ........

manual als pdf is duurzamer dan alles op papier te printen :)

hallo jeroen

ben je al wel op de hoogte van alle onderdelen waaruit een synthesizer bestaat , zoals vco vcf vca envelopes etc etc.
want als je daar nog niet eigen in bent zal een volwaardige synthesizer als de a4 best wel een uitdaging zijn.
als je van al deze onderdelen en wat ze doen nog niet op de hoogte bent dan zou ik als ik jou was eerst eens de basis synthese leren te begrijpen zodat je deze ook kunt toepassen op je nieuwe a4.

er zijn vast wel een aantal leden die je door kunnen sturen naar wat sites/links waar je de basis en meer kunt leren waardoor je het meeste kunt halen uit je a4.

in ieder geval veel leer en speel plezier toegewenst.

mvg

Toch ben ik het wel met Bass eens, je moet er tijd in steken en ook wel weten wat synthese inhoudt.
Download anders eens de manuals van Minimoog, Prophet 5 en de Moog cookbook, dan weet je wat de knoppies betekenen en dat draait al veel gemakkelijker.

Wat die youtubers betreft, als je gewoon veel ervaring hebt dan kun je snel een geluid maken dat je wil, dat is echt niet geoefend met de stopwatch er bij maar puur veel en vaak gedaan hebben. Vergeet niet dat heel veel muzikanten vroeger slechts één synth op het podium hadden, zonder geheugen, maar wel vaak andere geluiden moesten gebruiken ( ik bem er ook zo eentje).

De Dx7, tja, dat is inderdaad heel andere koek.
Die heb ik nooit verder dan presetsynth gebruikt.

Maar goed, leer dus wat golfvormen, vco's lfo's et cetera zijn en je komt een heel eind.

.....die te dik voor de tafel. Hij staat er in help file op, het display is ook ietsje groter dan die van een Electron...

http://help.malighting.com/view/flat.php

http://www.malighting.com/en/produc...dma2-full-size/120111-grandma2-full-size.html

Dit is trouwens de €30.000 versie. Dat is wel ex btw en met korting.

ziet er heulemaal niet verkeerd uit.
en wat voor geluidstafel staat er tegenwoordig in doornroosje?

( toen ik er vroegah enkele keren gespeeld heb hadden ze nog niets...:D)

:mega:

Elektron-users.com gebruiker BlueSkyRepublik heeft zelf tijd gestoken in het maken van een 31 pagina tellende Quick reference manual voor de Analog Four.

Deze vind je hier.

Prima handleiding waarin veel zaken beter besproken staan dan in Elektron's eigen document. Ook de shotcuts/ quick keys staan heirin beschreven wat erg nuttig is in gebruik.
Wellicht heb je hier iets aan. :)

Zo heel erg moeilijk is-tie nou ook weer niet...

attachment.php

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    123,1 KB · Bekeken: 61
Probleem (maar ook tegelijk de kracht) van de A4 is de architectuur. Als je niet oppast kun je nog wel eens perongeluk een eerder gemaakt geluid kwijt raken en daar kun je flink van balen kan ik je vertellen :).

Ik wou net hetzelfde zeggen Acidfever. Elektron apparaten hebben bij mij wat afgedaan. Je verdwaald echt makkelijk en je verliest snel iets door een verkeerde beweging. En in ieder geval, Elektron apparaten ken je niet op 1 dag, maar eens je ze kent zal je zien dat het een fantastisch apparaat is. :okdan:

Het lijkt me ook wel een ingewikkelde synth met veel submenu's of valt het mee?

Valt op zich mee....alle synthese parameters zitten maximaal 2 klikken op een knop weg en het gebruik op dat gebied is best duidelijk. Het is de onzettend veelzijdige sequencer met een af en verwarrende hoeveelheid functionalteit waardoor je soms de weg kwijt bent.

De patch structuur kit vs sound is bij de A4 niet heel handig gedaan en ik hoop dat ze hier nog iets op verzinnen al geeft het ook wel weer een ontzettende flexibiliteit.
Je moet in ieder geval goed opletten dat je een sound niet perongeluk overschrijft.

Moet wel zeggen dat dat op dit moment ook het enige minpunt is wat ik kan bedenken.

Tja, mja... ik moet wel zeggen dat ik een tikje verbaasd was dat er niet eens een papieren handleiding bij kwam, maar och - inderdaad is die evengoed al snel achterhaald met komende updates (hopen we dan...). Ben ik er toch weer ingetrapt met m'n "ik koop voortaan alleen maar apparaten voor wat ze *nu* kunnen..." :D
Ze hadden er "voor het netjes" ook wel de CV splitter kabeltjes bij mogen doen, daar had ik meer aan gehad dan die USB kabel. Maar goed.

Het is zeker geen eenvoudige doos, een Electribe zit simpeler in elkaar en is daardoor ook intuïtiever in gebruik.
Maar op zich - met wat uitzonderingen (track clear vs. pattern clear, de arpeggiator implementatie van spelen vs. programmeren, transpose knop vs. destructive transpose elders, etc.) is alles redelijk consequent opgezet.
Tutorials kijken en lezen helpt wel, gewoon wat tijd in steken.

Verder is het hopen op wat extra features; de bekende polyfonie implementatie, maar liever nog een track MIDI output en directe MIDI/CV conversie, misschien nog wel onafhankelijke track rates (of divider / multiplier). Dat bij elkaar zou er werkelijk een monster van maken. Ik ben overigens geen enorm lompe bugs tegengekomen, op het eerste gezicht.

Laatst gewijzigd:
Ik blijf het in zekere zin minachting naar de klant vinden om iha niet in de landstaal een manual te verzorgen.

Goed vertalen - zeker wat betreft het vakgebied - kost klauwen met geld.

Wil je graag 3 keer zoveel voor dit product betalen zodat je een vertaalde handleiding krijgt? Grotere bedrijven als Philips, Sony, etc. hebben complete afdelingen zodat er geen genante letterlijke Googlish vertalingen in hun handleidingen terecht komen, maar die draaien dan ook weer x keer zoveel omzet. 3 keer zoveel betalen voor je apparatuur zodat je er een gelaserprint boekje bij krijgt wat binnen 3 maanden al weer hopeloos ouderwets is zodat je termen zoals "blokgolf" en "zaagtand" mag lezen, da's pas minachting.

Als je zo'n ding koopt word je geacht te weten waar je aan begonnen bent en de aanname dat iedereen wel een woordje Engels spreekt houdt 't redelijk goed.

Er zijn 7 miljard mensen op de wereld; de fractie die Nederlands spreekt is slechts 0,3 procent. Da's dan toevallig wel een fractie die het geld en de vrije tijd heeft om aan zo'n ding te besteden, maar dan nog steeds een fractie.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back