belabberde User Manual

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Dat, dus. Ik heb liever dat ze die tijd en energie staken in andere dingen.
Een goede en actuele (!) Engelstalige handleiding is al een uitdaging op zich.

Heb besloten mijn Analog 4 weer terug te sturen, sterker nog, hij is al retour naar de BAX-shop. Het zal zeker een schitterend apparaat zijn, maar niet voor mij. (ik heb een wijze les geleerd; ga nooit alleen op youtube-filmpjes af, maar probeer zo'n ding eerst zelf uit)
Als het geld is teruggestort ga ik op zoek naar een iets minder 'diepe' bak. Ik zat zelf te denken aan een Roland GAIA SH-01 of een Arturia Minibrute. Hebben jullie nog advies? Het moet in ieder geval niet boven de 1000 euro uitkomen....

voor 1000 euro heb je genoeg synth zonder menu's

Als je een analog 4 wil en je wil geen menu's kom je met 1000,- redelijk in de buurt van een Korg MonoPoly :):)
Ook 4 stemmig monofoon.

.....ga ik op zoek naar een iets minder 'diepe' bak. Ik zat zelf te denken aan een Roland GAIA SH-01 of een Arturia Minibrute. Hebben jullie nog advies? Het moet in ieder geval niet boven de 1000 euro uitkomen....

Bedenk je, dat zo'n minibrute geen patches kan opslaan.. (dus elk "tof geluid" ben je kwijt als je een ander geluidje wil) .. zo'n roland gaia kan dat geloof ik weer wel...

Beide hebben ze wel arpregiators, maar geen sequencers (zover ik weet) ..
ik weet niet hoe oud je elektribe is.. de nieuwere hebben geloof ik wel een degelijke manier om externe synths aan te sturen.. maar de oude/hele oude niet. ik zou dat wel uitzoeken hoe je dat allemaal aan de praat gaat krijgen..

success..

ik zou voor 1000 euro gewoon de synth met de meeste knoppen kiezen :)

Inderdaad. Dus wat wil je precies voor synth, behalve dat die begrijpelijk moet zijn? Met of zonder toetsenbord, met of zonder sequencer, VA of liever analoog?

Toetsenbord hoeft niet per se, maar ik wil wel met geluiden kunnen klooien, je eigen geluiden duidelijk kunnen saven en weer loaden met behoud van alle parameters. Ook de effecten mogen niet ontbreken, zeker de reverb niet. Analoog hoeft ook niet per se. Kortom, ik moet er lekker mee kunnen rommelen, maar gewoon niet teveel de diepte in hoeven. Een complex apparaat is op zich niet zo erg, als ik er maar in redelijke tijd (dus niet maanden) uit kan komen hoe het werkt.

ik zou voor 1000 euro gewoon de synth met de meeste knoppen kiezen :)

Kom je al gauw weer uit op de Analog Four. Slechte overweging dus... :D

Toetsenbord hoeft niet per se, maar ik wil wel met geluiden kunnen klooien, je eigen geluiden duidelijk kunnen saven en weer loaden met behoud van alle parameters. Ook de effecten mogen niet ontbreken, zeker de reverb niet. Analoog hoeft ook niet per se. Kortom, ik moet er lekker mee kunnen rommelen, maar gewoon niet teveel de diepte in hoeven. Een complex apparaat is op zich niet zo erg, als ik er maar in redelijke tijd (dus niet maanden) uit kan komen hoe het werkt.

Je zou kunnen denken aan een Electribe ESX.
Of, over een heel andere boeg - voor hetzelfde geld koop je een dikke Ipad met een eenvoudige audio interface en een boel muziek-appjes.

Goed vertalen - zeker wat betreft het vakgebied - kost klauwen met geld.

Dit is 1 opdracht aan 1 persoon die dit, als hij professioneel is, in een paar dagen kan doen. Kost niet meer dan 1000 euro. Wil je een professional in het Oost-blok die van wanten weet kost je het 500 euro, nog altijd een goed maandloon. Mijns insziens wel de moeite waard.

edit: en met een beetje fanclub kun je dit zelfs uitbesteden aan vrijwilligers;) Gewoon kwestie van aanpakken.

Veel meer dan 1000 euro.

Wel, Ik ben o.a. freelance vertaler in het oost-blok (toch in de vrije tijd). Met kennis van zaken ;). 50 pagina's, 1 maand, 1000 euro. It is done ;)

Ik doe projectopvolging van technische handleidingen; en de vertaler zelf is niet de enige kost. Is die Analog 4 manual niet veel groter dan 50 pagina's trouwens?
edit: veel meer ga ik er niet over zeggen, ik hou m'n werk en de rest van m'n leven graag apart ;)

Ik doe projectopvolging van technische handleidingen; en de vertaler zelf is niet de enige kost. Is die Analog 4 manual niet veel groter dan 50 pagina's trouwens?
edit: veel meer ga ik er niet over zeggen, ik hou m'n werk en de rest van m'n leven graag apart

88 pagina's in grote print. Met tekeningen. Maar ik respecteer je wens en verwijs je naar een regio waar mensen minder verdienen :P

Veel meer dan 1000 euro. En hoe meer talen, hoe goedkoper per taal natuurlijk.

Yup. Voor >85 paginas met redelijk dicht-bezette tekst, in een 'kleine' taal (lees 'duurdere' taal) met technische inhoud die niet zo maar even automatisch voor-vertaald kan worden ergens tussen the 4 en 7.5 duizend euries...
En als er nog vertaalde screenshots moeten toegevoegd worden, dan is het einde helemaal zoek, want dat is meestal erg duur.
En dan moet je dat document ook nog onderhouden iedere keer dat je een software update doet, dus moet je daar ook budget voor inplannen.
En dan moet je ook nog je eigen tijd, of de tijd van je bedrijf spenderen aan het ondersteunen van de vertalers gedurende het vertaal-process.

Dus als een Nederlandse vertaling over de levens-cyclus van de Analog 4 vijftienduizend euries kost dan zou dat helemaal niet zo vreemd zijn... eerder goedkoop...

[Verwacht aantal verkochte Analog 4 in Nederland & Vlaanderen]*[Marge op de verkoop van 1 Analog 4] < [Totale kost van een Nederlandse vertaling]

Zodoende :D

Nu vraag je je af: Is Japan dan zo'n grote markt, ze hebben wel een Japanse vertaling? Het antwoord daarop is de Japanners samen met Engels sprekenden zowat het enige volk ter wereld zijn die absoluut je product niet kopen als het geen handleiding in hun eigen taal heeft... (En dan bedoel ik niet individuele kopers, maar bijvoorbeeld de importeurs). Dus dat risico wil Elektron dan weer niet lopen :)

Mvg.

CoolRunning

Als je eens een avondje wilt lachen, moet je een Nederlandstalige handleiding van Casio doorlezen.
In de handleiding van de CZ-3000: master-tune wordt vertaald door 'hoofdmelodietoets' (net de verkeerde vertaling van 'tune' gekozen), chorus door 'koor', personal computer door 'persoonlijke computer' en het ergste: ringmodulation door 'rinkelen'...
Dan wordt je echt het bos in gestuurd. :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back