Kick Module Maken

Thanks Eis-T. Veel keuze idd.

Heb bij Shneidersladen een Midi/Gate Converter gevonden
ASmMT9-alt.jpg

http://www.schneidersladen.de/en/analogue-solutions-mt9-midigate-converter-2

Fuck it... als ik er nog een percussie module aan wil toevoegen kan ik voor hetzelfde geld net zo goed een Vermona DRMI MKII kopen realiseer ik me net!

:frons:

Waarom zal je je drums modular willen doen?
Een Mbase11 heeft midi en erg divers.
Als je percussie wilt patchen dan is het wel een plan, maar een kant en klare module met wat CV inputs klinkt niet veel beter/anders dan bijv een Airbase.

Dat dus.....wat niet wegneemt dat modulair geluiden bouwen, al dan niet traditionele percussie, niet vet is.
Zal zelf gewoon beginnen aan een normale modular en lekker uitbreiden met basis modules.
KAn je veel meer mee.

Ik zeg dat drums modular maken tof is, maar veel modules kost.
Ik zeg ook dat je beter een 19 inch bak, oid kan kopen als je gewoon drumgeluiden zoekt en verder niets hebt wat modulair is. Waarom zal je? Omdat het een modulaire module is om een kick te maken betekent niet dat hij beter is dan een hardware non modulair variant.
Deze drum modules zijn leuk als je al een kast hebt en wat andere spullen en je wilt een kick erbij om met je modulaire sequencer aan te sturen.
Ik zie geen enkel voordeel van jouw eerst genoemde module tov. een Mbase 11, alleen maar nadelen.
De klank is dan wel iets waar je op let, mijn uitspraak is puur op aansturing.

Ik heb zelf een groot euro systeem, een groot dot com systeem en een Fenix set.....dus modulair genoeg:)
Maar ik heb daarnaast ook nog veel drumdozen staan, omdat het gewoon makkelijker werkt met drums via midi als je met een DAW werkt.

Snapte?

Ik heb de modulaire quest opgegeven. Daarna zat ik de Vermona DRM1 MKIII te overwegen (heerlijke kick channel), maar heb toch uiteindelijk een Kick Lancet + Mono Lancet besteld. Dat geeft me een iets breder pallet (en ik pruts zelf graag).

Kan niet wachten om lekker te tweaken!

Back