korg mini ms20 ervaringen?

een mini ms50 , dat zou ik wel leuk vinden

Als we dan toch over re-issues gaan denken, lijkt de SQ10 me met voorsprong het meest waarschijnlijke. Commercieel lijkt het me ook goed om een synth en sequencer te hebben, zoals doepfer met de Dark reeks had. En de casing is dezelfde als de MS Mini.

het lijkt me mooier om een Korg ms-midi tot CV system erbij te hebben.
zodat je in alle vrijheid via een midi-sequenser alles kan besturen.

en dan speciaal voor de mini ms-20

Ja maar dat zit dan niet in een fancy kastje en dat is dan niet analoog en iets wat gewoon praktisch is daar houdt de hipster markt en marketing niet van. :)

Dat is een synth die ik niet zou klonen om een goedkope re)issue te maken. Het digitale deel kan tegenwoordig eenvoudiger, en het analoge deel heeft SSM chips en BBD's welke je liever niet opneemt in een nieuwe productielijn. Bij de bread&butter discrete componentjes en geheel analoge layout van de MS20 was dat allemaal eenvoudiger.

Als er iets nieuw Polysix achtig komt, zal het veel meer van het origineel afwijken onder de motorkan dan bij de MS20 Mini.

Die SSM's dat snap ik maar BBD's worden tegenwoordig gewoon weer gemaakt en het digitale gedeelte hoeft natuurlijk helemaal niet precies het zelfde te zijn om het zelfde te doen. Sterker nog daar zit juist je besparing.

Ik denk alleen dat als een fabrikant als Korg besluit om weer SSM's in synthesizers te gaan stoppen dat dat de prijzen van SSM's ook weer stukken behapbaarder maakt, als een semi-boutique synthesizerbouwer als Dave Smith het al kan.

Ja maar dat zit dan niet in een fancy kastje en dat is dan niet analoog en iets wat gewoon praktisch is daar houdt de hipster markt en marketing niet van. :)

De volca's zijn gemaakt voor de hipster markt (weet eigenlijk niet wat dat is verder)

de ms-20 toch niet echt. wil je daar echt iets goeds uit kunnen halen dan moet je wel wat weten en kunnen.
ze hebben de stap genomen om midi naar pitch te implementeren als aanpassing aan het orgineel. ik zou het mooi vinden als ze een speciaal kastje maakten waarmee je nauwkeurig en krachtig werkend met verschillende midi boodschappen vanuit de midi (soft/hard) sequenser
verschillende voltages van het patchpanel zou kunnen aanspreken.

dus speciaal voor de Korg mini ms20. en ook in die stijl..

Wat jij omschrijft zou aanpassingen in de Mini MS20 zelf nodig hebben als ik je goed begrijp, dus hoe men dat in een apart kastje gaat moeten verkopen zonder aan de Mini MS20 te raken is me een raadsel.

Wat jij omschrijft zou aanpassingen in de Mini MS20 zelf nodig hebben als ik je goed begrijp, dus hoe men dat in een apart kastje gaat moeten verkopen zonder aan de Mini MS20 te raken is me een raadsel.

ik ben toch heel erg duidelijk:

midi-sequenser (hard of soft)-------> Korg converter midi to CV --------> patch panel mini ms-20

en dan moet dat kastje verschillende midi boodschappen (nee, niet bij de AH!!) kunnen routen naar verschillende voltages die je terug kan vinden op het patch panel....

en dat moet hemels zijn! :engel:

dat kan al hoor... ik heb hier een 8 kanaals Midi to CV adapter die per kanaal in te stellen is op Hz/V of Oct/V, voltage bereik, trigger polarity en ga zo maar door. Daar kun je de CV inputs van het patch paneel prima mee aansturen, ik heb dat wel eens gedaan met m'n "grote" MS-20

:? Is de rechter MS-20 een lollige DIY modificatie? Dat petspaneel zit immers toch altijd aan de rechterkant, of heeft Korg ooit zelf wat 'omgewisselde' exemplaren gebouwd?

attachment.php

Oorspronkelijk geplaatst door dj_bomber Bekijk bericht
Ik hoor tevens ook dat audio/osc signaal door de lpf lekt als je hem dicht zet, was dat iemand al opgevallen
de mijne is misschien mini, maar hij lekt niet!

Zoals MKII ook zei, ik zat idd. op de headphone output met een koptelefoon te luisteren. Het kan dus zijn dat het meer opvalt, doorspetteren, als je het geluid direct op je headphones afluistert.

Wat mij ook wel leuk lijkt als volgende korg synt, een poly ms met 4 stemmen oid. ;)

dat kan al hoor... ik heb hier een 8 kanaals Midi to CV adapter die per kanaal in te stellen is op Hz/V of Oct/V, voltage bereik, trigger polarity en ga zo maar door. Daar kun je de CV inputs van het patch paneel prima mee aansturen, ik heb dat wel eens gedaan met m'n "grote" MS-20

ging eigenlijk over of Korg nog iets nieuws op de markt konden brengen in het verlengde van de mini ms-20. Dus made by Korg, Voor Korg. en dan vind ik een analoge sequenser minder bruikbaar dan een speciale Kog midi to CV unit.

maar wist niet dat dat bestond. kende alleen de veel simpelere midi--> CV kastjes.

als je dan toch vermeld dat het bestaat, waarom dan niet meteen merk en type vermelden?

kom op met die info! :W

Wat mij ook wel leuk lijkt als volgende korg synt, een poly ms met 4 stemmen oid. ;)

misschien heeft Korg juist voor de ms-20 gekozen omdat het niet al te moeilijk na te bouwen is en voor weinig geld.
een 4 stemmige..eh...ms-poly-20...zal wel eens een stuk duurder kunnen worden en dan verkopen ze weer niks....gaat toch op de eerste plaats om de poen denk ik

als je dan toch vermeld dat het bestaat, waarom dan niet meteen merk en type vermelden?
omdat ik vermoed dat dit specifieke apparaat niet meer leverbaar is. Maar het is een EES Midi-CV7 - ZEVEN kanaals dus en niet acht. Zeer degelijk Duits fabrikaat met leuke features: 30 geheugenplaatsen, 7-noot polyfoon, 16-bit resolutie op alle kanalen, 7 CV outputs, 7 Gate outputs 5-13V positive or negative, Oct/V of Hz/V per kanaal, programmeerbare LFO en Portamento/Glissando per kanaal, DIN Sync24 output. Sound on Sound review

mooi apparaat maar wel een beetje te veel van het goede voor wat ik bedoel:
een door Korg zelf geproduceerde converter speciaal voor de ms-20 mini. inclusief de zelfde vormgeving!

:? Is de rechter MS-20 een lollige DIY modificatie? Dat petspaneel zit immers toch altijd aan de rechterkant, of heeft Korg ooit zelf wat 'omgewisselde' exemplaren gebouwd?

photoshop

Back