Beleid discussie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
als ik kom...
de sleet komt er een beetje in, tijd, nauwelijks genoeg om de knopjes aan te draaien.
teveel op het forum, ach ja klinkt bekend, zal het topic niet verder met onzin vervuilen
" snik"

Goeie move van het modteam :)

wat mijn ervaring is, als je eens je kop laat zien op meetings, dan is het op de forums /

-C-

Dat is een belangrijk punt
Vaak als je weet tegen wie je praat op een forum dan wordt het al heel anders.

Paul

Ik zie ineens dat één van de grootste trolls mod is geworden.
Maar ik moet erbij zeggen dat hij ook ineens veel meer algemeen Nederlandsch is gaan spreken, en veel menselijker antwoordt. (zal wel bij de afspraken horen).

Een "Off Topic" sectie kan zeker wel werken, maar dat hangt van de sfeer/cultuur en leden van het forum af. Ik denk dat het hier niet past omdat dit een forum is over een heel specifiek onderwerp ipv een vriendenclub die toevallig samen op een forum zitten te geinen.

Persoonlijk vind ik soms ook wel dat threads (te) snel worden afgekapt/gelockt of berichten worden verwijderd, aan de andere kant houdt dat wel de focus op het onderwerp en voorkom je dat je teveel grijze gebieden krijgt dus het is in elk geval een heldere keuze.

op zich prima dat er duidelijke regels zijn.
inhoudelijk is het vreemd dat in het stukje op de voorpagina geschreven wordt dat er een nieuw beleid cq nieuwe/ aangescherpte of hoe het er ook weer precies staat regels zijn , en 5 zinnen verder ongeveer lees ik dat de sfeer inmiddels sterk verbeterd is ? da's snel
brengt me wel op de vraag waarom nu?
tijd om het eindelijk eens uit te werken of zijn er recent grote problemen ?
ik heb ze niet echt waargenomen, zit natuurlijk niet overal met de neus bij ( gelukkig niet ) , dacht zelfs dat het redelijk ontspannen allemaal liep de laatste maanden.
dus het verbaasd me enigszins
maar zoals gezegd denk ik dat duidelijkheid nooit kwaad kan, dus prima op zich
dank voor het werk:)

De conclusie lijkt wellicht snel echter kunnen wij deze conclusie trekken omdat we dit beleid, bij wijze van test, al enkele maanden stilzwijgend voeren.

Wij zien een duidelijke verbetering over de gehele lijn, vandaar deze aankondiging. :)

Zou mooi zijn als een ieder die het op de persoon speelt ipv over de as van de inhoud consequent zou worden aangepakt, Er zijn in het verleden discussies geweest waar de honden geen brood van lusten en waar de vaste forum zuig entourage gewoon mee weg kwam.

Over smaak, methodes en gear hoef je het niet altijd eens te zijn. En scherpe discussies zijn goed, maar rancuneus anderen afbranden omdat je de discussie niet kan winnen is gewoon zielig.

Extra vervelend wordt het als personen daarin blijven hangen en in ieder topic hun frustratie weer willen aanslingeren. topics worden daardoor gegijzeld, omdat de persoon hier mee wegkomt en wanneer je zo'n persoon gewoon eens flink de waarheid wilt vertellen je een strafpunt of ban aan je broek hebt. Dat soort uitlokkerij en ban aannaaierij zou IMHO eens wat meer focus moeten krijgen.

Voor mij persoonlijk betekent dit dat ik mijn mening niet meer geef en me niet meer in alle discussies meng, of waar ik discussies verlaat zo snel de entourage zich laat zien en waar ik zaken gewoon niet meer deel, omdat je gewoon de vaste berg stront over je heen krijgt. Zaken scherp stellen is goed, doe ik zelf ook, maar het ronduit schofferen waar een aantal stamgasten hier constant mee wegkomen is tenenkrommend.

Dat is hoe jij jouw kant van het verhaal ziet Raphie.

Je hebt je, zoals je zelf al aangeeft, in het verleden ook veelvuldig schuldig gemaakt aan de zaken die je hier noemt en andere leden vergeten dit soort zaken niet direct. Dan bestaat dus de kans dat je hier als reactie een keer mee te maken krijgt.

Ik vind het echter niet op zijn plaats dat je op een eerder tijdstip behoorlijk storend aanwezig bent geweest en daarna, na herhaaldelijke waarschuwingen en sancties, in een slachtoffer rol gaat zitten door middel van een dergelijke reactie.

Iedereen krijgt een gelijke behandeling maar we houden absoluut rekening met in het verleden vertoond gedrag. Wij modereren over het geheel en houden daarbij zeker ook rekening met historie. Daarbij trekken wij uiteraard wel een grens.
Vergeet niet dat jij, voor wij dit beleid hebben ingevoerd en er verschillende sancties zijn uitgedeelt, net zo goed tot die stamgasten behoorde........

P.S. Je kunt, mits je het niet eens bent met het gedrag van een mede forumlid, altijd melding maken met de "Report" knop.

niet helemaal, heb het .e.e.a toegelicht via PM
er is voor mij een verschil over de as van de inhoud (illegaal software gebruik, template / youtube tutorial progressive etc...) niet voor iedereen even leuk, maar het gaat over zaken/trends/fenomenen, niet over het individu. Dat mensen zich daardoor in hus kruis getast voelen is één ding, maar om je dan maar over de as van de persoon als een schoft te gedragen is iets anders.

Weet je, als je al geen "lastige" onderwerpen op een forum kan discussieren omdat het "kwetsend" is, dan moet "ad hominem" al helemaal niet kunnen, En meerdere posts gingen stukken verder dan "je maakt kut muziek" of "je hebt lelijke gear" of "je bent je gear niet waard" of "talent kun je niet kopen" of dat soort sneren.

Dát soort opmerkingen gaan ené oor in, andere oor uit, hoewel het doel duidelijk is, gewoon iemand uit de tent lokken om te kijken of die over de schreef gaat.

Waar ik het over heb, zijn de opmerkingen "next level" er is een forum entourage die daar tot op heden mee wegkomt, standaard reply 1,2 & 3 in eender mijn topics.

Even los van het feit, of ik mensen "kwets" met "gevoelige" onderwerpen, zou dát gedrag sowieso niet moeten kunnen. Als je die nuance niet kan maken. Dan verschillen we daar van mening.

Een ander uitgangspunt kan ook zijn dat je als beheerder géén tumult wilt in de tent, dus alle posts, hoewel inhoudelijk, die rumour veroorzaken moeten worden vermeden. de veroorzaker van de slechte sfeer is dan degene die iets aansnijdt, niet degene die niet fatsoenlijk kan communiceren en over de as van de persoon van leer trekt.

Dit is geen huili huili o.i.d. Maar zie gewoon dat er met 2 maten wordt gemeten en dat stoort me mateloos.

Verder zou ik zeggen.....heb wat geduld.....ook wij moeten onze slag hierin vinden en het geheel aanpakken kost wat tijd. ;)

Het argument van met twee maten meten is redelijk populair onder mensen die een sanctie hebben gekregen. Zoals ik al eerder aangaf, historie speelt hierin een rol en alleen verandering in eigen gedrag kan op termijn verandering brengen.

Voor zover ik kan zien heb jij dit goed opgepakt en daar zullen wij dan ook weer rekening mee houden. :)

Dat zal door sommige opgevat gaan worden als legitiem schelden op een ander. (vrees ik)

Paul

ik zeg nu juist heel expliciet: maar niet over een ander.

het was maar een ideetje wat ik al meteen zelf in twijfel trok.....al zou het niet persoonlijk worden ..wordt zo iets een vuilnisplaats voor negatieve rotzooi...en niemand heeft er wat aan en doet ook niet terzake wat betreft synths en muziek..

nu heb ik hier in het verleden weleens een moderator actie gezien, die nogal ad hominem was. dat is flauw en duidelijk machtsmisbruik.
Ik hoop dat het moderator team nu uit fatsoenlijke personen bestaat, en met een duidelijker beleid zou de sfeer beter moeten worden. Ik ga er van uit dat dit moet lukken.

waarom trouwens geen + / - duimpjessysteem zoals op Gearslutz? persoonlijk vind ik dat erg verhelderend.

Verder zou ik zeggen.....heb wat geduld.....ook wij moeten onze slag hierin vinden en het geheel aanpakken kost wat tijd. ;)

Het argument van met twee maten meten is redelijk populair onder mensen die een sanctie hebben gekregen. Zoals ik al eerder aangaf, historie speelt hierin een rol en alleen verandering in eigen gedrag kan op termijn verandering brengen.

Voor zover ik kan zien heb jij dit goed opgepakt en daar zullen wij dan ook weer rekening mee houden. :)
Ach een verplichte forum vakantie is altijd wel verhelderend voor wat zelfreflectie. :D
Was alleen van mening dat "de ander" er op dat moment ook wel aan toe was.

Te meer omdat ik in de weken er voor meerdere malen per PM (mét mods op copy) gevraagd heb om het "ludieke gestalk" te stoppen. Toen werd er niet ingegrepen, even later ontploft het, in mijn eigen topic, ik zoek het niet op, het zocht mij op. Krijg ik een ban van 3mnd en "de ander" gaat vrolijk verder.

De 2 maten in deze is dat we beiden over de schreef gingen, maar degene die het opzocht (mijn topic komt bezoeken en de "clown" uithangen) ondanks de voorgeschiedenis niks krijgt. Raphie ban, topic opgeschoond (lees: bewijs weg) en dat is het dan..... probeer je daar normaal via mail op te reageren, krijg je geen toelichting, geen afwijzing, geen reactie, helemaal niks...... ook daar zijn nog wel wat verbeterpuntjes IMHO. Hebben we het er nog even niet verder over hoe deze persoon ook mij persoonlijk afbrandt tijdens mijn verplichte afwezigheid in diverse topics waar ik ter sprake kom.

Ti's heel simpel, wie z'n billen brandt, moet op de blaren zitten, strafpunten ook geen probleem. Maar zoals dat toen is opgelost, hoewel ik forumbeheer respecteer, vond ik niet juist.

Het allemaal niet onoverkomelijk, ook geen drama, het is meer feedback over de dunne lijn tussen inhoud & persoon en het consequent daarop modereren.

onderaan de streep:
forumbeheer bepaalt de regels > check!
Ben je het daar niet mee eens, dan zoek je maar een ander forum > Check!
maar modereer a.u.b consequent, da's alles wat ik vraag.

strenger modereren op sfeer vind ik een prima plan, je ziet het op steeds meer forums gebeuren dat men strenger wordt op sfeer.

Nou moet ik wel zeggen dat het mij eigenlijk niet zo opgevallen is dat het helemaal misgaat, maar dat zal waarschijnlijk wel liggen aan welke posts ik lees, je moet het natuurlijk wel met elkaar oneens kunnen blijven over onderwerpen om er over te discussieren, zolang het maar niet te persoonlijk wordt en over het onderwerp blijft gaan.

Berichten verwijderen komt nog wel eens voor maar word steeds minder door ons gedaan .
Meestal is dit een thread waar al een modactie [zwaar offtopic, of tegen de regels van de FAQ] of waarschuwingen zijn geplaatst online, of naar leden.
Een slotje komt nu vaker voor, dit houd de thread intact en men kan zien waar het mis is gegaan.
Vaak is zo'n thread ook al "doodgebloed" en is alles erin al gezegd.

Ik ben het hier niet mee eens. Steeds meer topics worden veel te snel gesloten. Soms met maar één raar bericht. Berichten verwijderen lijkt mij beter. Topics sluiten is een makkelijke slappe uitweg.

dat is misschien een van de belangrijkste punten: niet persoonlijk worden

dingen zoals: "wat een bullshit post!" vind ik persoonlijk ook al persoonlijk. op zn minst vind ik de klank niet geen leuke sfeer opwekken.

de communicatie is op een forum nu eenmaal gebrekkig omdat je elkaar niet kent en niet kan zien.

ik had in het verleden op een ander forum een ontzettend gedoe met een vrouw die mij in een keer niet zag zitten. wat ik ook zei, was olie op het vuur. Ze werd kwader en kwader...ook anderen gingen hierin mee.
ik kon niks meer goedds zeggen ondanks dat ik het goed bedoelde...elk woord werd verkeerd geïnterpreteerd en vooral dus negatief in mijn nadeel.
en toen bij een forum-meeting ontmoette ik deze vrouw en inplaats van de strijd voort te zetten was ze helemaal verrast door hoe ik er uit zag en wie ik werkelijk ben. kreeg ineens een heftige (ja, zeer forse vrouw!!) huk en ze was in een keer helemaal lyrisch over me. nooit meer een kwaad woord over me.
Ze had op het forum van mij een monster gecreëerd maar dat had ze totaal zelf gedaan. ik niet.

iedereen heeft een eigen schrijfstijl en die kan ook weer door iedereen anders geïnterpreteerd worden.

valt me op hoe serieus mensen soms alles nemen, en vervolgens in herhaling vallen als ze zich niet gehoord voelen.
bv de discussie over offtopic, laat mensen gewoon die dat wel ook een beetje leuk vinden,
of steeds opnieuw zanikken over het illigale downloaden etc.
zit hier in eerste instnantie omdat ik synth's leuk vind , daarover graag van gedachte wissel , soms iemand kan helpen , of hulp kan krijgen , en ook omdat het met een aantal mensen die dat ook dezelfde interesse hebben gewoon goed door een deur kan en wel eens een ontspannen grapje kan maken.
en eerlijk gezegd is voor dit alles het synthforum de ideale plek gebleken , getuige vele zaken inmiddels.
in al die jaren ben ik ook veel zuurpruimen, betweters, doordrammers etc tegen gekomen.
natuurlijk wekt dat wel eens irritatie op, maar gelukkig kan daar meestal goed omheen geleefd worden.
de mods zijn in het algemeen erg betrokken en redelijk, enkele vervelende zaken ooit misschien maar in het algemeen vol waardering voor het werk.
ik denk dat de sfeer alhier eigenlijk best wel erg goed en open is, het blijft altijd een evenwicht tussen koud zakelijk en betrokken , persoonlijk en ( soms) wat offtopic, maar ook dat is best goed geregeld.
kortom:
dank , ook weer voor dit nieuwe stukje werk wat nodig was en alleen maar beter kan uitpakken
en heren / dames, zou zeggen geniet van het synthforum.nl , doe ik ook en bevalt buitengewoon goed

ook dat is zeker waar! denk dat niemand hier IRL echt vervelend is, maar het is rancuneus sneren op de persoon wat de sfeer verziekt.

Je kan er ook niks mee, je kan het negeren, maar je wilt je kaas ook niet van het brood laten eten, je kan er op in gaan, maar dan escaleert het topic. Vandaar ook dat ik het "topic gijzelen" noem. Men zet de boel op scherp over de as van de persoon en de toon is dan weer gezet.

Ook zijn dit altijd personen die zelf nooit topics openen, maar altijd als een soort van forum "sidekick" (of artifact) inhaken op andermans topics om even lekker te kunnen rellen. voegen inhoudelijk ook niks toe, maar springen gewoon bot vól op de persoon. Wanneer dat zou worden aangepakt en topics dus niet meer "gegijzeld" kunnen worden, dat zou al een hoop helpen.

dat is misschien een van de belangrijkste punten: niet persoonlijk worden

dingen zoals: "wat een bullshit post!" vind ik persoonlijk ook al persoonlijk. op zn minst vind ik de klank niet geen leuke sfeer opwekken.

...

iedereen heeft een eigen schrijfstijl en die kan ook weer door iedereen anders geïnterpreteerd worden.
dat van die schrijfstijl is een hele goede opmerking, iedereen leest een opmerking vanuit zijn eigen beeld perspectief. En daar is een historisch beeld dat je van iemand hebt behoorlijk op van invloed.

Je voorbeeld vind ik juist niet een persoonlijke opmerking, zo'n opmerking als 'wat een bulshit post' gaat over de inhoud van de post van wat iemand zegt in die post. Ik zou daar zelf geen enkele moeite mee hebben als iemand dat van een post van mij zegt, dan heb ik meer zoiets van kom maar op met de argumenten waarom je dat vindt want wie weet zit ik er wel compleet naast (komt best vaak voor natuurlijk :D)

Ik vind ook dat je op een forum niet al te gevoelig moet zijn over je eigen posts, je kent de mensen toch niet die er op reageren en sommigen reageren nou eenmaal directer dan anderen. Zolang het maar over de inhoud van de post gaat en niet over jouw als persoon mogen discussies wat mij betreft best pittig gevoerd worden.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back