Beleid discussie

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
je hebt een negeerlijst, werkt vaak beter dan steeds reageren.
anders kan pb'en wel helpen of de verantwoordelijke mod er even op attent maken.
belangrijkst is, laat je lol er niet teveel door bederven.

en heren / dames, zou zeggen geniet van het synthforum.nl , doe ik ook en bevalt buitengewoon goed

op een of andere manier blijven dames hier (stelselmatig, gewoon omdat dit vrouwen niet trekt? of mannenwereldje?) weg van dit forum.

mischien moet de ene helft van het mannelijk forum zich laten ombouwen. wie oh wie voelt zich geroepen? lootjes trekken misschien?

Ik ben het hier niet mee eens. Steeds meer topics worden veel te snel gesloten. Soms met maar één raar bericht. Berichten verwijderen lijkt mij beter. Topics sluiten is een makkelijke slappe uitweg.

Topics sluiten of verwijderen doen we alleen als we, op basis van ervaring, voorzien dat het hoe dan ook uit de hand gaat lopen.

De toegevoegde waarde van het topic in kwestie speelt ook een rol en doorgaans is deze te verwaarlozen. Daarnaast gaat een topic ook regelmatig op slot op verzoek van de topicstarter.

Topics sluiten of verwijderen doen we alleen als we, op basis van ervaring, voorzien dat het hoe dan ook uit de hand gaat lopen.

De toegevoegde waarde van het topic in kwestie speelt ook een rol en doorgaans is deze te verwaarlozen. Daarnaast gaat een topic ook regelmatig op slot op verzoek van de topicstarter.

Ik zou 's moeten zoeken naar voorbeeld topics.

Topics sluiten op verzoek van topicstarter vind ik ook vreemd. Een topic is van/voor de community. Betekent niet dat ik voor topic hijacks ben.

Ik zou 's moeten zoeken naar voorbeeld topics.

Topics sluiten op verzoek van topicstarter vind ik ook vreemd. Een topic is van/voor de community. Betekent niet dat ik voor topic hijacks ben.

Ja en nee. Ik zou het helemaal niet zo raar vinden als een ts wat meer controle over gestartte topics kreeg, zoals het bannen van topicvervuilers of het veranderen van de titel. (maar dan wel bij topics zoals eigen tracks of mp, niet bij algemene info-topics)

Wat heb ik en anderen er aan als ik een track post voor opbouwende kritiek en er mensen gaan lopen bitchen dat het hun muziek niet is en je vervolgens daar een hele discussie mee moet hebben etc.

lijkt soms echt een wijvenforum

dat van die schrijfstijl is een hele goede opmerking, iedereen leest een opmerking vanuit zijn eigen beeld perspectief. En daar is een historisch beeld dat je van iemand hebt behoorlijk op van invloed.

Je voorbeeld vind ik juist niet een persoonlijke opmerking, zo'n opmerking als 'wat een bulshit post' gaat over de inhoud van de post van wat iemand zegt in die post. Ik zou daar zelf geen enkele moeite mee hebben als iemand dat van een post van mij zegt, dan heb ik meer zoiets van kom maar op met de argumenten waarom je dat vindt want wie weet zit ik er wel compleet naast (komt best vaak voor natuurlijk :D)

Ik vind ook dat je op een forum niet al te gevoelig moet zijn over je eigen posts, je kent de mensen toch niet die er op reageren en sommigen reageren nou eenmaal directer dan anderen. Zolang het maar over de inhoud van de post gaat en niet over jouw als persoon mogen discussies wat mij betreft best pittig gevoerd worden.

als iemand zegt: 'wat een bulshit post' dan krijg ik een wrange smaak in mijn mond.

ik vind de toon nogal brutaal en uitdagend, vervelende klank en wijze van communiceren.
het maakt het voor mij een stuk minder aantrekkelijk om nog te reageren.
en:
je zegt er niets mee. is geen bijdrage...voegt niets toe...dat iemand iets bullshit vind is namelijk totaal niet interessant.

jij noemt het pittige discussie..ik noem het brutaal en inhoudsloos.. :mexico:

De kunst van het niet reageren.....

Als je toch niets nuttigs bij te dragen hebt is niet reageren namelijk altijd een optie! 8)

ik vind t allemaal best :okdan:

t enige wat ik niet begrijp waarom fjoesz ineens moderator is geworden.......?!?!?
om in beeldspraak te posten: Maak de pestkop uit de klas klassehoofd dan verdwijnt het pesten vanzelf.....
een verdere discussie hierover hoeft van mij niet maar ik wilde het wel gezegd hebben ....

ik vind t allemaal best :okdan:

t enige wat ik niet begrijp waarom fjoesz ineens moderator is geworden.......?!?!?
om in beeldspraak te posten: Maak de pestkop uit de klas klassehoofd dan verdwijnt het pesten vanzelf.....
een verdere discussie hierover hoeft van mij niet maar ik wilde het wel gezegd hebben ....

Wat is het probleem precies dan? :)

Wat is het probleem precies dan? :)
imo wordt iemand die veel frustraties oproept, zelfs mensen die erdoor met SF zijn gestopt, min of meer beloond en zelfs enige vorm van macht gegeven.....

vraag 100 SF gebruikers wie zij het minst trekken op SF ......
dat is wat ik bedoel .....

de toekomst zal uitwijzen wat we er mee opschieten :)

just my 2 cents....

Fjoesz zit natuurlijk nog in een "inwerk" periode.
En na een tijdje kijken we van beide kanten of het bevalt, en of we met elkaar door willen gaan.

Mijn idee hierover ... met een boef vang je makkelijker boeven ;)

waarom sommige mensen wel, en andere geen moderator worden is een interessant gegeven, wel offtopic lijkt me en sfeerbedervend
het zijn niet alleen gods wegen die ondoorgrondelijk zijn
maar weerom, geen geklaag, ben allang blij dat de "bereikbaarheid" van het moderatorenteam vergroot is, de willekeur met de nieuwe regels helemaal tot een miniem teruggebracht, dat de zon vandaag hier volop scheen en ik morgen met de kids naar het zwembad kan.

Zou mooi zijn als een ieder die het op de persoon speelt ipv over de as van de inhoud consequent zou worden aangepakt, Er zijn in het verleden discussies geweest waar de honden geen brood van lusten en waar de vaste forum zuig entourage gewoon mee weg kwam.

Helemaal mee eens, laat het informatief en overzichtelijk zijn zodat mensen die informatie nodig hebben het makkelijk kunnen vinden zonder 100 paginas onzin tussen de info.

Nu ik zag dat er nieuw beleid is heb ik mij weer aangemeld.
Laten we het serieus houden.

maar niet te serieus
er zijn meer smaken ijs

Last edited by a moderator:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back