Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik gebruik sendsx altijd, doet het beter dan c6 bij mij

Ik heb vanmiddag mijn Analog Keys ontvangen.
Hij klinkt fantastisch vind ik, maar dit is wel weer eens een synth waar ik toch echt de handleiding moet gaan bestuderen.
De structuur is anders dan ik gewend ben, maar ik hoop snel thuis te zijn in de ins en outs van dit beestje.
De knoppenmatrix in combinatie met het display vind ik overigens prima werken.
Het zijn de verschillende modi die ik nog enigszins verwarrend vind.

Misschien staat het antwoord in deze lange draad, maar is het mogelijk om met de sequencer van de Analog Four in real time solo's op te nemen? Of blijven het allemaal korte stappen? Ik weet dat opname in real time mogelijk is, maar het zou mooi zijn als je er meer mee kan dan baslijntjes en ritmes.
het ligt eraan hoe snel je speelt en of dat past binnen het aantal steps. Je kan unquantised solo's opnemen, maar als 2 noten binnen dezelfde step vallen, neemt hij er maar 1 op. Solos met lange noten gaat wel goed, mits je niet over de pattern grens gaat natuurlijk. Je kan 'm bijvoorbeeld op 64steps * 1/4speed zetten, heb je 16 bars de tijd voor je solo. Of 64 steps op 4*speed, heb je een solo van 1 bar maar wel mogelijk met hele snelle noten.
deze al gezien ter inspiratie? http://youtu.be/JQAxCmz7XLE
Derde dag op rij dat het nachtwerk wordt omdat ik het uitknopje niet kan vinden.![]()

Heb je al gespeeld met de am mogelijkheden? Die zijn een beetje apart geimplementeerd vond ik.
Nog niet echt (ben er ook niet helemaal zeker van wat je hier bedoelt, waar vind ik die?).
Ik heb wat klanken nagemaakt uit andere synths om een beetje bekend te worden met de parameters van de AK. Daarmee hoor je ook meteen de verschillen en overeenkomsten in klank en ik vind de AK toch klankmatig een sterk eigen karakter hebben.
Verder vind ik de mogelijkheden van de sequencers erg uitgebreid en probeer ik daar mijn weg in te vinden. Vooral zaken als parameter lock en sound lock vind ik erg inspirerend.
Een soort wavesquencing zoals ik dat uit de Wavestation ken.
Ik vergeet soms dat hij 'maar' vierstemmig is.
Hoewel ik inmiddels toetsen genoeg heb in mijn hok ben ik toch blij dat ik de keys heb gekozen. Het werkt net even wat lekkerder naar mijn mening.
Het is vergeleken met m'n andere synths een wat vreemde eend in de bijt en dat is wat mij betreft eerder een groot voordeel dan een klein nadeel.

(denk aan envs, lfo's op pulsewidth, tuning, andere waveforms van osc1, etc etc)Ja het is zeker een tof ding, na gewend te zijn aan elektron apparaatjes vind ik synths zonder sequencer ineens niet meer zo heel spannend meer.
Bedankt SB-SIX!
Dat geeft me weer even wat te pielen.
Have fun!Ja het is zeker een tof ding, na gewend te zijn aan elektron apparaatjes vind ik synths zonder sequencer ineens niet meer zo heel spannend meer.
Maar over AM, daar kan je hele andere sounds mee maken, bijvoorbeeld bell-achtig / FM achtig, maar ook hele ruwe sounds. Probeer dit maar eens
- Basic sound (osc1 aan, osc 2 uit)
- Dubbeltap osc 2 zodat het lampje groen is boven osc 2, hier kan je AM1 aan zetten
- verander van osc2 de pulsewidth
- verander van osc2 de tuning
Osc 2 hoeft dus niet aan te staan, de level kan gewoon 0 blijven.
Nu hoor je duidelijk het effect als het goed is. Nu kan je spelen met de settings tot er iets leuks komt(denk aan envs, lfo's op pulsewidth, tuning, andere waveforms van osc1, etc etc)