beginnen met modulair eurorack

Nee vintage hoeft van mij ook niet, de uitstraling is prima, maar heb wel graag modernere techniek of i.i.g. Nieuwe componenten die een aantal jaar vooruit kunnen

Waarom koop je niet een grote 2ehands verzameling? En dan doe je alles weg wat je niet gebruikt.
Dan maak je er vrijwel geen verlies op en kan je alles proberen.

begin eerst met vst modulair.

Ja die had ik ook al gezien, zou een mooie start zijn maar een dotcom lonkt ook wel

Hmmmm Dotcom. Da's naar mijn mening dé manier om een ABC synthesizer te maken van modules. Zit niet zo veel bijzonders tussen.

Op zich is dat waar maar:
a. het klinkt wel goed
b. je kan heel goed bijzondere geluiden maken door "gewone" modules te gebruiken; met "gewone" moogs zijn ook wel bijzondere dingen gemaakt
c. je kan er andere 5U systemen mee integreren en dot.com is dan een mooie instap
(evt modcan, MOTM voor vreemdere spullen)

Voor iemand die interessante dingen doet met 5U ed kijk evt naar John L Rice op youtube (http://www.youtube.com/user/JohnLRice?feature=watch)

Raphie is niet iemand die snel voor 2e hands gaat ...
Maar de 2e hands prijzen voor modules liggen tussen de 60-85% van de nieuwprijs.....

De jack in-outputs op de dotcom zijn goed strak. Dit in tegenstelling tot een aantal 2e hands doepfer/euro modules die ik heb.....

De jack in-outputs op de dotcom zijn goed strak.

Yep, ik vond een beetje te strak, je moet er serieus aan sleuren om ze los te krijgen ... niet zo aanlokkelijk om met patch-kabeltjes te spelen (het voordeel van bananen !).

Yep, ik vond een beetje te strak, je moet er serieus aan sleuren om ze los te krijgen ... niet zo aanlokkelijk om met patch-kabeltjes te spelen (het voordeel van bananen !).

dat komt omdat de jacks prul zijn,of niet perse,maar dat heb je niet met switchcraft jacks,deze laatste zijn wel duur,dus gebruiken ze deze niet...

met 1/4 switchcraft jacks patchen is zelfs aangenamer dan bananen.. :mega:

voor je drones, een multimode 12db filter moet je hebben,een 24db lp filter,koop een intelijell microfold
en een vco of 3,zorg ervoor dat minst 1 vco ook een sine output heeft,en als ze in lfo modus kunnen werken is dat mooi meegenomen,meer heb je niet nodig.

Op zich is dat waar maar:
a. het klinkt wel goed
b. je kan heel goed bijzondere geluiden maken door "gewone" modules te gebruiken; met "gewone" moogs zijn ook wel bijzondere dingen gemaakt
c. je kan er andere 5U systemen mee integreren en dot.com is dan een mooie instap
(evt modcan, MOTM voor vreemdere spullen)

Voor iemand die interessante dingen doet met 5U ed kijk evt naar John L Rice op youtube (http://www.youtube.com/user/JohnLRice?feature=watch)

A. Er bestaat geen systeem waar je geen mooie klanken uit kunt halen.
B. Dan kun je dus net zo goed niet modulair gaan.
C. Met alle 5u systemen bij elkaar blijft eurorack nog steeds veelzijdiger.

Ik heb trouwens geen belang bij de keuze van Raphie hoor, ik vind het gewoon fijn dat er een keertje een discussie is waarin ik ook eens wat kan melden (en andermans argumenten aan diggelen kan slaan :duivels:)

Het meeste aanbod zit in euro....
Maar bijna alles kan ook in 5u gebouwd worden.....
Met een handige soldeerdeert en mooie panels van bigbluewave.co.uk vergroot het aanbod weer ......

Tis een persoonlijke keus waar je voor gaat.....
Of je neemt van alles wat zoals deze idioot als ik heb gedaan (mini-jack euro, mini-jack frac/grote jack dotcom, bananas) :D

@PJoris: Klopt ze zijn wel erruggg strak.... :)

Back