beginnen met modulair eurorack

Filters, shapers, modulators, er is als zo veel verzonnen wat leuk is om mee te spelen
Met niet linear bedoel ik (maar misschien omschrijf ik het verkeerd, dan laat ik me graag verbeteren)
Dat de bouwstenen (modules) niet in vaste volgorde gepatched zitten zoals by een niet modulaire synth
Dus je zit niet vast aan A>B>C, maar als je A>C>B en een feedback loop terug in C wilt doen dan kan dat ook. Toch?

In weze kan je je patchkabel overal weer insteken en weer doorlussen. Dat is de magie van modulair een beetje. Je zoekt dus eigenlijk modules met veel routingopties.

Precies en dan maar kijken wat eruit komt, ik hoef er niet mee te maken wat ik uit m'n andere synths haal, ben gewoon op zoek naar non lineare georderde chaos :D plug & pray :D

Ik ga voor - in dit geval - +1 voor 5U: voor bijzonder stuff Hordijk als starter en later zo'n COTK model 15 voor moogy. Ik vermoed dat die gewoon naar elkaar te patchen gaan zijn + uitstekend te integreren met voyager.

Eigenlijk zijn de meeste modules wel in feedback te koppelen. Sommige systemen nodigen er meer toe uit (bv Serge), maar je kan overal wel een output in een input stoppen en 't een met het ander moduleren. De kwestie is dan gewoon veel (matrix evt) mixers en VCAs hebben.

Veel "bijzondere" dingen zijn gewoon te patchen met wat mixers (bv modulation bus van de Buchla oscillators/DPO).

Precies en dan maar kijken wat eruit komt, ik hoef er niet mee te maken wat ik uit m'n andere synths haal, ben gewoon op zoek naar non lineare georderde chaos :D plug & pray :D
je bent dus eigenlijk op zoek naar iets waar je nog minder bij na hoeft te denken... verwacht je misschien ende wellicht ook dat het wonderen zal verrichten?

Maar goed, net zoals je bij het muziekmaken geen templates en presets moet gebruiken zo moet je je ook niet door anderen een configuratie voor modular laten aansmeren.

Gewoon zelf alles uitspitten, is leuk en leerzaam. :okdan:

Ik doe ideeën op Demian en vorm dan mijn mening / voorkeur. We kunnen ook compleet géén ervaringen en wensen uitwisselen en het forum sluiten?

Wat een bullshit :duivels: Met Expert Sleepers kun je dingen doen die je niet kun doen met modulars dus het is een super toepassing. Echte aanrader!!!!

Patchen doe je toch wel...ook met silent way :D Het één sluit en ander niet uit!!!

Kort door de bocht misschien, maar ik probeer een punt te maken dus chargeer ik het wat. Er zijn er echter die ES-3 gebruiken in combinatie met een VCO een VCF en een VCA en dan "modulair" muziek gaan maken. Volgens mij mis je dan een hoop lol en ben je gewoon omslachtig bezig.
Ik heb bij het muziek maken de computer alleen aan staan als er iets opgenomen moet worden en dat gebeurt zowat nooit. Zowiezo kun je met een computer dingen doen die je niet met een modular kunt, maar voor je het weet zit je daar weer met je vierkante ogen en beperkingen bevorderen de creativiteit weet je wel?

jij gaf het antwoord al; plug'n'pray, maar kijken wat er uit komt etc... dat concludeerde ik dus ff...

Ja, ik heb regelmatig wel happy accidents met willekeurig draaien.
Dan maak je je aantekeningen en doe het de volgende keer bewust. Leerproces heet dat toch?

Ja solderen ben ik echt niet goed in en vind ik ook niet leuk om te doen, in een rekje prikken en gaan graag :D

Als je geld en ruimte genoeg hebt zou ik in jouw geval ook kijken naar systems met grote jacks. makkelijker met je voyager, mooger foogers etc.
Houd er wel rekening mee dat je als je er aan begint met meer eindigt dan je in eerste instantie voor mogelijk hield! Zeker met eurorack kan dat heel hard gaan :duivels:

Das wel een beetje de angst, voor je het weet is één wand behangen met een paar m2 aan modules, gewoon omdat ze maar blijven binnendruppelen er er altijd wel weer wat nieuws is rond de €200 wat je er wel bij wilt hebben :D

Ik zou dan beginnen met een system 100m vrij prijzig maar als je een goede deal hebt ben je het ook weer zo kwijt voor de zelfde prijs.

Dat... of een Hordijk, Macbeth, fenix oid.
Vintage modulair zou ik persoonlijk niet zo snel aan beginnen, maar goed dat is niet echt gebaseerd op iets.
Of je laat een 2600 clone bouwen door iemand hier op 't forum?

Back