Raad mij eens wat dansmuziek aan ...

pjoris

Ouwe rot
Ik vind het als zeer ver van de dansscene (techno, house of hoe het nu mag heten) erg moeilijk goeie dansmuziekjes te vinden. Nu niet dat ik wil dansen. Maar meer voor in de auto ...

Wat vind ik o.a. leuk:
- Todd Terje
- onze eigenste Legowelt
- om eerlijk te zijn kon ik vroeger ook wel tegen wat progressive, maar buiten de Expander EP van Sasha vind ik toch niks dat blijft beklijven.
Ik heb wat technovriendjes maar die zijn ook in de jaren 90 blijven steken (ok Laurent Garnier vind ik ook leuk hoor), en als ze me iets aanraden dan kan ik er ook niet bij. De laatste raad die ik kreeg was Kalkbrenner. Hmm. Nee dus - tenzij ik zijn goeie platen niet ken ...

Dus:
- wat leuke syntgeluidjes
- geen vocalen
- niet te veel trommeltjes
- niet te funky

Tips graag :okdan:

Laatst gewijzigd:
Tijd voor keytars, haarmatjes en roze rolschaatsen :okdan: Pedal to the metal!

Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit wel geinig. En eigenlijk zie ik me er wel mee auto rijden (gaat op de MP3 speler voor de auto), maar ik denk dat ik iets duitser, of noors wellicht en een tikkeltje minder 80s zoek ...

Dit gaat je wel bevallen denk ik, is richting Todd Terje maar grooved lekkerder.

Die Nathan Fake/James Holden remix ook :halleluja (ik wist eigenlijk wel dat ik idd ook James Holden moest uitchecken).
> Overigens dat origineel ervan vind ik ook wel heel goed. Ook even door de Kalkbrenner remix ervan gegaan :-( ...

Forward Strategy Group, Anthony Rother - Ook goed !
Bogdam, Malinchack gaan naar "maybe" category. Ali Renault, hmm, ik heb een Nissan (OK da's ook Renault !).

Is dit iets?

probeer eens 'de maxx' cd collectie.

Stephan Bodzin :P Bedankt voor de verdere tips. Caribou ken ik idd al maar beschouwde ik niet echt "dansmuziek" (in de techno/house etc zin) - Daphni (Dan Snaith van Caribo) wel en kende ik ook al. Dat beschouw ik nu niet echt als commercieel. Zeker niet na de suggestie voor "De Maxx" CDs ...

Azari & III is't vrees ik absoluut niet. Vocalen in dans muziek is niet echt voor mij weg gelegd (tenzij Whitest Boy Alive, maar ook niet echt dansmuziek zekers), zeker niet als er autotune of ander effecten op staan. En die mannen zingen wel veel ... ook wel wat te funky voor mij !

Die kanalen beluisteren en de zender gaat wat meer tijd vergen.

Hiermee ga je naar rechts schuiven met de auto op de snelweg vrees ik. Maar wat een album om 's ochtends te spelen in de auto. Geen dansmuziek, gewoon synthiepop. Is in de trend van Com Truise, en heel dat chillwave gedoe. Allemaal analoog deze. Veel Moog Prodigy.

Wel ik ben naar 't werk gereden en Miami Nights 1984 is met stip gestegen ! Is inderdaad gewoon muziek die je vrolijk maakt, iets wat ik ook met Todd Terje heb.

Een aantal andere dingen als Forward Strategy Group is toch meer voor binnenhuis/'s nachts.

Tycho kende ik idd ook al, even uit het oog verloren en gaat ook op de MP3-speler.

Live opname deze:

Misschien voor na een kutdag op het werk :D

Voor na kutdagen heb ik eigenlijk permanent Mogwai in de auto liggen, en voor noodgevallen Iron Maiden ... (maar die Snuff Crew is ook wel lekker, Wallace is misschien wat te disco, maar ik zal het ook even in de auto moeten beluisteren).

Back