Raad mij eens wat dansmuziek aan ...

Hmm, ik ga straks nog wat zoeken voor je! Deze kun je een french house met todd terje mix noemen. :okdan:

Wat werkt, is naar Beatport gaan, daar Bodzin in tikken, en bij hem en zijn remixers klikken. Zo kom je bij artiesten uit die je zelf nooit zou kunnen bedenken..

Kan ook met Tiga natuurlijk. Maar die Bodzin dingen zijn altijd wel fijn onderweg. Lekker minimalistisch maar toch wel diep ofzo. Romboy is ook erg fijn. Er zijn nog veel meer van die Duitsers....

Inmiddels ook Mark Knight gechecked; ook niet echt voor mij - net wat te gepolijst. Maar dank voor de tip.

Wat naar Boiler room sets zitten luisteren op YT en bv die van Tale of Us vind ik in delen (begin) ook wel goeie dingen tussen. Probleem met live sets is dat dat voor mij toch altijd verzanden in pure beats, wat wellicht wel in een club werkt - maar minder om naar te luisteren voor mij ...

Op beatport ben ik nog niet geraakt - zal ik eens doen. Probleem is een beetje overdaad aan keuze soms !

Daniel Avery - Drone Logic. Voor mij het beste dance album van dit jaar.
Hij heeft ook een mix cd uit op Fabric, ook serieus goed.

Over mixalbums gesproken, die van Erol Alkan - Another bugged out mix is ook zalig. Gaat van disco naar techno naar italo op geniale wijze. De andere cd van dit album is meer indie rock gericht maar pure klasse nummers.

Bedankt !

Al een hoop om te verwerken - maar laat maar komen.

Ik merk dat ik twee "genres" wel te behappen vind:
> drogere, diepere dingen (Rother/Avery/Holden)
> toch wel lichtelijk disco-achtige opgewerktere dingen (blijkt dat ik toch een beetje tegen disco kan, wat een mens leert op zijn 44 jaar), maar dan weer niet te disco ...

Vooral nog op zoek naar het tweede (met juiste balans disco/niet disco !) - dus zoals Terje/Lindstrom. Maar eerste mag ook hoor.

Ben ook niet echt een disco mens, maar ik hou er wel van als het smaakvol is gedaan. :peukie: En met een wollig basje.

Volgens mij heeft Lindstrom hier wel voornamelijk zijn inspiratie uit weten te halen:

Neptune's Lair van Drexciya blijft een prachtige plaat

Of iets droger en abstracter, Dopplereffekt's Gesamtkunstwerk

Thanks - veel van de Liquidthrust suggesties zijn idd wat ik nu wat zocht.

Drexciya, Dopplereffect, en Avery vind ik allemaal neig - maar was niet direct wat ik nu zocht, maar gaan zeker nog gespeeld worden.

De ontdekking is voor mij momenteel toch even Nathan Fake (kennelijk wel 7 jaar na datum !) - zijn boilerroomset vind ik ook wel goed:

Geen track list dus als iemand weet wat hij zoal speelt ?

Niet waar je om vroeg, maar *misschien* vind je een beetje Minimal Wave ook wel leuk?
Hmm, voor pakweg J. Baars hier een Zappa clipje post en ik een Klaus Schulze ... : niet slecht, maar graag OT, techno/house zonder vocalen, liefst wat opgewekt en recent (let's say laatste 5 a 10 jaar).

90's revival deep house. Je kunt wel zeggen dat mensen erin zijn blijven steken. Maar voor mij klinkt het gewoon tijdloos. Groot voorbeeld van mij deze:

Good vibrationsss

artiesten; Fred P, Patrice scott, XDB, Norm Talley, Delano Smith, October, Tuff City Kids, Murat Tapelli, Prosumer?
labels: L.I.E.S. Rush Hour, sistrum, soul people music, MOS, echovolt

Zelf ook grote Legowelt fan :)

Bedankt allemaal, zal er een van deze nog eens wat opzoeken. Nu verder naar de synthforum contest luisteren !

Nu ik toch bezig ben, de eerste "dansmuziekplaat" die ik kocht was iets redelijk trancy uit begin jaren 90 (of evt laat jaren 80). Ik heb de indruk iets met "also" in de titel en naar ik veel later merkte een Depeche Mode sample in de break. Iemand een idee welke track ik bedoel ? Nog even door mijn vinyl gegaan maar ik vind hem niet ...

in 88 of 89 was er een house remix van enjoy the silence

DJ Steve Murphy had er een leuke extended mix van gemaakt ook,die te vinden was op zijn uitzonderlijke mixtapes

Back