DJ-D_Prime
Die Rakete zu den Planete
Origineel geplaatst door SoLiS
Die regels zitten waarschijnlijk in de muziek die jij luistert. Dat is jouw referentiekader. Er bestaat wel degelijk een hoop muziek die niet aan die regels voldoet. Denk aan: niet westerse muziek, muziek van klankvelden, enz. enz.
Universele regels van muziek zijn net zo strak (of dus niet) als die van andere kunstvormen. Alleen jouw referentiekader bepaalt hoe jij tegen die regels aankijkt.
Het uitleggen van het verschil tussen het behang met motief en het werk van Mondriaan aan ET zal net zo moeilijk zijn als het uitleggen van het verschil tussen Frans Bauer en de Beatles.
1: ik denk niet dat ik gebonden ben aan een referentie kader, ik denk dat alle muziek op te schrijven is volgens de regels die wij kennen, of t nou uit de andes komt of uit laos,
2: je vergelijking is vals, want aan ET is wel uit te leggen t verschil tussen spraak en zang en of muziek, of tussen gewone alledaagse geluiden zoals verkeer en muziek, de smaak van ET zal ik niet willen voorspellen, maar ik denk dat ET wel degelijk kan herkennen dat bepaalde muziek in essentie complexer is dan andere, of t mooi is , is een 2e, want misschien houdt ET wel van dissonanten
(geintje)