Het Grote Tiesto Topic

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Compositorisch heb ik op het forum tracks gehoord die een stuk beter zijn...

Maargoed, dat is te moeilijk voor het grote publiek...
Simpelheid verkoopt tegenwoordig nou eenmaal//

kijk Oxygene 4 van Jarre is ook geen compositie hoogstandje, maar het was wel zn tijd ver vooruit!

Origineel geplaatst door Arv
Of het nou Tiesto is of een blik producers die die trance rommel maakt, ik blijf het KUT muziek vinden!

Arv

het spijt me voor de anderen maar ik ben het echt met arv eens :halleluja

Danny Davito in de film Tin men
The one that dies with the most amount of money wins.

Maar ehmm.... als iemand het KUT muziek vindt dan mogen anderen het geen toffe muziek vinden?
Dat snap ik niet hoor. Leg eens uit.

@ Beepr : ah joh, ieder zijn meug ik vind het juist leuke als zoveel mensen hier verschillende smaken hebben...en trance is nou eenmaal niet de mijne ! (zeker niet de van Triesto!) :okdan:

Origineel geplaatst door Bass
Compositorisch heb ik op het forum tracks gehoord die een stuk beter zijn...

Maargoed, dat is te moeilijk voor het grote publiek...
Simpelheid verkoopt tegenwoordig nou eenmaal//

Whahaha, alsof het grote publiek alleen maar die muziek luistert. Van het grote publiek dat naar Tiesto komt, zijn er toch veel mensen die juist ook naar U2, Underworld, Coldplay, Radiohead en Enya etc. luisteren!
Goh, wat een hersenloze massa zeg, wat een kutsmaak hebben die! :halleluja:

Ik denk toch dat je beetje teveel TMF kijkt Bass ;)

PS: Als je aan trance niets aanvindt, post dan alsjeblieft ook geen review meer op mijn tracks :kroon:

Duh !

Ik zeg helemaal niet dat als je trance goed vindt, je een kutsmaak hebt....

Ik zeg alleen dat IK het niet goed vindt...voor de rest ..over smaak valt NIET te twisten...:biertje:

..de beste stuurlui staan aan wal..dat weet je toch ??:peukie:

OK./..

Ik heb net volledig objectief zitten luisteren naar 3 min Traffic..

Een collega vind het goed want je kan er lekker op dansen(...)

Goed, het IS feestmuziek, maar dat is DJ Otzi ook!

De opbouw is IDD herkenbaar lekker electronisch natuurlijk
...maar dan die 2 akkoorden..release openzetten....(net als Flight 643)..ik krijg er kromme tenen van zo eentonig! dadada da daa da da da dada..:r ik probeer het te diggen en te snappen maar het lukt me niet, die 2 superstring akkoorden begonnen me mateloos te irriteren..

Dan vind ik dat Walhalla van Gouryella nog beter, daar zit tenminste een gevarieerde melodielijn in met wat mooie chords eronder..

ik probeer het te snappen...ben onderweg,....

Hoi Bass..Het zijn ook eentonige tracks...dat is makkelijk zat.
Daarom werken ze ook op een dansvloer en heet het ook dans- in plaats van luistermuziek.

En je hebt gelijk, het zit ook nog voorspelbaar in elkaar, ook omdat dat werkt op een dansvloer!

Luister je echter op het "in my memory" album naar "Battleship grey" dan hoor je dat of thijs
en/of z'n technicus/producer echt wel feeling hebben voor sfeer, sounddesign en kwaliteit.
Kortom ze snappen het spelletje echt wel, die tiesto remix van silence vind ik ook echt heel goed gedaan,
kippevelsfeer op de vloer. En dat vakmanschap verdient respect vind ik, als muzikanten onder elkaar.

Dat je de stijl op zich kut vind, prima hoor, ik vind ook zoveel muziek kut.
Na een dag die gouden ketting "hiphoprep en bie" op 3fm heb ik ook gegeten en gedronken en dan hoef ik die
goudbehangen idioten met hun nepkogelgaten en bijbehorende pooierbakken nog niet eens te zien,
want dan ben ik er al helemaal klaar mee.

En dat is wat ik bedoel, ik vind een hoop trance ook ruk, net als een hoop drum en bass en een hoop
garage enz, enz. Maar je kan wel horen als het goed gemaakt is vind ik en dat is wat ik bedoel over het algemeen.
Sta ook open voor dingen die je ruk vind en je zal merken dat er toch veel talent en ideetjes inzitten die je kunt gebruiken voor je eigen dingen.

Wat Gouryella aangaat en meerdere dingen van Ferry die zijn over het algemeen gewoon heel erg goed.
Ferry is daarbuiten ook nog eens een heel erg aardige knul, ik heb een paar keer met hem gesproken en als er iemand met beide voetjes stevig op de grond staat is hij het wel. Iemand die ik heel erg respecteer.

Origineel geplaatst door enyo-dog
het spijt me voor de anderen maar ik ben het echt met arv eens :halleluja

Als je dan weer even relativeert wie dit zegt.....

Ik ben 13 heb een MPC maar kan er niks mee.....

"Echte hiphop kan je alleen met een MPC 3000 en een minimoog maken"

...jaja....Dr.Dree in spee geeft advies over smaak...hiphop is goed, trance is kut......

Bass, ik ben het met beepr eens, je moet ook niet alleen naar die TMF-hitjes luisteren!
Luister anders eens "BT - Mercury & Solace" ... Da's trance zoals trance bedoeld is en ik wil er zelfs m'n hand voor in het vuur steken dat jij dat geen kutmuziek vindt :D

PS: De line-up van Innercity is vandaag bekend geworden. En "onze ;)" Tijs is weer van de partij en ik ook natuurlijk. Samen met Sven Vath, Paul van Dijk en Mauro Picotto, e.a.

Origineel geplaatst door Arv
Ook leuk, uit een reactie die iemand Nico stuurde:

citaat:
Binnen de dance scene heb je ook ontzettend veel stromingen en Trance is daar duidelijk de muzikaalste van. Weinig hedendaagse andere muziek die in complexiteit, melodieuze en ritmische polyphonie trance kan evenaren

dat had ik em gemaild :erm:

hoe heb ik ins HEMELSNAAM DEZE THREAD KUNNEN MISSEN?!?!??! :confused: :confused: :confused:

ik ben zoals sommige wellicht bekend is een ontzettend grote fan van Tiesto.. ik heb neit alles gelezen (doe ik hierna) maar ik kan je t volgende vertellen..

ik hoor veel mensen over zn producties zeiken en prijzen, maar in de eerste plaats is ie een DJ en een verdraaid (leuke woordspeling :D) goeie..

hebben t in een eerder discussie al es over gehad, maar wat mij betreft doet een DJ niet onder voor een artiest.. in mijn ogen is een DJ een samensmelting van componist, muzikant en dirigent...

daar komt bij dat Tiesto DE DJ virtuoos is... er zijn er meerdere (Paul van Dyk, Paul Oakenfold, ferry corsten, armin) maar tiesto is de onbetwiste beste..

voor iedereen die zeikt over commercieel en zn god image... kom ns naar een invited by tiesto in de panama in amsterdam.. daar draait tiesto voor een ontzettend klein publiek (500 mensen ongeveer) en denk neit dat je die muziek snel op de radio hoort... ook krijgen fans ALTIJD de kans voor een foto, of handtekening en hij geeft zelfs zn platen en headphones weg..

hij lacht altijd, heeft altijd geduld voor zn fans en blijft altijd zichzelf..

Tiesto de producer is niet mn nummer 1 maar wel 1 van mn favorieten.. al vind ik flight 643, lethal industry en traffic zn SLECHTSTE nummers..dat is ook niet de echte Tiesto sound, luister maar es naar de mix albums In Search of the Sunrise 1 t/m3 en Magik 1 t/m 7..en iedereen meot zn album in my memory is luisteren..

zoals al eerder vermeld heeft Tiesto een sound engineer die geluid afmixt enz. rest doet ie zelf, bij alle samenwerkings projecten staat altijd netjes de naam vermeld van diegene die mee heeft gewertk..

ook is t bullshit dat ie is begonnen met hardcore, want al op zn 19e had ie residency in de spock in breda, hijs nu 34, dus reken maar uit...

Tiesto is mijn held :D

Laatst gewijzigd:
Ik heb pas zijn DVD gekocht ...

:halleluja

Dat is echt wel kiekevel ...

Dat begin alleen al ... ik denk als DJ dat dat wel de ultieme natste droom is ... 8)

Greetz Bart

Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
hebben t in een eerder discussie al es over gehad, maar wat mij betreft doet een DJ niet onder voor een artiest.. in mijn ogen is een DJ een samensmelting van componist, muzikant en dirigent...

Ja natuurlijk. Iedereen die een gevoel voor ritme heeft en met veel oefenen plaatjes mooi in elkaar over kan laten gaan maakt zo effe goeie muziek!. Ik denk dat het andersom logischer zou zijn.

Origineel geplaatst door Beatbrother
Ik heb pas zijn DVD gekocht ...

:halleluja

Dat is echt wel kiekevel ...

Kiekevel ? ;) hehe wat betekent dat ?
Anyway, heb die dvd ook en heb dat concert ook bijgewoond. Heeft wel indruk op mij gemaakt (hoewel ik de muziek een groot deel v/d avond redelijk slapjes vond).
Al met al had ik het niet willen missen (ook omdat het voor mij een paar honderd meter lopen is vanaf mijn huis ;))

:dubbel: :dubbel: :dubbel:

Ik mag aannemen dat dit een grap is !

nee dit is geen grap,

dit getuigt ook weer lekker van hoeveel je weet van wat een DJ als Tiesto doet en hoe vaak je een performance van hem hebt bijgewoond..

Als je es kijkt op Dancevalley wat daar allemaal stond.. Hij stond daar te mixen met 3 draaitafels en 2 CDJ's! dat zijn dus 5 "plaatjes" dudes (misschien niet ten alle tijde 5 maar toch)..

Als een muzikant muziek speelt dan speelt hij tonen achterelkaar en tegelijkertijd.. Een DJ speelt stukjes muziek achter elkaar en tegelijkertijd... tis een nieuwe manier van muziek maken en ook hier zijn er dingen makkelijk en moeilijk..

ik bedoel, je zegt toch ook niet dat pianospelen makkelijk is omdat iedereen vader jacob zo kan spelen?

Als je es kijkt op Dancevalley wat daar allemaal stond.. Hij stond daar te mixen met 3 draaitafels en 2 CDJ's! dat zijn dus 5 "plaatjes" dudes (misschien niet ten alle tijde 5 maar toch)..

Nou misschien dat een overgang gemixt wordt maar over het algemeen draait er niet meer dan 1 plaat hoor...
Het is meer show dan praktisch gebruik..maargoed dat merkt het gemiddelde trens-publiek toch niet...het staat wel stoer..

Nou misschien dat een overgang gemixt wordt maar over het algemeen draait er niet meer dan 1 plaat hoor...
Het is meer show dan praktisch gebruik..maargoed dat merkt het gemiddelde trens-publiek toch niet...het staat wel stoer..

ja lol, maar dat is dus gewoon niet zo :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel:

dat jij dat denkt is iets anders... omdat je om de een of andere manier een verkrampt vooroordeel hebt over alles wat trance genoemd wordt..

helaas komt dat waarschijnlijk omdat heel veel zooi ook trance genoemd wordt terwijl t dat niet is..

kom maar es lekker keertje naar invited :D in december staat er weer 1 geplanned...

Ik mag aannemen dat dit een grap is !

Lekker hoor. Mensen komen met serieuze argumenten en jij boort ze in met je nu al inmiddels befaamde cynische grappen en grollen. Als je wilt discussieren kom dan met argumenten en niet met dit soort flauwe opmerkingen.

Trouwens, kiek is bels voor kip.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back