sampler met portamento

esi-32 heeft het ook,de e-mu ultra samplers ook....

Ja, allemaal zo houterig..en lijkt wel of ze ook last van latency hebben!
Alleen Moog glijd echt mooi..daarom heet het ook GLIDE bij hun. :)

Maar ja, Moog maakt geen samplers, dacht ik....

M'n s3000xl (akai dus) hebt 't en als je hem monophonisch laat spelen (1e pagina in program edit) kan 't ie volgens mij daadwerkelijk die glide effecten maken zoals je van een Moog verwacht... nou ja, is misschien een beroerde vergelijking.
Maar hij reageert wel op de portamento on/off controll change, dus met een voetpedaaltje op je masterkeyboard en een beetje slim programmeerwerk is het best te doen hoor.

joejoe

hoe zit het met een geluid dat uit meerdere multisamples bestaat, wordt porta dan ook 'doorberekend' naar andere samples over je klavier?

Origineel geplaatst door Chinetti
S2000 heeft portamento, maar die is net zo kut als die van de Juno 106.
omdat ie polyphone is en daarom in combi niet klinkt? het maakt ook nog verschil trouwens of je POLY-1 of 2 gebruikt.
ik vind portamento met unison (Poly-1 EN 2 dus) op een 106 wel erg apart klinken moet ik zeggen... :)

Laatst gewijzigd:
Ook met een "multi" (eigenlijk program) werkt de portamento op akai. Klinkt erg grappig, dat wel maar het is ff hard werken iets bruikbaars ervan te maken. Dit heb ik gedaan op een S5000. Dus als je een multi-sampled beat heb en je zet portamento aan dan hoor je duidelijk dat-ie pitched tussen de verschillende samples, wel apart.

Back