Is iemand elektronische muziek ook beu?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

liquidthrust

Onverbloemd
Een kleine rant, geen idee of iemand me wil volgen:

Ik heb er even genoeg van. Ik heb genoeg van gezichtloze muziek. Ik heb genoeg van gitaarloze muziek, ik heb genoeg van drumloze muziek, gevoelloze elektronische lineaire muziek, zielloze elektronische muziek, pads, elektronische solo artiesten waaronder mezelf, copy cats, saw bass, en dezelfde beats die zich herhalen, even stoppen, en weer herhalen. Ik heb genoeg van de hele DIY onprofessionele ethos die hele muzieksites verzadigen. Net of het meer en meer eentonig word. Ja we hebben al zo'n topic, maar ik heb het echt enkel op eentonige elektronische muziek zonder veel verbeelding. Dezelfde sh*t non stop. Ik betrap mezelf zo vaak met onverschillig LIJSTEN af te gaan op muzieksites voordat ik iets degelijks tegen kom. We zijn met te veel, en we maken te veel "muziek".

Ga me nu niet Youtube filmpjes posten met "goeie elektronische muziek" Vertel eerder wat je zelf ervan denkt als je me kan volgen.

Discuss! :biertje:

Laatst gewijzigd:
Misschien eens stoppen met luisteren naar wat anderen vinden wat je goed moet vinden en gewoon lekker je eigen weg bewandelen? Of die nou elektronisch is of niet.

Internet is een mooi ding maar je raakt snel verward in lijstjes, meuk, zooi en meningen van anderen. Als ik eerlijk ben vind ik die rollins maar een ouwe zeikerd. Een opa op een bankje.

Misschien eens stoppen met luisteren naar wat anderen vinden wat je goed moet vinden en gewoon lekker je eigen weg bewandelen? Of die nou elektronisch is of niet.

Internet is een mooi ding maar je raakt snel verward in lijstjes, meuk, zooi en meningen van anderen. Als ik eerlijk ben vind ik die rollins maar een ouwe zeikerd. Een opa op een bankje.

Tuurlijk ga ik mijn eigen weg in. Maar het reflecteert wat ik denk, en ik kom toevallig zo'n dingen tegen die het ondersteunen, dat ik die mening deel. Er zijn toch nog mensen? Ben nu gewoon in het proces van het min of meer onderzoeken van muziek! Waar we staan, wat de toekomst is. Ik ben een grote fan van elektronische muziek en mijn platencollectie telt er een goeie 75 procent van. Misschien heb ik een overdosis? En moet ik mij meer gaan verdiepen op andere genres. Ik merk ook gewoon te weinig verschil en eigenheid.

Volgens mij zit het geworteld in technologie. Waar een artiest de technologie te veel gebruikt en het minder persoonlijk word. De technologie maakt de plaat, i.t.t. de artiest. Waardoor hij minder respect krijgt.

Ik luister maar weinig naar nieuwe muziek, hoewel ik soms wel eens iets moois tegenkom op het net.

In hedendaagse elektronische muziek ben ik sowieso niet erg geïnteresseerd.
Ik mag de laatste tijd graag luisteren naar wat oudere muziek zoals bijvoorbeeld Les Paul of, nog ouder, Al Bowly. Ook begin ik steeds meer waardering te krijgen voor muziek uit de middeleeuwen en renaissance.

Wat het zelf maken van muziek betreft.
Ik ben nog steeds verliefd op de synthesizer.
Wat anderen daarin doen is niet maatgevend voor wat ik wil en kan.
Ik heb plezier in het spelen, bedenken van melodieën en het maken van klanken.
De ene keer is dat gericht op echt iets maken, maar net zo vaak is het alleen een beetje klooien en proberen zonder doel of resultaat
Op het moment dat het plezier daarin er even niet is zet ik de knoppen om en ga ik een boek lezen.

Jouw opmerking: "We zijn met te veel, en we maken te veel "muziek"." herken ik dus niet echt
Ik hoef niet alles te horen ik hoef ook niet gehoord te worden.
Gewoon de lol die ik er in heb en het genoegen af en toe eens te genieten van wat ik heb gemaakt is voor mij genoeg.

Daar ben ik het totaal niet mee eens, mag dat ook gezegd worden?

Tuurlijk, in muziek gespeeld met echte instrumenten en in een band heb je meer variatie en swing, maar ik vind dat er in elektronische muziek echt wel emotie gelegd kan worden. Muziek IS emotie namelijk.

Uiteraard is er wel een verschil in gradaties, maar dat is bij andere soorten muziek net zo het geval.

Laatst gewijzigd:
Ik wil mezelf gewoon leren maken wat ik graag hoorde. En het eindigt daar.
Plezier, leren en evolutie. Van en voor mezelf.
Ik merk dat ik soundclouds beluister zoals vroeger vinyl in de platenwinkel. Een fragment voor, na 1 minuut, na 2,5 minuut en einde. Break eventueel. Goed of saai?
Goed is luisteren v begin. Saai is weg ermee.
En idd er is zo vreselijk veel dat je al snel denkt, hoeveel mensen gaan ooit luisteren naar mijn beste track?
50? 100? 300 plays? Doe ik t daarvoor?
Nee tuurlijk niet. Ik wil luisteren en met een smile zitten zonder me te ergeren. AL de rest maakt niet uit.
En ben je verveeld? Kom eens buiten. Wat sport of werken in tuin of auto enz
De passie komt wel terug.

Op zich wel goed als jezelf kan erkennen dat je meedoet aan de middenmoot van de prut producerende massa......

Gewoon stoppen met muziek maken en een andere hobby zoeken.

Gewoon de lol die ik er in heb en het genoegen af en toe eens te genieten van wat ik heb gemaakt is voor mij genoeg.

Ik wou dat ik dat meer zag. Gewoon dat je muziek voor jezelf kan houden. In het clipje praat Rollins over censorship. Daar heeft hij wel gelijk in vind ik. Ook al is jou muziek echt goed, of net slecht. Het zou allemaal wat luistervriendelijker zijn en netter, moest het eerst worden gecontroleerd door 1 of andere raad van muziekveteranen. Een groep van 50 man per land die met een enorme open mind kwaliteit herkennen en goedkeuren, en jou de stempel geven om het te verspreiden. 8~ Nu kan je gewoon alles uitgeven of op het net gooien wat je wil waardoor je zo hard moet zeven. Is dat geen idee? :peukie: Je hebt een code nodig om iets op internet te zetten die je enkel krijgt van die raad. En als ik mijn tracks goed vind, maar de raad niet, dan heb ik dikke pech en zoek ik een andere hobby.

Laatst gewijzigd:
Daar ben ik het totaal niet mee eens, mag dat ook gezegd worden?

Tuurlijk, in muziek gespeeld met echte instrumenten en in een band heb je meer variatie en swing, maar ik vind dat er in elektronische muziek echt wel emotie gelegd kan worden. Muziek IS emotie namelijk.

Uiteraard is er wel een verschil in gradaties, maar dat is bij andere soorten net zo het geval.

Tuurlijk vrijheid van mening. Ik luister ook veel naar de artiesten die jij luistert. En daar zit veel emotie in, maar dat spul is underground, en krijgt niet genoeg erkenning. Heb het echt over het globale beeld ervan.

Spot on.. Verzuurde bompa..

...moest het eerst worden gecontroleerd door 1 of andere raad van muziekveteranen. Een groep van 50 man per land die met een enorme open mind kwaliteit herkennen en goedkeuren, en jou de stempel geven om het te verspreiden..
zo zorg je juist voor nog meer 13 in een dozijn muziek en dit gebeurt al jaren in Hilversum Radio land
niet iedereen heeft hetzelfde talent en breekt door....
tegen je eigen tekortkomingen oplopen en erkennen is een volgende stap naar verlichting....

plezier en voldoening is imo belangrijker dan succesvol zijn :D

Volgens mij zit het geworteld in technologie. Waar een artiest de technologie te veel gebruikt en het minder persoonlijk word. De technologie maakt de plaat, i.t.t. de artiest. Waardoor hij minder respect krijgt.
Terminator-Robot-Playing-the-Saxophone--64028.jpg

:D
Allemaal zever; computers maken geen beslissingen, mensen doen dat.

Ik ga hier nog veel snaren raken tot het einde van de week. :D

zo zorg je juist voor nog meer 13 in een dozijn muziek en dit gebeurt al jaren in Hilversum Radio land
niet iedereen heeft hetzelfde talent en breekt door....
tegen je eigen tekortkomingen oplopen en erkennen is een volgende stap naar verlichting....

plezier en voldoening is imo belangrijker dan succesvol zijn :D

Daarom zeg ik al speciaal 50 man! maak er dan 100 van, of 200. Dan verklein je die kans. Elke persoon van die 200 heeft een eigen kijk op muziek en een eigen ontwikkelde smaak, en samen is het een super force. Die stuk voor stuk gekozen zijn uit zware selectierondes, 3 van Rolling Stones magazine, 5 van Mojo, 10 Nederlandse, Belgische, Duitse, Italiaanse virtuosos met een platencollectie van 50 0000 stuks, en gooi er een paar filosofen bij. :mexico:

Laatst gewijzigd:
Alsof er in het genre met gitaren en drums geen ontzettend slechte muziek uitkomt. :)
Elk genre kampt met dit verschijnsel en het is bovendien ook nog eens ontzettend subjectief.

En tja Rollins. Die verdient nu zijn centen met matige stand-up comedy omdat zijn eigen truukje ook maar tijdelijk succesvol was (laat staan vernieuwend).
Heeft best een paar aardige stukken muziek voortgebracht maar daarna vooral geteerd op het succes van toen.

Spot on.. Verzuurde bompa..

Luister naar je bompa! Die heeft al meer laps gelopen rond het circuit dan jij. ;)

Misschien ben ik fout:

Laatst gewijzigd:
Ik wou dat ik dat meer zag. Gewoon dat je muziek voor jezelf kan houden. In het clipje praat Rollins over censorship. Daar heeft hij wel gelijk in vind ik. Ook al is jou muziek echt goed, of net slecht. Het zou allemaal wat luistervriendelijker zijn en netter, moest het eerst worden gecontroleerd door 1 of andere raad van muziekveteranen. Een groep van 50 man per land die met een enorme open mind kwaliteit herkennen en goedkeuren, en jou de stempel geven om het te verspreiden. 8~ Nu kan je gewoon alles uitgeven of op het net gooien wat je wil waardoor je zo hard moet zeven. Is dat geen idee? :peukie: Je hebt een code nodig om iets op internet te zetten die je enkel krijgt van die raad. En als ik mijn tracks goed vind, maar de raad niet, dan heb ik dikke pech en zoek ik een andere hobby.

Oe wat een enorm enge uitspraak. Alsjeblieft niet zeg, iets met vrijheid enzo. Ik vindt dat iedereen alles moet kunnen uitbrengen, hoe briljant of hoe kut ook. Snap niet dat mensen die muziek maken, hier ook maar over na durven te denken:koffie:

Alles waar je teveel naar luistert wordt kudt. Luister je teveel gitaarmuziek begint alles al snel als een highschool bandje te klinken. Luister je teveel 4x4 house wordt het al snel monotoom, luister je teveel dubstep scheer je je hoofd half kaal.

Die commissie gaat nooit lukken. Iets wat bepaalde mensen ongeëvenaard slecht vinden is voor een bepaalde niche weer super verfrissend! En die zitten misschien nu net niet in de commissie.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back