Zijn jullie muziek soms wel eens beu?

ik heb vooral gedraaid voor mensen die ouder waren hehe
maar dan wel met shit die ik ook wilde draaien. funk vooral
maar shit draaien wat je zelf niet thuis voor je lol op zet, damn, dat kan ik nie
das geen uitdaging, dat is de hel

Het fijne is alles ontdekken. En er stiekem wel toffe dingen in stoppen natuurlijk :)
Maar ben vorig jaar echt gestopt na een avond met teveel schlager. Bah bah bah. Die smaak,heb ik nog steeds in mijn mond, en t erge was dat t jonge publiek me liet weten te hopen me terug te hebben als dj. Ik dacht " dit doe ik niet meer"
Maar t kon ook best eens NIET fout lopen hoor. Een vette fuif ipv huwelijksfeest classic als trouwmuziek.
In NL draaide ik enkel belgisch dana winner en will tura. Iets anders werkte niet uit vlaanderen. Berder uiteraard betere muziek, maar velen weten niet dat will tura en daft punk verbonden zijn... Luister met die tip maar eens naar " mooi leven is mooi" en " ga nooit alleen naar venetie"
Ik zeg t opnieuw: daft punk.
Ik stopte ook,funk,in mijn set hoor. Alle genres eigenlijk. En als t werkte, ging ik dieper in t goeie haha

Had ik ooit al eens gepost, but what the heck nog eens.

Toegegeven, ik luister eigenlijk zelden nog nieuwe dingen.. Waarom.. tja.
Ik denk dat radio ook wel een rolletje heeft. Tot de jaren 2000 waren we
gewend om nieuwe liedjes op de radio te horen (ongedwongen dus). Hoe dat
tegenwoordig moet gaan, geen idee eigenlijk..

Daarnaast heb ik een bomvolle Itunes lib waarvan ik soms ook dingen weer is
herontdek enz enz. Soort cyclus. Maar echt vervelen enzo nee..

Als ik 3 of 4 dagen pukkelpop aandoe, luister ik,via spotify zoveel mogelijk,groepen als huiswerk, maak notities, neem foto vd notities op de smartphone. Dat is mijn leidraad. Ik ga voor onbekend goed klinkend spul.
Het grappige is dat ik merkte dat enkele vrienden me volgde in geval ze niet wisten waarheen op dat moment en ik kreeg jaar later te horen dat ik werd aangeraden om te volgen, of minstens mijn notities te komen bekijken.
Ontdekking voor mij in 2014 was war on drugs trouwens. En Nick Waterhouse.
Ik denk dat in de war on drugs, ze een uber tape delay gebruiken :)
Nog eentje van 2015? The soft moon.

Toegegeven, ik luister eigenlijk zelden nog nieuwe dingen.. Waarom.. tja.
Ik denk dat radio ook wel een rolletje heeft. Tot de jaren 2000 waren we
gewend om nieuwe liedjes op de radio te horen (ongedwongen dus). Hoe dat
tegenwoordig moet gaan, geen idee eigenlijk..

Daarnaast heb ik een bomvolle Itunes lib waarvan ik soms ook dingen weer is
herontdek enz enz. Soort cyclus. Maar echt vervelen enzo nee..

Ik doe zwaar moeite om nieuwe goede muziek te vinden, daar had ik vroeger minder problemen mee. Twee dingen. Ofwel is de meeste moderne muziek ruk, ofwel weet ik heel specifiek waar ik naar zoek en sta ik niet open voor andere dingen. De horizon is sowieso ook overgesatureerd met sites zoals soundcloud en youtube. Maar HO als ik dat één pareltje tegenkom, dan is heel mijn dag goed en heb ik vaak geen aandacht meer voor mijn vriendin..

"Zet die hoofdtelefoon nu eens af".. "WAT?!"

Ontdekking voor mij in 2014 was war on drugs trouwens.

Denk je dat nostalgie hier mee te maken heeft? In de richting van Don Henley, The Police, en Bryan Adams?

En dan bedoel ik het hele revival ding.

Het oor valt op bekende geluiden.

Ben van mening dat een instrument dat al jaren veel gebruikt is, beetje is zoals eten. Je kan met kabeljauw en zalm allerhande dingen doen. Maar soms wil.je gewoon die ene stijl. Terug.
En wat is daar mis mee? ik had eenvriend in de 80's die the beatles graag hoorde. Ben van mening dat kwaliteit bovendrijft, als je ze ontdekt pluk je t er zo uit vs de rest.
Als ik iets probeer te maken, luister ik naar prodigy hun oud spul, echte trax acid of newbeat. Of nog maar eens gary numan, of zelfs no more - suicide commando.
Bjork r greatest hits al ontdekt? Die blaasde me totaal weg, live op pukkel. Was dat niet 2013?
O,hemel. Een koor! En dat klinkt de fuckin waanzin graaf :) ik heb ruime smaak hoor. Ik kan zelfs country soms waarderen. Cash nog een keer zijn american recordings anyone?
Wat ik niet speel: klassiek. Maar bij de piano lessen, wil ik net wel die classics oefenen. Fur elise begot haha

Ben van mening dat een instrument dat al jaren veel gebruikt is, beetje is zoals eten. Je kan met kabeljauw en zalm allerhande dingen doen. Maar soms wil.je gewoon die ene stijl. Terug.
En wat is daar mis mee? ik had eenvriend in de 80's die the beatles graag hoorde. Ben van mening dat kwaliteit bovendrijft, als je ze ontdekt pluk je t er zo uit vs de rest.
Als ik iets probeer te maken, luister ik naar prodigy hun oud spul, echte trax acid of newbeat. Of nog maar eens gary numan, of zelfs no more - suicide commando.
Bjork r greatest hits al ontdekt? Die blaasde me totaal weg, live op pukkel. Was dat niet 2013?
O,hemel. Een koor! En dat klinkt de fuckin waanzin graaf :) ik heb ruime smaak hoor. Ik kan zelfs country soms waarderen. Cash nog een keer zijn american recordings anyone?

War on Drugs heeft zeker mijn respect want ik vind ze goed. Ik wou niet zeggen dat ze copycats zijn. Er is een verschil tussen beïnvloed zijn, en kopiëren natuurlijk. En ja, moest ik een band horen die fenomenaal de eighties pop sound heeft, maar tegelijk ook modern klinkt en geen directe kloon is, dan kan ik dat waarderen. Hetzelfde met funk. Toch twee genres waar mijn oren en prikkeling gevoelig voor zijn.

Grappig om het volk te zien dat naar War on Drugs gaat kijken. Zo had ik enkele live beelden gezien van PKP. Een stevig gehalte 40 plussers. Hoe zou dat komen? :D Sowieso het vertrouwde van dat soort klanken waar die mensen mee zijn opgegroeid.

Ik zit tegenwoordig weer in m'n jazz periode en dat gaat nog een heel tijdje duren denk ik :D.
Library music en exotica weet ik ook wel te smaken ;).
Ik sta op en ga slapen met muziek. De eenheidsworst van tegenwoordig kan me de boom in maar tja, ieder z'n meug.
Wat ik fijn vind is iemand jonger in de wagen verplichten naar de muziek te luisteren die ik graag hoor.
Ik wordt anderzijds dagelijks verplicht naar hun geblèir te luisteren op de radio :D.

Cheers,
Exo. :mega:

Mooi onderwerp, persoonlijk onderwerp…

Voor mij geldt dat ik muziek 'an sich' nooit beu blijk te worden, maar wel bepaalde genres. Ik kan in een bepaalde periode alleen maar naar Berlin School luisteren, en een paar weken daarna ben ik dat zo beu dat ik alleen maar naar death metal luister, of black metal, of prog rock of… ligt ook een beetje aan de tijd van het jaar - januari en februari zijn voor mij echt de black metal-maanden, bijvoorbeeld.

Muziek op zich verveelt me nooit, maar ik merk, punt 2, dat ik wel vaak het meeste waardering heb voor de muziek waarmee ik ben opgegroeid, of de muziek die ik in mijn tienerjaren het mooist vond - waarschijnlijk omdat muziek toen de meeste impact had. Zo heb ik de laatste weken een ontzettende hernieuwde waardering gekregen voor Rage Against The Machine… en oude death metal uit de jaren 1990.

Tegelijkertijd merk ik dat ik het fantastisch vind om via alle nieuwe, moderne mogelijkheden ook nieuwe muziek te ontdekken. Het is gewoon toegankelijker en er is meer, maar daarmee wordt het, of word ik ook wel een stuk kritischer. Is het beter dan iets wat al gedaan is, is het beter dan iets wat ik al ken… Soms is het antwoord op deze vragen ja, en soms nee… en soms is het gewoon leuk om te luisteren naar iets wat je totaal niet kent, gewoon omdat je de muziek die je standaard kent en die je standaard leuk een beetje beu bent. Heerlijk toch?

Nu zit ik in een periode waarin ik vooral naar prog rock luister, oude Geneses bijvoorbeeld, of Arvo Parth, Giya Kancheli, maar ook Steve Reich enzovoort… het wisselt. Maar muziek beu… in totaal, nee, dat niet...

Het spijtige aan ouder worden, vind in dat herkauwd spul dat jeugd boeit, niet te aanvaarden is omdat je t origineel kent.
Vroeger zeiden oude collegas me ' die muziek van jou is gepikt en in heb al die echte versies'
Nu snap ik wat die man bedoelde. De zoveelste gesampelde house of ander genre classic herken je snel en meerwaarde heb ik die versies maar zelden toegekend. De jeugd weet niet beter en feest er op.
Dat vind ik spijtig, dat mijn mind niet meer free is, dan

Het spijtige aan ouder worden, vind in dat herkauwd spul dat jeugd boeit, niet te aanvaarden is omdat je t origineel kent.
Vroeger zeiden oude collegas me ' die muziek van jou is gepikt en in heb al die echte versies'
Nu snap ik wat die man bedoelde. De zoveelste gesampelde house of ander genre classic herken je snel en meerwaarde heb ik die versies maar zelden toegekend. De jeugd weet niet beter en feest er op.
Dat vind ik spijtig, dat mijn mind niet meer free is, dan

Feit, ook een groot deel waarom ik veel minder interesse heb in "nieuwe" muziek. Er is een onuitputtende bron aan classics die ik nog niet ontdekt heb. Daar heb ik sowieso heel mijn leven voor nodig. Je zet al dat herkauwd materiaal tegen het origineel op, en het origineel is 9 kansen van de 10 beter.

Wat ik fijn vind is iemand jonger in de wagen verplichten naar de muziek te luisteren die ik graag hoor.
Ik wordt anderzijds dagelijks verplicht naar hun geblèir te luisteren op de radio :D. Cheers,
Exo. :mega:

Die persoon heeft geen idee hoe zoet jij die wraak vindt, stille genieter. :maffia:

Ik waardeer jouw deelname aan het topic Pro-Logic.

Dank je :halleluja
Ik ben muziek nooit beu, kan wel een uur naar hetzelfde nummer luisteren.
Op dit moment heb ik dat met de nummers van Visage (fade to grey), Trans X (living on video) en Space (magic fly) waarbij ik weer met de neus op de feiten wordt gedrukt waarom een synthesizer zo'n geweldig instrument is :okdan:

Feit, ook een groot deel waarom ik veel minder interesse heb in "nieuwe" muziek. Er is een onuitputtende bron aan classics die ik nog niet ontdekt heb. Daar heb ik sowieso heel mijn leven voor nodig. Je zet al dat herkauwd materiaal tegen het origineel op, en het origineel is 9 kansen van de 10 beter.

Ja, dat dus :okdan: Maar soms toch die ene speld in een veld vol hooibergen is natuurlijk.

Wat wel tof is , is het omgekeerde: ahv samples originele tracks ontdekken uit vervlogen tijden.
Ik gebruik zelfs de app:

http://www.whosampled.com/

Wat wel tof is , is het omgekeerde: ahv samples originele tracks ontdekken uit vervlogen tijden.
Ik gebruik zelfs de app:

http://www.whosampled.com/

Ja, leuke site altijd. Ik check die regelmatig, omdat ik bij de nieuwe muziek voor geen meter
vertrouw dat ze het zelf hebben bedacht. En dat klopt ook meestal wel. Als het wel zelf is
bedacht is het meestal mind-numbingly boring, maja that's me.

Back