Is iemand elektronische muziek ook beu?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Het probleem ligt denk ik niet bij de muziek maar bij jezelf dat je in de knoop ligt met je leven, gevoelens. Probeer je daar eens op te focussen. Je toestand bepaalt volledig hoe je de dingen ervaart.
Een voorbeeld? Stel dat een naaste sterft en ik kom even sir mix-a-lot met I like big butts draaien. Waarschijnlijk zal je niet kunnen genieten van dat nummer. Maar stel dat je een fantastische dag achter de rug hebt, je bent 's avonds aan het vieren en ik draai dat nummer, dan sta je er misschien op te dansen. Het nummer is niet veranderd maar wel je toestand en die bepaalt hoe je alles rond je ervaart.
Dus verander je toestand waarin je zit.

Ja of gewoon tyfusherrie luisteren, dat kan ook volgens deze theorie :)

moet zeggen dat ik ook een tijd lang 4x4 zat was, vandaar dat ik me jarenlang gestort heb op bass/futuregarage. Geen idee of veel mensen deze stijlen ondertussen al wel kennen maar ik vond/vind het nog steeds een heerlijke elektronische stijl zonder monotoon te worden. Tenzij je het teveel luistert, dan komen die geshuffelde beats je oren uit en wil je wat meer regelmaat :)

Giet die emo's in muziek man. Moby doet dat altijd (en hij weet al lang dat ie geen mainstream meer is, wordt of gehyped wordt)
De beste muziek heeft een ziel (die lijdt)
DO IT
Ik luister. Beloofd ;)

Ik moet zeggen dat ik nu veel minder nieuwe muziek (quasi geen) interessant vind, elektronisch of niet. Ook al omdat ik nu ongeveer 50x minder moeite doe om goede muziek te vinden natuurlijk. Als ik 1 nieuwe groep ontdek per jaar die ik min of meer goed vind is het al een mooi jaar geweest. Grappig genoeg hebben de meeste nummers die ik dan wel echt goed vind amper een paar duizend views op Youtube. Ik wordt er niet al te bitter van of zo hoor, maar ik moet wel zeggen dat minstens 98% van de hedendaagse muziek die mijn oren bereikt mij helemaal niets doet. Emotieloos en veel te gepolijst. Ik hoor graag iemand die met een slecht gestemde gitaar af en toe uit de maat speelt. Dat geeft een plaat dat "live gevoel". Liever dat dan een zanger(es) die de volle 3 minuten van een lied per se moet tonen dat ze kunnen zingen (of dat autotune hen ten minste die schijn kan laten ophouden). Zo druk tegenwoordig... Alles zo perfect. Bah.. Geef mij maar imperfectie gecompenseerd door enigerlei emotie.

Dit gezegd zijnde: ik hoef ook helemaal geen nieuwe muziek meer te ontdekken. Altijd leuk als ik nog eens iets nieuws (of een oude onbekende) ontdek, maar met alles wat ik nu goed vind kan ik nog wel een paar levens genieten van goede muziek. Ik heb in mijn auto al een paar jaar dezelfde cd steken (Underworld) en ben die nog altijd niet beu gehoord. De vorige auto-cd (Led Zeppelin) heb ik enkel veranderd omdat ik van auto veranderd ben. Ik kan dus nog wel ff voort.

ik weet in ieder geval dat wanneer ik vond dat anderen allemaal zielloze tjak maakten en ik daar echt iets over moest zeggen dat ik vooral zelf zielloos bezig was in mn leven :D
je moet gewoon niet mauwe en niet zoveel op internet hangen.
er gebeuren veel dingen waar hart en ziel in zit en veel dingen waar dat niet in zit, dat ga je echt niet veranderen. de vraag is alleen, hoe laat jij dat jezelf beïnvloeden? hoe ga jij daarmee om? het uitschreeuwen zodat hopelijk iemand anders je bevestigt in jouw superunieke bestaan? wat nooit bevredigend zal zijn. Of neem je het heft in eigen hand en doe je echt alleen nog maar dingen met hart. Geen buitenkant oppoetserij, maar diep in je pens. Als je dat doet is dit totaal geen issue meer voor je.

Zet voor 3 weken alle muziek uit je leven en kom uit je kot (overdag, niet 's avonds of 's nachts).
Hangt dit gevoel dan nog in je vel, ga jazz leren/spelen.
Is dat te moeilijk? Goed! Zo heb je wat degelijk om handen om je op in te werken.
Beetje bij beetje zal de boel gaan versmelten en je bent weer vertrokken :D.

Cheers,
Exo. :mega:

Daarom zeg ik al speciaal 50 man! maak er dan 100 van, of 200. Dan verklein je die kans. Elke persoon van die 200 heeft een eigen kijk op muziek en een eigen ontwikkelde smaak, en samen is het een super force. Die stuk voor stuk gekozen zijn uit zware selectierondes, 3 van Rolling Stones magazine, 5 van Mojo, 10 Nederlandse, Belgische, Duitse, Italiaanse virtuosos met een platencollectie van 50 0000 stuks, en gooi er een paar filosofen bij. :mexico:
Worst. Idea. Ever. Dit is in een notendop hoe de 'populaire' muziek nu opgedrongen wordt aan de massa. Enkelen die beslissen wat zowat alle radiozenders moeten spelen, of ze nu willen of niet. Plus: die 200 man zijn waarschijnlijk even gemakkelijk om te kopen als diegenen die nu de muziek voor radiozenders selecteren.

weet je, neem een sigaar, sigaret of joint, en een flinke fles drank....

dat lost een hoop dingen op...:D

en gewoon ff pauze nemen, een weekje of drie is meestal wel voldoende.

( en ik ben ook alreeds jaren uitgeluisterd op de meeste elektronische muziek, of wat daarvoor door moet gaan dan.)

:mega:

Hear hear!

Ik vind dat elektronica geen doel moet zijn, maar een middel.
Dus niet: 'ik moet een stepsequencer hebben, een 808 en een DR-110 handclap, want dan kan ik precies dezelfde track maken als anderen met dezelfde apparatuur'. Of ellenlang gefreak op een modulair met alleen wat rare bliepjes als resultaat.

Ik geloof meer in het maken van muziek met melodie en emotie. En dan zoek je er de juiste instrumenten en apparatuur bij, voor wat bij dat ene nummer goed klinkt.

Enkel de bliepjes uit een modular noem ik geen muziek, maar misschien is er een muzikaal nummer waar je toevallig die bliepjes in kunt gebruiken.

Ach, doe even een weekje de zon aan. Dan komt 't direct goed. Wat kost een weekje tenerife momenteel :)
En anders, gooi dat dipje even in een deun, hebben we er allemaal wat aan. Moby zijn laatste LP heb ik dit weekend gespeeld, blijkt allemaal emo stuff. Ik moet 't leren waarderen, maar wil er wel tijd in stoppen. En we zien wel of 't een blijver wordt of niet.
Gelukkig zit de cd tegenwoordig bij een LP ;)
Lp's spelen in de auto blijft moeilijk

Je kan ook vissen hebben, of van vissen houden. Je kan je studio verkopen en hengels kopen. En een paar klankschalen kopen.... daar naar gaan luisteren.

Of een coverbandje beginnen :D

Of je gooit je stepsequencer het raam uit en gaat je tien vingers gebruiken om muziek te maken met je synths.

Bij pop- en rockmuziek zijn er ook geen nummers die alleen uit een drumpartij bestaan.

Is iemand elektronische muziek ook beu?
"Ofwel iets straffer zoeken dat je behoefte bevredigd, Ofwel afkicken en Jezelf zuiveren..."
En als je nog moest denken dat er enkel maar 12 noten in een octaaf zijn, WAKE UP !!
:gaap::gaap::gaap:

Als er te weinig " goeie" electronische muziek te vinden is heb je des te meer een goede reden eens helemaal los te gaan en te werken aan iets om, al is het maar voor jezelf, anders te maken! Je stelling heeft de inspiratiebron al in zich!

Ik wou dat ik dat meer zag. Gewoon dat je muziek voor jezelf kan houden.
Ha, ik doe 't nog beter: ik maak gewoon helemaal niks! :)

Het zou allemaal wat luistervriendelijker zijn en netter, moest het eerst worden gecontroleerd door 1 of andere raad van muziekveteranen. Een groep van 50 man per land die met een enorme open mind

Veteraan en "open mind" is een moelijke combinatie, je kunt denk ik al blij zijn als je er 5 vind, laat staan 50, en de kans dat je een Kulturkammer krijgt is griezelig groot. Nee, slecht idee. Roger Ebert kon een film 2 sterren geven, maar als ik die film zelf helemaal geweldig vond, wat is zijn expertise dan waard?

Wat ga aan dat 17-jarige kereltje vertellen als 'ie z'n Beatport-kloon upload op z'n SoundCloud en Facebook en Youtube volspamt? Dat 'ie dat niet mag doen omdat 't te veel lijkt op wat dat andere 17-jarige kereltje een week daarvoren uploadde?

kwaliteit herkennen en goedkeuren

Dat is nooit gebeurd. Het heeft altijd om verkoopbaarheid gedraaid.

Het zeven is wel een probleem; je moet iemand vinden wiens job 't is om de hele dag te zeven en die een smaak heeft die lijkt op die van jou. Dan nog zit het er dik in dat je door 100 releases moet gaan om er 3 goede te vinden. Wat je kunt doen is een paar labels uitzoeken die min of meer consistent goed zijn en die volgen. Maarreh - als je geen DJ bent, waarom zou je dit dan doen?

Ik heb er even genoeg van. Ik heb genoeg van gezichtloze muziek. Ik heb genoeg van gitaarloze muziek, ik heb genoeg van drumloze muziek, gevoelloze elektronische lineaire muziek, zielloze elektronische muziek, pads, elektronische solo artiesten waaronder mezelf, copy cats, saw bass, en dezelfde beats die zich herhalen, even stoppen, en weer herhalen.

Ik heb er geen genoeg van, maar da's omdat ik het beschouw als fast food en meer dan 1 keer per week friet is slecht voor je gezondheid.

Ik heb genoeg van de hele DIY onprofessionele ethos die hele muzieksites verzadigen.
Ieder moet lekker z'n ding doen. Alleen - als je onprofessioneel bent duurt het langer eerdat je iets gedaan krijgt.

We zijn met te veel, en we maken te veel "muziek".
Er is altijd meer muziek geweest dan dat je kunt luisteren in een enkel leven.

Stop met het opzoeken van dingen die je niet gelukkig maken.

Omdat ik me focus op elektronische muziek, want ik had een richting gekozen

En da's het gekste. Heb je zoveel keus, kies je 1 richting en laat je het daarbij. Waanzin :D

k weet in ieder geval dat wanneer ik vond dat anderen allemaal zielloze tjak maakten en ik daar echt iets over moest zeggen dat ik vooral zelf zielloos bezig was in mn leven :D

dat is het zo een beetje.

Volgens mij zit het geworteld in technologie. Waar een artiest de technologie te veel gebruikt en het minder persoonlijk word. De technologie maakt de plaat, i.t.t. de artiest. Waardoor hij minder respect krijgt.

Techniek is altijd de factor geweest die muziek bepaald. Ik bedoel de gitaar is ook ooit uitgevonden en een drumkit ook.
Sorry man maar het gaat altijd om je eigen voldoening tenzij je bij de sukkeltjes hoort die denken wereld beroemd te worden.

Toch snap ik wel wat je doormaakt en bij mij heeft dat alleen maar getriggert dat ik ook gitaar drums en andere instrumenten in mijn liedjes gebruik.

Btw de term electronische muziek is tegenwoordig al niets zeggend. ik bedoel een rock plaat word nu ook vaak met diezelde techniek gebouwd.

Maak beter een onderscheid tussen "muziek" en "dance" en er tussen in.

Jointje roken op z'n tijd kan ook wel wat inspiratie geven:peukie:

de hoofd reden is toch lol hebben.

de hoofd reden is toch lol hebben.

ik vermoed toch niet dat mensen muziek maken voor de lol, wat ik het meest hoor is dat ze muziek willen maken om zo beroemd te worden als justin bieber , en veel vrouwen kunnen scoren. want dat is in essentie "motto van het leven". :) of wil je dat tegen spreken? maar mms versta jij dat onder LOL maken.. mmm mms heb je wel gelijk. alleen is het wat verder bedacht.
ik wil de andere slag mensen ff niet vergeten door te vermelden dat die juist pijn willen lijden ... dat kan ook LOL zijn.

ik weet in ieder geval dat wanneer ik vond dat anderen allemaal zielloze tjak maakten en ik daar echt iets over moest zeggen dat ik vooral zelf zielloos bezig was in mn leven :D
er gebeuren veel dingen waar hart en ziel in zit en veel dingen waar dat niet in zit, dat ga je echt niet veranderen. de vraag is alleen, hoe laat jij dat jezelf beïnvloeden? hoe ga jij daarmee om? het uitschreeuwen zodat hopelijk iemand anders je bevestigt in jouw superunieke bestaan? wat nooit bevredigend zal zijn. Of neem je het heft in eigen hand en doe je echt alleen nog maar dingen met hart. Geen buitenkant oppoetserij, maar diep in je pens. Als je dat doet is dit totaal geen issue meer voor je.

:okdan:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back