Zijn jullie muziek soms wel eens beu?

Ik ontdekte gisteren CAN en B.E.F.
Die laatste heeft wat experimentele demos op een album van the human league. Tenminste, op spotify...
CAN verdient nog aandacht, ik moet de parels nog ontdekken.

Tip me nog eens wat groepen die ik moet checken. Zowat vergeten spul dat zeker niet de top 1000 aller tijden haalt enz.
Weldra nog eens een platenbeurs aandoen en zoek nog inspiratie om te zoeken. De boek 1000 albums to,hear befor you die heb ik al ;)

Ik ontdekte gisteren CAN en B.E.F.
Die laatste heeft wat experimentele demos op een album van the human league. Tenminste, op spotify...
CAN verdient nog aandacht, ik moet de parels nog ontdekken.

BEF is Heaven 17, das best goed. Tenminste, ik vind Penthouse and Pavement erg prettige 80's.

Ah, human league,BEF en daarna heaven 17 volgens wiki :)

Tweevoudig antwoord:

Ik ben muziek nooit écht beu. Ik hoor het min of meer continu in m'n hoofd (maakt me dat gek? :P), dus de dag dat ik het beu ben is waarschijnlijk de dag dat ik doordraai. Wel heb ik elk jaar een flinke periode dat ik nauwelijks muziek luister en ook nauwelijks muziek maak. Ik zie het als een oplaadperiode, maar het is wel de minst prettige (helaas depressieve) periode uit het jaar dat soms een paar maanden kan duren.

Qua muziek in muzikale zin (heh..) merk ik wel dat ik niet heel snel meer verrast wordt en dat vind ik jammer. Verrast worden gebeurd nu vooral in klassieke minimal music, idm en abstracte electronica etc. Ook in techno kom ik af en toe wel verrassende grooves en sounds tegen. Maar je hoeft niet altijd verrast te worden om iets ontzettend mooi te vinden en er van te kunnen genieten. Ik kan er soms juist wel van genieten dat een goed gecomponeerd en mooi nummer een totaal verwachte richting op gaat.

Back