Is iemand elektronische muziek ook beu?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Alles waar je teveel naar luistert wordt kudt. Luister je teveel gitaarmuziek begint alles al snel als een highschool bandje te klinken. Luister je teveel 4x4 house wordt het al snel monotoom, luister je teveel dubstep scheer je je hoofd half kaal.

Die commissie gaat nooit lukken. Iets wat bepaalde mensen ongeëvenaard slecht vinden is voor een bepaalde niche weer super verfrissend! En die zitten misschien nu net niet in de commissie.

Dat is mijn probleem, ik geraak alles beu als ik er te veel naar luister. Ik heb ook fases, nu zeg ik dan ik elektronische muziek beu ben, dus dan ga ik maar wat Jazz luisteren. Klinkt allemaal goed, en na een maand kan ik het niet meer horen omdat elke track nergens naartoe gaat. Ook al vind ik het goede muziek. :D It's all in the head. Ben net een puber die een rock fase heeft, en dan een Acid fase, 3 maanden later gothic. Word je ineens cybergothic om al je invloeden te mixen. Maar dan is dat ook weer niet goed, en dan word je steampunk? Man ik heb alles gezien van 12 tot 20. Van hanenkammen tot rockabilly.

De echte vraag is wellicht....waarom luister je dan niet gewoon van alles wat? :)

De echte vraag is wellicht....waarom luister je dan niet gewoon van alles wat? :)

Omdat ik me focus op elektronische muziek, want ik had een richting gekozen om zelf muziek te maken, en toevallig is het nu dat. Dus dan zet je er al je aandacht naar. Maar ik heb me ervan af gezet omdat ik het ineens beu ben.

Trouwens, ik heb hier best wel een interessant topic op een ander forum gevonden:

http://www.psynews.org/forums/index.php/topic/67209-do-you-feel-people-are-getting-tired-of-electronic-music/

en als jij nu eens electrische muziek maakt met een groep die dat niet doet? Je kan toch blenden met een gitaar, djembé, jazz sax speler, en een tamboerijn? Live Drummer?
Doe er wat turkse/ poolse / griekse/ zang bij, en lekker niet four to the floor.
Free your mind. Het gaat 'm om je plezier toch, wat boeit 't wat de wereld ervan denkt.
Hoe lang is 't geleden dat deze plaat werd gemaakt, en nu, zovéél jaren later tourt de kerel wereldwijd. Het is een debiele wereld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Charanjit_Singh_(musician)

Free your mind. Het gaat 'm om je plezier toch, wat boeit 't wat de wereld ervan denkt. Hoe lang is 't geleden dat deze plaat werd gemaakt, en nu, zovéél jaren later tourt de kerel wereldwijd. Het is een debiele wereld.

http://en.wikipedia.org/wiki/Charanjit_Singh_(musician)

Feit! :) Heb het zo stilaan ook losgelaten. Ik ben te veel bezig met te denken wat mensen ervan zullen vinden, dan ben je fout bezig. Maar mij lijkt het wel meer als normaal als je er veel geld in steekt en vooral tijd, dat je toch wil dat mensen het leuk vinden. Ik analyseer alles tot het helemaal stuk is. F*ck it, ik heb nu ook echt iets gevonden dat al m'n interesses samenbrengt. Dat is nog het meest verstandige dan je op één ding te focussen, dat is jezelf gewoon beperken.

En dat is misschien de conclusie en nuttig voor iedereen? Beperk jezelf niet, neem al je invloeden en maak er iets eigen van. Doe niemand na en wees jezelf.

Tot zover deze sessie bij de psycholoog.

Je zit er wel mee, he? Misschien moet je eens een tijdje gewoon GEEN muziek luisteren. En je gaan afvragen wat je eigenlijk wil: gaat het je gewoon om je eigen lol of wil je er iets mee "bereiken"? En bij het laatste: waarop is die ambitie gestoeld? Op een algemene zoektocht naar "succes" of gaat het persé om de muziek? Zoals muziek pakweg 20-30 jaar geleden voor iedereen belangrijk was, is die interesse inmiddels aan het verschuiven. Misschien vind je wel veel meer voldoening in het bouwen van games of het maken van komische YouTube filmpjes... Dat is tegenwoordig veel hotter dan iets bij te dragen aan een verzadigde muziekwereld.

Jij was meen ik ook nog grafisch ontwerper, dat ben ik ook al ben ik er inmiddels vrijwel mee gestopt. Nu probeer ik me weer meer met muziek bezig te houden, mijn oude interesse. Maar vooralsnog leidt dat tot niks. Ik begin me zelfs al af te vragen of het niet wat veel gevraagd is: altijd maar "creatief" bezig zijn, met wat voor medium dan ook. Sporten is ook leuk.

Je zit er wel mee, he? Misschien moet je eens een tijdje gewoon GEEN muziek luisteren. En je gaan afvragen wat je eigenlijk wil: gaat het je gewoon om je eigen lol of wil je er iets mee "bereiken"? En bij het laatste: waarop is die ambitie gestoeld? Op een algemene zoektocht naar "succes" of gaat het persé om de muziek? Zoals muziek pakweg 20-30 jaar geleden voor iedereen belangrijk was, is die interesse inmiddels aan het verschuiven. Misschien vind je wel veel meer voldoening in het bouwen van games of het maken van komische YouTube filmpjes... Dat is tegenwoordig veel hotter dan iets bij te dragen aan een verzadigde muziekwereld.

Jij was meen ik ook nog grafisch ontwerper, dat ben ik ook al ben ik er inmiddels vrijwel mee gestopt. Nu probeer ik me weer meer met muziek bezig te houden, mijn oude interesse. Maar vooralsnog leidt dat tot niks. Ik begin me zelfs al af te vragen of het niet wat veel gevraagd is: altijd maar "creatief" bezig zijn, met wat voor medium dan ook. Sporten is ook leuk.

Het gaan om lol, het gaat om de muziek zelf, het gaat om bijdragen, en het gaat om mijn moeite niet verspillen want ik wil dat mensen ernaar luisteren. Dat laatste kun je toch niet forceren. Maarja ik ben een weegschaal, en die weten nooit wat ze willen. :D Het gaat ook om creatief uiten, daarmee dat ik nu me rot lig te zoeken naar een baan in de grafische wereld inderdaad. Ik ben technisch werkloos als muzikant want ik heb nog niet al m'n gear, en ik heb geen baan die creatieve voldoening brengt. Dus dat laat plaats voor frustratie.. dan ga ik maar kleien!

Dus het is een zoektocht naar jezelf: "Wie ben ik en wat is mijn bijdrage aan de wereld?"
Daar ben ik (als tweeling) ook nog steeds niet achter! :D

Dus het is een zoektocht naar jezelf: "Wie ben ik en wat is mijn bijdrage aan de wereld?"
Daar ben ik (als tweeling) ook nog steeds niet achter! :D

Helemaal gek worden :bekdicht:

Mmm als je nu eens je mobiel uitrust en op straat gaat live preformen met een hoed voor je. Ik zou geld geven als ik,live house hoor. Doe ik niet bij een gitarist, violist of panfluiters.

Jezelf en de wereld? enkele mensen kennen je en missen je als je er niet meer bent. De boel draait gewoon door wat je ook doet. Gewoon plezier maken zodat je later niet moet terugblikken met spijt van wat je nooit deed. Dat is mijn doel.

Mmm als je nu eens je mobiel uitrust en op straat gaat live preformen met een hoed voor je. Ik zou geld geven als ik,live house hoor. Doe ik niet bij een gitarist, violist of panfluiters.

Jezelf en de wereld? enkele mensen kennen je en missen je als je er niet meer bent. De boel draait gewoon door wat je ook doet. Gewoon plezier maken zodat je later niet moet terugblikken met spijt van wat je nooit deed. Dat is mijn doel.

Dat is waar. Geen kat die om je geeft, buiten een handvol mensen. :kont:

Dat is een goed doel.

Kortom... YOLO!

weet je, neem een sigaar, sigaret of joint, en een flinke fles drank....

dat lost een hoop dingen op...:D

en gewoon ff pauze nemen, een weekje of drie is meestal wel voldoende.

( en ik ben ook alreeds jaren uitgeluisterd op de meeste elektronische muziek, of wat daarvoor door moet gaan dan.)

:mega:

weet je, neem een sigaar, sigaret of joint, en een flinke fles drank....

dat lost een hoop dingen op...:D

en gewoon ff pauze nemen, een weekje of drie is meestal wel voldoende.

( en ik ben ook alreeds jaren uitgeluisterd op de meeste elektronische muziek, of wat daarvoor door moet gaan dan.)

:mega:

Vooruit, de koptelefoon in de kast en een Duvel opendoen. :biertje:

Het probleem ligt denk ik niet bij de muziek maar bij jezelf dat je in de knoop ligt met je leven, gevoelens. Probeer je daar eens op te focussen. Je toestand bepaalt volledig hoe je de dingen ervaart.
Een voorbeeld? Stel dat een naaste sterft en ik kom even sir mix-a-lot met I like big butts draaien. Waarschijnlijk zal je niet kunnen genieten van dat nummer. Maar stel dat je een fantastische dag achter de rug hebt, je bent 's avonds aan het vieren en ik draai dat nummer, dan sta je er misschien op te dansen. Het nummer is niet veranderd maar wel je toestand en die bepaalt hoe je alles rond je ervaart.
Dus verander je toestand waarin je zit.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back