Korg bouwt een nieuwe ARP Odyssey!

http://www.korg.com/us/news/2014/0217/

Tokyo, Japan - February 17, 2014 - KORG INC. is proud to announce that a faithful recreation of the legendary 1970s analog synthesiser, the ARP Odyssey, is being developed by Korg for release later in 2014.

The ARP Odyssey was released in 1972 by ARP Instruments, Inc. and quickly became famous for its unique rich sound and innovative performance controls. It was a staple for many recording and performing musicians worldwide and was used on countless hit records over many years. The Odyssey was one of the highlights of the ARP company and became a long selling product.

With slight updates and improvements it was sold through to 1981. Korg is also proud to welcome Mr David Friend as our chief advisor on the Odyssey. David Friend established ARP Instruments, Inc. along with Alan Robert Pearlman and is a past president of ARP Instruments, Inc. He was also the lead designer of the original Odyssey in addition to designing or co-designing many other products. After ARP, Mr Friend became a successful technology entrepreneur. In 2010, he was named Ernst & Young Entrepreneur of the Year in the Emerging Technology category for the New England Region, he has been a lecturer at MIT's Sloan School of Management and is now Chairman & CEO of Carbonite, Inc. He has been a trustee of the New England Conservatory and Berklee College of Music.

In the last few years, KORG INC. has released several top selling analog synthesizers such as the monotrons series, the monotribe, the volca series and the hugely successful MS-20 mini, a faithful fully analog recreation of the 1978 MS-20. With Korg's technology capabilities and planning ability for analog synthesizers, and in collaboration with David Friend, we believe the legendary ARP Odyssey will become a "must have" for an all new generation of music makers. The ARP Odyssey is scheduled for release in September 2014. -

See more at: http://www.korg.com/us/news/2014/0217/#sthash.35nEWPrP.IwzzXgpf.dpuf

Behringer wil gewoon gratis reclame. Doodzwijgen, zoals ...
Zwijgen zei ik toch :)
Ik heb op hun fb post geantwoord :i would buy a korg.
Meen ik, ook als ie dubbel zo duur is. Net gloednieuwe bcr2000 gekregen met spokende start stop knop. Leuk als zaquencer hoo

Oops daar

Stopt ie alweerrrrrrr en nu stopt ie niet

1199 mensen vinden dit leuk.. ik ook wel.. alleen nog ff afwachten of ie ook leuk klinkt...

10856821_10152939189238914_3797646793068125222_o.jpg

Hier moet toch wel een obscuur of mysterieus of spannend verhaal achter zitten?

Dat is toch wel heel vreemd dat Behringer dat zo doet, of beter gezegd kan doen

Is het echt...of gewoon een rare post van Behringer?

Zoja
Heeft die Arp gast dat design/patent/weetikveel hoe dat heet verkocht aan beide bedrijfen, zou Korg dat hebben geweten? Is er een deal tussen die 2 bedrijfen, zoja wat heeft dat nou voor zin voor Korg? Is Korg geheim eigenaar van Behringer? Is dit HET bewijs voor de NWO illuminati? Worden zowel Korg als Behringer door buitenaardse wezens gecontroleerd en zal deze ARP een soort mind control machine worden om de mensheid te hypnotiseren alvorens een grote invasie???!?!??!!

Behringer is aan het vissen denk ik… Meer niet…
Ze krijgen aandacht, vast meer dan zelf verwacht. Gratis, mensen lullen overal op fora en FB over hen, gratis, vinden ze héérlijk.
Ik zweer dat ik hun spul niet koop. Zelfs niet als het mijn vrouw kan vervangen voor 500 euro. :kont:

Beter kan toch niet? Laten Behringer en Korg maar lekker concurreren om de beste replica op te markt te zetten. Weinig mis mee vind ik.

Zeker. Zelfs als zo'n Behringer ding er na een jaar de brui aan geeft kun je hem nog aan de wand van je studio hangen ter decoratie. 't Zal mij benieuwen :D

Tis wel een manier om Korg een beetje aan te sporen, dat zal ze leren meer dan een jaar terug iets aankondigen en iedereen lekker maken en dan weer met van die electribes aankomen zetten sigh

Dat ding van behringer voor 500 euro tja......ik laat hem lekker aan me voorbij gaan. Ik betaal dan toch liever 3x zoveel voor een korg versie.

zou het zijn dat bepaalde rechten verlopen zijn en iedereen nu vrij an de slag kan met het ontwerp?!

behringer maakt niet alleen rotzooi trouwens. tenminste niet toen ik nog wel eens in een winkel kwam. zeker voor de instapper waren de behringer 19" spullen vaak een prima en goedkoop alternatief.

en hun mengtafels waren zo goed, dat zelfs mackie ze ging namaken, dus....

mijn ervaring met behringer is
18 jaar geleden een goedkope 24 kanaals mengtafel gekocht. eerst ik 10 jaar en daarna mijn zoon ze meer dan wekelijks gebruikt, honderden keren op optredens geweest. box opgevallen 2 schuivers afgebroken.
en...... het ding werkt nu nog altijd zonder problemen. zelfs die schuivers, mits een lange nagel.
ook een ouwe virtualizer blijkt onverwoestbaar.

zou het kunnen zijn dat Behringer vroeger beter was? enfin ik vond dat destijds prijs/kwaliteit goed.

wat de odyssey betreft: hoe meer concurrentie, des te meer keuze, betere prijzen.

en wat korg betreft, daar heb ik toch ook al wat rommel weten van komen. (goeie dingen ook )

Kan geen post meer verwijderen?

Laatst gewijzigd:
Ik hoop eigenlijk dat ze bij Behringer, na die BBD chips succesvol gecloned te hebben, nog eens wat andere varianten gaan bakken. :mega:

attachment.php

Attachments

• CEMS.jpg
    CEMS.jpg
    50,2 KB · Bekeken: 87
Back