Roland Aira

de volumeschuiven zijn juist het stukje wat de 707 zo spontaan maakt in een livejam.

de volumeschuiven zijn juist het stukje wat de 707 zo spontaan maakt in een livejam.

Ik had het over de mc-505 die naast de volume ook mute buttons had, en dus imo de schuifjes op de mc-505 ietwat minder nodig zijn in een live situ.. De schuifjes op de 707 is "all you have".

De tr-8 heeft individuele mute buttons voor zover ik kan zien dus ook hier vind ik de schuifjes niet zo nuttig.

IMO he? iedereen werkt anders..

Ik wacht op de sample packs :D Heb er al een voorbij zien komen, maar die is voor mij helaas niet bruikbaar. Dus als iemand zich verveelt, neem aub paar 909 kicks op met lange decay - G/G#-noot. Dank u :mega:

Hmm, vond ik anders ultieme live bakjes hoor. En nooit problemen mee gehad.
Maar die Electribes hadden in ieder geval wel een eigen sound (vooral de R) en de legendarische delay functie.. Of je die mooi vind is een tweede natuurlijk. Dus tja, Korg was vooruitstrevender dan Roland nu.

Helemaal mee eens. Spijt als haren op mijn hoofd dat ik m verkocht heb. Maar ik vond het geen bak die een track kon dragen zeg maar.

Mooi dat er weer een Airai topic is. :okdan:

en ik ben ook iemand die geen echte 909/808 kan betalen en toch een soortgelijke sound wil hebben.

Dat geldt voor mij ook.
Drums zijn niet mijn 'hoofdmoot' in de muziek die ik maak, maar als ik ze nodig heb wil ik meestal toch elektronische percussieklanken. Dan kom je al snel op bakken met klanken als de 808 en 909. De bedragen die daarvoor gevraagd worden heb ik er domweg niet voor over.
Mijn Volca beats is zeker een leuk dingetje voor z'n geld, maar de tr-8 spreekt me toch veel meer aan.

Ik ben dus ook niet op zoek naar het pure 808 geluid,maar naar een goed klinkende drumbak met elektronische klanken (analoge zo je wilt) en een inspirerende interface.
De TR-8 lijkt dus voor mij gemaakt.
Daarnaast vind ik al die lichtjes en kleurtjes ook nog mooi. :D

In Koln 18/3...

Ok, wie gaat er de 18e in de auto naar toe? :D

Ik kan me voorstellen dat 19 weken wachten wel wat erg lang is als je ook in de auto effe een dagje Koln kunt doen.. ;)

Koln

Koln

Ok, wie gaat er de 18e in de auto naar toe? :D

Ik kan me voorstellen dat 19 weken wachten wel wat erg lang is als je ook in de auto effe een dagje Koln kunt doen.. ;)

Hoop 'm omstreeks de 19e in huis te hebben ;)...

Het aardige is dat er ook van alles in de winkel staat om uit te proberen en niet enkel gangbare spullen. Ook zoiets als een VXXY DCM8 of een complete Doepfer modular. In de winkel zelf best spectaculaire opruiming die je niet op de site vindt - heb er bijvoorbeeld een MPC 2500 voor € 777 inclusief 128 MB Ram gekocht (nieuw, geen demo ofzo).

Lanxess arena in Koln is overigens ook een aanrader voor concerten, heb er o.a. Depeche Mode en Jean Michel Jarre gezien en over een paar weken PG...

Patrick.

Ik had het over de mc-505 die naast de volume ook mute buttons had, en dus imo de schuifjes op de mc-505 ietwat minder nodig zijn in een live situ..
IMO he? iedereen werkt anders..

Ik ben zo enorm blij met me schuifjes en mute-buttons op me mc909.... ik vind ze zelfs zo handig
dat ik aan het sparen ben voor schuifjes voor me octatrack... draaiknopjes voor volume.. bah

maargoed:) ik geef je gelijk.. niet iedereen werkt hetzelfde / wil hetzelfde.. en das denk best lastig
een apparaat maken waar "zoveel mogelijk mensen" plezier van hebben.. voor de rest.. och jullie zullen me wel compleet uitlachen.. maar had graag alles in 1 doosje.. die tb3 + tb8 + voicechanger.

Eehm.... User patterns: 16 ..... Dafuq?

Laat me raden, het geheugen was op en dat is nou eenmaal heel duur tegenwoordig. :/

Bij Thomann staat de leverdatum voor de TB-3 nog op 20-3. Tot vorige week stond die datum er ook voor de TR-8, dus misschien dat 21-4 de verwachte datum is voor de volgende batch?

De eerste batch zou eind maart uitgeleverd moeten worden, de lange wachttijden die nu op de websites staan zijn voor de batches die erna komen.

Op Roland.com staan inmiddels de handleidingen online.

Je kunt in elk geval die kerstboom "screensaver" animaties uitzetten zie ik :)

Back