Roland Aira

Dat heeft dan toch weinig te maken met "de moderne hapklare brokken sound".
De enige die daar iets mee te maken heeft is Roland.
En voorzover ik het mij kan herinneren doen die al sinds jaar en dag prul maken wat makkelijk verkoopt.....R8/mc303/mc505/etc etc.
D'r wordt ook al jaren geklaagd wanneer ze nou weer eens iets analoogs uit gaan brengen. Zelfde verhaal, andere zak.

Het is geen rompler, want hij werkt niet met samples maar emulatie van VCOs / electrieke componenten. Dus de term VA of 'modelling' is terecht, maar rompler niet want die werkt met opnames van bronmateriaal ipv zelf waveforms te genereren op basis van alogritmes. Verder zegt de 'hapklare brokken' sound meer over degene die het apparaat bedient dan het toestel zelf denk ik.

het is allemaal gelul
als je de prefabness er af wil halen heb je nog 1 ziljard mogelijkheden om dat te doen
je zet die shit toch sowieso naar je eigen hand of niet?
dat is echt geen kritiek op het apparaat maar op de gebruiker
maar iedereen die zichzelf graag dit soort argumenten aanreikt om maar te bevestigen dat het kut is.... :D prima, maar das meer armoede van diegene dan van het apparaat
tuurlijk hebben de originelen hun eigen sound.
maar dat je een in je eigen ogen fletse steriele plastic funbak van 500 euro nodig hebt om te vertellen hoe uniek jezelf wel niet bent hehe.
het ding knalt gewoon, is überfun en laat je helemaal vrij om de sound nog te processen als je wil.
als er dan ook nog s een extra kitje her en der bij komt is t gewoon n supercheap geniaal dingetje
blijf maar lekker pijpzeiken over t origineel, maar ik ga zelf al never nooit niet zoveel geld uitgeven voor een 1-zijdige drumbak als ik ook al 243986238746 kaziljard samples heb

Het is geen rompler, want hij werkt niet met samples maar emulatie van VCOs / electrieke componenten. Dus de term VA of 'modelling' is terecht, maar rompler niet want die werkt met opnames van bronmateriaal ipv zelf waveforms te genereren op basis van alogritmes. Verder zegt de 'hapklare brokken' sound meer over degene die het apparaat bedient dan het toestel zelf denk ik.

Dat is het markering verhaal ;) kan net zo goed alleen voor de modulatie circuits staan niet noodzakelijkerwijs ook voor de bron opwekking.... ;)

Alles kan Fjoesz, je kan er ook vanalles achter hangen of door je DAW heenhalen, denk dat een ieder dat wel begrijpt, dat kan sowieso met ieder apparaat, begrijpt ook iedereen captian Obvious :okdan:

gaat er nu ff om hoe die vers uit de verpakking direct zonder processing klinkt. dat is meer gepolijst.

Brz, ik ben je volledig kwijt, wil je alleen ff lekker zeuren over de kok, t.o.v. z'n keuken? of had je nog een andere boodschap?

ik schuif niks af, sound is gewoon veel meer gepolijst VSTi achtig. moet je van houden of niet.
het blijft natuurlijk een tuneable rompler (ACB)

ik schuif niks af, ik vind persoonlijk de sound veel meer gepolijst VSTi achtig. en daar moet je van houden of niet. Ik blijf het een tuneable rompler vinden..

;)

ik schuif niks af, ik vind persoonlijk de sound veel meer gepolijst VSTi achtig. en daar moet je van houden of niet. Ik blijf het een tuneable rompler vinden..

;)
ja, zo mag het ook, ROLAND noemt het ACB ;)

Psies Raph, zo kan het ook.... :)

Brz, ik ben je volledig kwijt, wil je alleen ff lekker zeuren over de kok, t.o.v. z'n keuken? of had je nog een andere boodschap?

Ik had een andere boodschap......staat ook duidelijk in mijn reply. Dat kok en keuken verhaal kan me gestolen worden.

ik dnek dat het de laatste keer is dat ik t ga zeggen
de kracht van dit ding zit m niet in de sound droog tjekken
maar door er meer te pielen komt ie tot leven
niet een patterntje inkloppen en m dan aanzetten, maar aan het werk
het ding nodigt hartstikke uit om dat te doen, tis erg verslavend :)
daarnaast is de sound stevig genoeg om m niet uit het raam te hoeven gooien
verder heeft ie wel een zeer minderwaardige echt zo'n moderne hapklare brokken VSTi sound die veel te min is voor mensen die ECHT dikke beats maken :D

het is allemaal gelul
als je de prefabness er af wil halen heb je nog 1 ziljard mogelijkheden om dat te doen
je zet die shit toch sowieso naar je eigen hand of niet?
dat is echt geen kritiek op het apparaat maar op de gebruiker
maar iedereen die zichzelf graag dit soort argumenten aanreikt om maar te bevestigen dat het kut is.... :D prima, maar das meer armoede van diegene dan van het apparaat
tuurlijk hebben de originelen hun eigen sound.
maar dat je een in je eigen ogen fletse steriele plastic funbak van 500 euro nodig hebt om te vertellen hoe uniek jezelf wel niet bent hehe.
het ding knalt gewoon, is überfun en laat je helemaal vrij om de sound nog te processen als je wil.
als er dan ook nog s een extra kitje her en der bij komt is t gewoon n supercheap geniaal dingetje
blijf maar lekker pijpzeiken over t origineel, maar ik ga zelf al never nooit niet zoveel geld uitgeven voor een 1-zijdige drumbak als ik ook al 243986238746 kaziljard samples heb

1,Het is geen gelul,het wordt gewoon duidelijk ondervonden.

2,er wordt helemaal niet gezeikt over het origineel,want die zijn zoals ze zijn

Het gezeik gaat over dit toestel ,die niet echt doet of kan wat er verwacht van werd gezien de (ondanks de) brainstorm marketing poging van het bedrijf.

zeg ik het ook nog één keer, dat geldt voor ALLE gear Fjoez, normaal beoordeel het potentieel niet op wat je er allemaal mee kan manglen, maar kijk ke hoe het ding droog presteert
hij klinkt niet DIK, de kick staat 10dB harder dan de rest. :D volume is niet hetzelfde als dikheid.

blijft een leuk bakkie verder, maar er zijn meer fijne step sequencer bakkies.

yep, no doubt, de cirklon doet alles qua sequencing wat de Aira ook doet.
kan je nog meer als 32 steps ook :D en al je gear combineren in één step sequencer

one Cirklon to rule them all.

Zelfs al is de TR-8 meer dynamisch ,strakker ,puchy name it dan een oude 808 of 909 zal het nog niet goed genoeg zijn voor degenen die vergelijken met de originele.

Dat is de fout van Roland en niet van de klagers,zagers of simpel weg mensen die gewoon puur vanuit technisch standpunt (zoals ik) vergelijken.

als de 707 kit erin gaat zitten ben ik vrij zeker dat die even goed zal zijn als een oude TR-707

dan koop je hem als 707 cloon en heb je 808 en 909 sounds er gratis bij.

:biertje:

Droge dozen vergelijking. Ik hoor eigenlijk geen/amper verschil (alleen op de low tom, maar dat lijkt meer level/volume ding), en in een mix zal je het al helemaal niet merken volgens mij. Of gaan we nu de 'youtube compressie' als joker inzetten. Zal wel. Sterk staaltje confirmation bias in deze thread.

zeg ik het ook nog één keer, dat geldt voor ALLE gear Fjoez, normaal beoordeel het potentieel niet op wat je er allemaal mee kan manglen, maar kijk ke hoe het ding droog presteert
hij klinkt niet DIK, de kick staat 10dB harder dan de rest. :D volume is niet hetzelfde als dikheid.

blijft een leuk bakkie verder, maar er zijn meer fijne step sequencer bakkies.

met een zeer soepele gitaar met een iets mindere klank speel je dikkere shit dan met een zeeer goed klinkende gitaar die stroef speelt
maar vooruit
jij hebt je tekortkomingen kunnen afschuiven op het apparaatje :D
das top
ik deel de mening dat het geen charismatische sound is
maar t klinkt dik genoeg om later nog charisma te kunnen toevoegen
die kick staat hard als je veel comprest en attackt ja en de 909 helemaal vlamhard
maar dr zit een fader op he, die kan ook zachter.
het ding heeft prima puns verder
overigens lijkt me het erg tof om er nog zo'n mbase kickmodule aan te hangen nog en dat leipe andere ding van ze
dan heb je voor onder de 1k echt wel gevarieerde dikke drums, zeer handson, waar je geen compu voor nodig hebt. koekoek :)

Back