Roland Aira

De eerste batch TR-8, TB-3 en VT-3 zou 24 maart uitgeleverd worden heb ik vernomen. Deze lading is al uitverkocht, dus vandaar dat je her en der latere levertijden ziet voor volgende batches. De System 1 volgt in mei of juni.

Ik zou nog eens met Bax contact opnemen als ik jou was want tegen mij zeggen ze nu begin juni (volgens mij hebben wij dezelfde dag besteld).

Net Bax gebeld en zowel mijn TR-8 als TB-3 staan nog steeds gepland op eind maart.

Ik heb toen die mail gehad dat het week 13 werd, daarna nooit meer wat gehoord dus neem aan dat deze datum nog steeds vast staat... anders zouden ze er wel weer een mail uitgedaan hebben dat het weer vertraging opgelopen zou hebben...

Ik heb geen tweede email gehad maar bij navraag is het bij mij dus doorgeschoven naar begin juni :(

Voor zover ongekleurde bevindingen mogelijk zijn natuurlijk ... uiteindelijk blijven het altijd meningen van mensen die net een paar honderd voor zo'n ding hebben neergeteld. Voor zover mogelijk heb ik mijn bevindingen al gedeeld, maar dat was natuurlijk gebaseerd op een presentatie op Dancefair en vrij korte testperiode op de Messe. Uiteindelijk zal pas na een tijdje meedraaien in de setup blijken hoe bruikbaar ze zijn.

Er zijn nogal wat sceptische mensen.... ik denk niet dat die na lovende woorden van een gebruiker ineens om zijn.

Nee, en een hoop mensen hadden hun mening al klaar voordat ze dat ding überhaupt gehoord hadden.

Ook nog eens ja. Maar da doen mensen heh, zo zijn ze.

Voor zover ongekleurde bevindingen mogelijk zijn natuurlijk ... uiteindelijk blijven het altijd meningen van mensen die net een paar honderd voor zo'n ding hebben neergeteld. Voor zover mogelijk heb ik mijn bevindingen al gedeeld, maar dat was natuurlijk gebaseerd op een presentatie op Dancefair en vrij korte testperiode op de Messe. Uiteindelijk zal pas na een tijdje meedraaien in de setup blijken hoe bruikbaar ze zijn.

Even een algemeen antwoord/vraag:

Ik neem aan dat je (willekeurige lezer) een mening heb over iets, iets is goed of slecht, min punten en pluspunten enz, ik denk niet dat men een vergelijking moet maken aangezien de interne (en ook externe) factoren anders zijn maar het moet zien als een drumdoos.

Kan men het gebruiken, heeft het een "klik" knalt het lekker en blijft het overeind in de mix, is het gebruiksvriendelijk en heeft het extra's...oftewel doet het wat je er van verwacht :luw: of is het een drama en gaat het weer de verkoop in :doei:

Een "echte" 808/909 zal het nooit worden en dat hoeft ook niet als het maar past in dat wat je er mee wilt doen/bereiken.

Was in het begin toch wel teleurgesteld in dat het geen analoge bak was, heb het niet live gezien, gehoord en dus ook niet mee gewerkt dus heb (net als andere) geen echt oordeel, tijd zal het leren en ja die hipsters :gaap:

Neem aan dat iedereen (ongeacht zijn/haar voorkeur) een eerlijk oordeel kan vellen (ok, misschien niet iedereen) :D ..... daar ben ik dan ook benieuwd naar :)

https://www.youtube.com/watch?v=lkL5Nnw2bYc#t=183 QUOTE op 3 minuten

Laatst gewijzigd:
Zojuist levertijden updates van Bax ontvangen, zowel de énige échte TR als TB zouden deze week verzonden moeten worden. :D

Nou ben benieuwd naar deze "my first drumazon" in a box :D
Eerstvolgende firmware update fix de scatter, nog geen demo gehoord waar ienand in staat was deze op de beat te triggeren :D

Ik denk dat in ieder geval heel veel mensen heel veel plezier aan de Aira serie gaan beleven en dat hij goed gebruikt gaat worden in Live sets en releases, maar ook gewoon op de zolderkamer. Volgens mij is dat dan ook direct de essentie van een muziekinstrument en dat is muziek maken.

Nou ben benieuwd naar deze "my first drumazon" in a box :D
Eerstvolgende firmware update fix de scatter, nog geen demo gehoord waar ienand in staat was deze op de beat te triggeren :D

Dat is net zo een fail als D-beam op de eerste grooveboxen.. Ik heb werkelijk niemand gezien die dat gebruikt.. Dus Scatter zal zoiets dergelijks zijn: waste of space. Het is inderdaad blijkbaar onmogelijk om dat Scatter toe te passen in sync met de rest. Iets waar ik kromme tenen van krijg..

Ik denk dat in ieder geval heel veel mensen heel veel plezier aan de Aira serie gaan beleven en dat hij goed gebruikt gaat worden in Live sets en releases, maar ook gewoon op de zolderkamer. Volgens mij is dat dan ook direct de essentie van een muziekinstrument en dat is muziek maken.

Mee eens, maar ik wil het iets aanpassen:

"Ik denk dat in ieder geval heel veel hipsters heel veel plezier aan de Aira serie gaan beleven en dat hij goed gebruikt gaat worden in hipster Live sets, maar ook gewoon op de kids zolderkamer.

Back