Roland Aira

nog iets wat niet helemaal lekker loopt
met iets shuffle, blijft de slap van de reverb toch strak op de 16en staan en klinkt je gate niet meer strak

mooi dat je het nu wel voor elkaar hebt, dus toch geen bugs :)

je hebt 2 effect apparaten, een reverb en een delay, daar gaat doorheen wat je er doorheen stuurt dus je kunt niet de reverb zachter zetten per instrument, want je hebt maar 1 reverb. Je kunt wel je clap zachter erin sturen, maar dat is nit hetzelfde. Beste is om dan gewoon je clap naar een externe reverb te sturen als je 2 reverb units wilt gebruiken

die reverb en delay zijn gewoon een extraatje, altans zo zie ik het.

meen je niet, geen normale send functie? d.m.v. een knop combi
lekker waardeloos dan, dan moet je of 2 instr. die toevallig goed klinken in dezeflde setting of bij een v/d 2 achterwege laten

ahh deze is my bad:

EXTERNAL IN select [4]
Lit (STEREO) Specifies whether the audio input from the EXTERNAL IN jacks will be stereo (default setting) or mono x 2

meen je niet, geen normale send functie? d.m.v. een knop combi
lekker waardeloos dan, dan moet je of 2 instr. die toevallig goed klinken in dezeflde setting of bij een v/d 2 achterwege laten

nee dat kan voor zover ik weet inderdaad niet, wel jammer, maar het is niet anders :D

Naar mijn horen klinkt alles redelijk droog, ik zou het bijna een drum rompler noemen lol. Zou me niet verbazen dat ze in de demos om het product bekend te maken aan het publiek, dat daar de nodige eq is voor gebruikt.

Hier een van mijn eerste experimenten met de Aira TR-8 en TB-3 in mijn nieuwe setup. Gewoon simpel live setje dus compositie is niks maar geeft denk wel een aardig beeld van de sound en wat ze kunnen in een 'real live' situatie ipv steriele productdemo's op Youtube. De smerigheid komt uit de Sherman FB2 en MXR Doubleshot distortion. Daarnaast doet er nog een Omnisphere patch mee, gebruik ik wat tafel EQ en zit verder geen nabewerking op (ik dacht dat er Glue op zat, maar die is niet meegenomen in deze file).

Attachments

• no_post_TR8_TB3_Omni_Live.mp3
    6,6 MB · Bekeken: 79
paar spectrums sounds tr-8 grote foto is het orgineel

attachment.php

Attachments

• 808.jpg
    808.jpg
    52,3 KB · Bekeken: 63
  • 909.jpg
    909.jpg
    49,4 KB · Bekeken: 64
Weet iemand of het mogelijk is een pattern select te doen in ableton van de tb-3? Kom er ff niet meer uit... Of zou je vanuit ableton helemaal de patterns kunnen maken met accents en slides (ik dacht zelf van niet) dat zou het weinige patterns opslaan ook oplossen...

Hier een van mijn eerste experimenten met de Aira TR-8 en TB-3 in mijn nieuwe setup. Gewoon simpel live setje dus compositie is niks maar geeft denk wel een aardig beeld van de sound en wat ze kunnen in een 'real live' situatie ipv steriele productdemo's op Youtube. De smerigheid komt uit de Sherman FB2 en MXR Doubleshot distortion. Daarnaast doet er nog een Omnisphere patch mee, gebruik ik wat tafel EQ en zit verder geen nabewerking op (ik dacht dat er Glue op zat, maar die is niet meegenomen in deze file).

Wat vind je zelf is de machine leuk tot nu toe qua bediening voor live?

Hij is wel leuk maar heeft stiekm toch eigenlijk wel een hoog mc303 gehalte :D
Dat wisten we eigenlijk natuurlijk allemaal al wel, maar hij is er niet minder leuk om.

Wat vind je zelf is de machine leuk tot nu toe qua bediening voor live?

Absoluut. Het is een echte jam/live bak. Ik denk als je hem eenmaal qua bediening in de vingers hebt en precies weet waar zijn grenzen liggen en hoe je hem goed mixt dat je er fantastische sets mee kunt draaien.

Mooi zo :)

Back